2018-01-21, 23:24
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Någon som vet varför Sargon of Akkad plockade ner sin analys av intervjun? Är det kanske bara någon tillfällig bugg? Funkade tidigare ikväll:

https://www.youtube.com/watch?v=PXJeghw-cRk&t=2921s - The uploader has not made this video available

This video contains content from Channel 4 News (ITN) CMS, who has blocked it on copyright grounds.
Citera
2018-01-22, 00:09
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
är du rolig eller allvarlig nu ??

missuppfatta helt....

Skojade såklart
Citera
2018-01-22, 01:24
Medlem
Readyfreddies avatar
Den högst intelligente serietecknaren Scott Adams analyserar.
Citat:
Disemboweling her psychology without anesthesia.
https://www.youtube.com/watch?v=ZnyA5Wn1K_Q
Citera
2018-01-22, 03:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
This video contains content from Channel 4 News (ITN) CMS, who has blocked it on copyright grounds.
Hoppas någon annan har videon för nu blir man sugen på att se den.

Edit: den är inte nedplockad ser jag.
Citera
2018-01-22, 03:58
Medlem
TheOmnipotents avatar
Efter att ha läst trådstarten, trodde jag att jag skulle få se någon åtminstone lite mansgrisig och högljudd debattör som gillar att dominera kvinnor med ord, såsom det så ofta är på Flashback. Men det där var det vettigaste jag sett på länge. Imponerad av hans orubbliga saklighet och lugn.
Citera
2018-01-22, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Den högst intelligente serietecknaren Scott Adams analyserar.

https://www.youtube.com/watch?v=ZnyA5Wn1K_Q
Mycket intressant av Scott Adams om kognitiv dissonans.
Alla så kallade "debunkers" borde titta på detta och fråga sig hur det kommer sig att dom är så övertygade om att "foliehattarna" har fel.
Citera
2018-01-22, 08:21
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Skojade såklart

Fattade inte direkt för jag kollade inte vem som skrev... 😁
Citera
2018-01-22, 09:09
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad

Aha, bullshit copyright claim.
Citera
2018-01-22, 09:57
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Aha, bullshit copyright claim.

Yep, de måste ju censurera sina tillkortakommanden på något sätt.
Citera
2018-01-22, 10:13
Medlem
Intervjun är något av det mest intressanta jag sett.
Den borde bli obligatorisk i undervisningssammanhang.
Gärna tillsammans med Scott Adams analys.
Jordan är fantastiskt exakt i sitt språk och vi får verkligen uppleva kognitiv dissonans från första parkett.
Citera
2018-01-22, 10:41
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Intervjun är något av det mest intressanta jag sett.
Den borde bli obligatorisk i undervisningssammanhang.
Gärna tillsammans med Scott Adams analys.
Jordan är fantastiskt exakt i sitt språk och vi får verkligen uppleva kognitiv dissonans från första parkett.

Ja Scott Adams analys är bra. Men jag är inte klar över vad han menar när han säger att Cathy Newman hallucinerar. Kanske menar han att när JP säger att "det var inte vad jag sa" att hon då i sitt uppskruvade tillstånd glömt vad han sa när han sa det. Och att hon glömt vad hon själv sa en halv minut innan och vad som var ämnet. Hon tappar koncepterna. Och byter då ämne. När hon blir ännu mer pressad mot slutet börjar hon kasta skit på JP. Det är när hon sägar att han är alt-right. Mot slutet har hennes talking points tagit slut och kastar in reservämnet "The Lobster" som blir väldigt förvirrat eftersom hon är skakad av att inget blev som hon tänkt sig i intervjun. Och helt slutat lyssna.
Citera
2018-01-22, 10:51
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja Scott Adams analys är bra. Men jag är inte klar över vad han menar när han säger att Cathy Newman hallucinerar. Kanske menar han att när JP säger att "det var inte vad jag sa" att hon då i sitt uppskruvade tillstånd glömt vad han sa när han sa det. Och att hon glömt vad hon själv sa en halv minut innan och vad som var ämnet. Hon tappar koncepterna. Och byter då ämne. När hon blir ännu mer pressad mot slutet börjar hon kasta skit på JP. Det är när hon sägar att han är alt-right. Mot slutet har hennes talking points tagit slut och kastar in reservämnet "The Lobster" som blir väldigt förvirrat eftersom hon är skakad av att inget blev som hon tänkt sig i intervjun. Och helt slutat lyssna.
Han menar att hon hör honom säga något helt annat än vad han säger och att det är en konsekvens av hennes kognitiva dissonans om jag förstått saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in