Efter att ha läst trådstarten, trodde jag att jag skulle få se någon åtminstone lite mansgrisig och högljudd debattör som gillar att dominera kvinnor med ord, såsom det så ofta är på Flashback. Men det där var det vettigaste jag sett på länge. Imponerad av hans orubbliga saklighet och lugn.
Mycket intressant av Scott Adams om kognitiv dissonans.
Alla så kallade "debunkers" borde titta på detta och fråga sig hur det kommer sig att dom är så övertygade om att "foliehattarna" har fel.
Intervjun är något av det mest intressanta jag sett.
Den borde bli obligatorisk i undervisningssammanhang.
Gärna tillsammans med Scott Adams analys.
Jordan är fantastiskt exakt i sitt språk och vi får verkligen uppleva kognitiv dissonans från första parkett.
Intervjun är något av det mest intressanta jag sett.
Den borde bli obligatorisk i undervisningssammanhang.
Gärna tillsammans med Scott Adams analys.
Jordan är fantastiskt exakt i sitt språk och vi får verkligen uppleva kognitiv dissonans från första parkett.
Ja Scott Adams analys är bra. Men jag är inte klar över vad han menar när han säger att Cathy Newman hallucinerar. Kanske menar han att när JP säger att "det var inte vad jag sa" att hon då i sitt uppskruvade tillstånd glömt vad han sa när han sa det. Och att hon glömt vad hon själv sa en halv minut innan och vad som var ämnet. Hon tappar koncepterna. Och byter då ämne. När hon blir ännu mer pressad mot slutet börjar hon kasta skit på JP. Det är när hon sägar att han är alt-right. Mot slutet har hennes talking points tagit slut och kastar in reservämnet "The Lobster" som blir väldigt förvirrat eftersom hon är skakad av att inget blev som hon tänkt sig i intervjun. Och helt slutat lyssna.
Ja Scott Adams analys är bra. Men jag är inte klar över vad han menar när han säger att Cathy Newman hallucinerar. Kanske menar han att när JP säger att "det var inte vad jag sa" att hon då i sitt uppskruvade tillstånd glömt vad han sa när han sa det. Och att hon glömt vad hon själv sa en halv minut innan och vad som var ämnet. Hon tappar koncepterna. Och byter då ämne. När hon blir ännu mer pressad mot slutet börjar hon kasta skit på JP. Det är när hon sägar att han är alt-right. Mot slutet har hennes talking points tagit slut och kastar in reservämnet "The Lobster" som blir väldigt förvirrat eftersom hon är skakad av att inget blev som hon tänkt sig i intervjun. Och helt slutat lyssna.
Han menar att hon hör honom säga något helt annat än vad han säger och att det är en konsekvens av hennes kognitiva dissonans om jag förstått saken rätt.