Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
dessutom verkar din engelska halta något om du tror man kan översätta Cathys konklusion med min fråga..
Exakt var anser du att jag använt mig av halmgubbar? Att ställa en fråga är inte en halmgubbe.
Cathy är nog allt annat än korkad, att vi inte håller med om hennes åsikter är knappast ett tecken på att hon skulle ha låg intelligens..
Nej, min engelska är inte dålig. Det finns olika sätt att formulera det insinuanta tillvitandet som en fråga, där "
So you're saying…" är ett och ditt eget "
Är det så du tänker?" är ett annat. Vanligast på svenska är "
Så du menar att…" Same sh-t different words. Cathy använde också en rad olika varianter på den insinuerande frågan genom intervjun.
Nej, att ställa en fråga är inte en halmgubbe (inte i sig, inta alltid), men att förklara för någon annan (inför åhörare) vad denne sagt uppenbart förvrängt till något förkastligt ihop med den insinuanta frågan i någon form, är det, och det var precis det du gjorde i det jag citerade.
Nej, Cathy skulle nog kunna fungera ganska bra i ett annat sammanhang, men nu är hon dels marinerad i feministiskt vansinne, som gjort henne korkad, dels har hon ett – underförstått – uppdrag som journalist i MSM att jaga dissidenter som "har fräckheten" att avvika från den feministiska och marxistiska överideologin med insinuant blåslampa (på samma sätt som Skavlan gjorde mot JÅ) vilket får henne att göra korkade saker.
Man kommer att tänka på vad Doris Lessing sade för tiotalet år sedan, när det började bli uppenbart att feminismen var på god väg att urarta i anti-intellektualism och manshat:
The most stupid, ill-educated and nasty woman can rubbish the nicest, kindest and most intelligent man and no one protests.