Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
För all del, du har rätt, jag undrade bara om han i realiteten hadde en realistisk möjlighet at rymma. Kunde han ha rymt til typ syd amerika? Jag vet ingenting om ubåtens räckvidd,(och det står ingenting om det på wikipedia) men jag vet at tyska ubåter i ww2 opererade låångt borta ifrån Tyskland.Det var bara en nyfiken undran, det spelar absolut ingen roll så som realiteten är i nuläget.
Räckviden är naturligtvis hur lång som helst, så länge man bara har diesel, olja, dricksvatten och sådana förbrukningsvaror. Det är det det kan ha fallit på, att han hade blivit internationellt efterlyst och inte kunnat tanka eller köpa förnödenheter. Han hade fått erbjudanden från skumma regimer i Sydamerika (eller om det var karteller...) om att hjälpa dem med ubåtar och raketer. Säger han själv i alla fall. I så fall hade han kunnat försörja sig i Sydamerika...
Ja, visst tycker man att han borde han ha tagit en chansning och rymt! Men han tog en chansning på att klara sig i stället, och att få komma hem till frun, älskarinnan, katterna, RML, vännerna, en eventuell raketuppskjutning mot slutet av sommaren... i stället för att ge sig ensam ut i det okända.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
För en gångs skull håller jag med dig helt, Det är heller inte troligt att vi någonsin kommer att få veta det heller. Ja reder ut det där redan i inlägg #37132.
Tack, ska läsa det när jag får tid