2018-01-21, 19:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man behöver inte vara Einstein för att begripa vad hela händelsen pekar mot och att med skadebilden på offret är det tämligen uppenbart. NEONLJUSEN lyser Sexualsadist.

Att du inte ser det förvånar mig inte, men det är ditt problem.
Ja, det är som en mega stor reklamskylt på Broadway att PM är sexualsadist.
Citera
2018-01-21, 19:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Onödigt att fly när han är oskyldig ju. Vilket han påstod sig vara. Han hade ju satt iland Kim. Sen hade hon slagit skallen i luckan. Sen dog hon av nån orsak när ubåten läckte gaser. Undrar vad han kommer på under rättegången....

För all del, du har rätt, jag undrade bara om han i realiteten hadde en realistisk möjlighet at rymma. Kunde han ha rymt til typ syd amerika? Jag vet ingenting om ubåtens räckvidd,(och det står ingenting om det på wikipedia) men jag vet at tyska ubåter i ww2 opererade låångt borta ifrån Tyskland.Det var bara en nyfiken undran, det spelar absolut ingen roll så som realiteten är i nuläget.

.
Citera
2018-01-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu vet vi ju inte om han ÄR sexualsadist. Det har blivit en trådsanning innan vi ens fått ta del av RPU:n.
För en gångs skull håller jag med dig helt, Det är heller inte troligt att vi någonsin kommer att få veta det heller. Ja reder ut det där redan i inlägg #37132.
Citera
2018-01-21, 19:28
Medlem
Citat:
Men du utgår ju ifrån att åtalade personer alltid är skyldiga? Och att deras försvarsadvokater alltid ljuger för att försöka få dem fria? Du tror inte att folk faktiskt ibland kan bli oskyldigt åtalade och rentav oskyldigt dömda?

Kommer inte hända i detta fall, vilket är det enda intressanta. Vi vet i stora drag vad åtalspunkterna är och att tekniska bevis inte är en bristvara här. Åklagaren skall nu leda detta i bevis. Försvarsadvokaten/Madsen har uppgiften att skapa rimligt tvivel. Rätten att ta ställning och döma.
Citera
2018-01-21, 19:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
För all del, du har rätt, jag undrade bara om han i realiteten hadde en realistisk möjlighet at rymma. Kunde han ha rymt til typ syd amerika? Jag vet ingenting om ubåtens räckvidd,(och det står ingenting om det på wikipedia) men jag vet at tyska ubåter i ww2 opererade låångt borta ifrån Tyskland.Det var bara en nyfiken undran, det spelar absolut ingen roll så som realiteten är i nuläget.

Räckviden är naturligtvis hur lång som helst, så länge man bara har diesel, olja, dricksvatten och sådana förbrukningsvaror. Det är det det kan ha fallit på, att han hade blivit internationellt efterlyst och inte kunnat tanka eller köpa förnödenheter. Han hade fått erbjudanden från skumma regimer i Sydamerika (eller om det var karteller...) om att hjälpa dem med ubåtar och raketer. Säger han själv i alla fall. I så fall hade han kunnat försörja sig i Sydamerika...

Ja, visst tycker man att han borde han ha tagit en chansning och rymt! Men han tog en chansning på att klara sig i stället, och att få komma hem till frun, älskarinnan, katterna, RML, vännerna, en eventuell raketuppskjutning mot slutet av sommaren... i stället för att ge sig ensam ut i det okända.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
För en gångs skull håller jag med dig helt, Det är heller inte troligt att vi någonsin kommer att få veta det heller. Ja reder ut det där redan i inlägg #37132.

Tack, ska läsa det när jag får tid
Citera
2018-01-21, 19:40
Medlem
Citat:
Men du utgår ju ifrån att åtalade personer alltid är skyldiga? Och att deras försvarsadvokater alltid ljuger för att försöka få dem fria? Du tror inte att folk faktiskt ibland kan bli oskyldigt åtalade och rentav oskyldigt dömda?
Jo, det finns en del oskyldigt dömda. Men din fantastiske heterosexuelle, vite, nordiske man tillhör inte dom.
Och ja, jag utgår ifrån att MADSEN ÄR SKYLDIG. Både till mord, sönderstickning av vagina och underliv samt styckning av Kims kropp.
Jag kan omöjligt tro att hon avled alldeles av sig själv, och att Madsen tyckte det var en alldeles utmärkt idé att strax innan hennes död plåga och tortera henne med kniv, samt skära halsen av henne för att sedan stycka upp henne.
Citera
2018-01-21, 19:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Räckviden är naturligtvis hur lång som helst, så länge man bara har diesel, olja, dricksvatten och sådana förbrukningsvaror. Det är det det kan ha fallit på, att han hade blivit internationellt efterlyst och inte kunnat tanka eller köpa förnödenheter. Han hade fått erbjudanden från skumma regimer i Sydamerika (eller om det var karteller...) om att hjälpa dem med ubåtar och raketer. Säger han själv i alla fall. I så fall hade han kunnat försörja sig i Sydamerika...

Ja, visst tycker man att han borde han ha tagit en chansning och rymt! Men han tog en chansning på att klara sig i stället, och att få komma hem till frun, älskarinnan, katterna, RML, vännerna, en eventuell raketuppskjutning mot slutet av sommaren... i stället för att ge sig ensam ut i det okända.

Tack, ska läsa det när jag får tid

Att "ge sig ensam ut i det okända" är nog Madsens liv i et nötskal....
Citera
2018-01-21, 20:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Kan du länka? Det går inte att söka på inläggsnummer.
Citera
2018-01-21, 20:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu börjar du ju faktiskt framstå som direkt korkad. Åklagaren skall leda i bevis ATT Madsen gjort det han anklagas för. Och advokaten skall försöka få jury att tvivla på dessa bevis, genom att lägga fram Madsens sak på ett trovärdigt sätt. Madsen får ljuga ihop vad som helst, advokaten skall, med dessa lögner, få ihop en historia som fungerar - samtidigt som hon dessutom skall försöka argumentera emot åklagarens bevisföring.
Hon har definitivt inte något lätt jobb framför sig.

Nu får du faktiskt ge dig. Dina svar påminner mer om en trumpen 13-årings och inte en vuxen kvinnas svar. När du blir överbevisad så kommer just såna inlägg från dig som jag nu citerat ovan.

Problemet är att du själv framställer dig själv i lika korkad dager.

Försvarsadvokaten skall främja sanningen, advokaten får inte sätta ihop "en historia som fungerar" baserad på "dessa lögner". Skulle PM kräva något sådant, har advokaten inget annat att göra än att begära att domstolen entledigar densamme.

Det är numer mest bara den ena trådsanningen efter den andra, trist.

Samma sak med "sexualsadiskt". Vi har ingen aning om PM's motiv till det skedda och kan omöjligen avgöra med någon som helst säkerhet om han är en sexualsadist eller inte. Det finns än sä länge ingenting som tyder på några sexuella motiv.
Citera
2018-01-21, 20:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Problemet är att du själv framställer dig själv i lika korkad dager.

Försvarsadvokaten skall främja sanningen, advokaten får inte sätta ihop "en historia som fungerar" baserad på "dessa lögner". Skulle PM kräva något sådant, har advokaten inget annat att göra än att begära att domstolen entledigar densamme.

Det är numer mest bara den ena trådsanningen efter den andra, trist.

Samma sak med "sexualsadiskt". Vi har ingen aning om PM's motiv till det skedda och kan omöjligen avgöra med någon som helst säkerhet om han är en sexualsadist eller inte. Det finns än sä länge ingenting som tyder på några sexuella motiv.

Upprepade knivhugg i offrets kön då?
Citera
2018-01-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ja det är ju det, det är unikt. Som du skriver, oavsett utgång kommer PM och Kims öde att gå till historien. Spekulationerna om vad som egentligen hände kommer antagligen aldrig att upphöra och olika varianter kommer vi nog att se både som film och i böcker. Suck, men nu måste i alla fall jag försöka göra ett uppehåll, om jag nu klarar av det för detta eländet går ut över hela ens liv, känns det som 😳. Tack för du gav en liten virtuell örfil, behövde det.

Jag känner lite likadant, när en sten är vänd på femtioelva gånger, utan skillnad i resultat, blir det liksom nog......

Åtalet, som blir offentligt i veckan, kommer knappast att bjuda på några överraskningar.

Rättegången, om en sex/sju veckor, blir intressant, tycker jag. PM är ju ganska oförutsägbar och spontan/dramatisk, skulle inte förvåna mig om det kommer en "bekännelse" som gynnar honom, med motivet att han velat skydda KW tidigare, vi får se....
Citera
2018-01-21, 20:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Kan du länka? Det går inte att söka på inläggsnummer.
Någon kanske kan lära dig hur du bläddrar fram lämplig sida.
Det borde ta mycket kortare tid än en minut att hitta inlägget om du bläddrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in