2018-01-21, 12:05
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
En ensam galning mot ett helt land som vill ta fast han , pulver-henke är avförd av polisen så det är inte han och nej mördaren var inte ute efter kvinnan han misshandlade Mohammed först innan han tog fram kniven Attackerar Mohammed sen Anna-Lena först en gång och sedan ytterligare en gång innan han flyr

Inser att du är betydligt bättre insatt än mig i detta fall. Tack för information.

Men hur vet du allt detta?

Hur vet du att Pulver-Henke är avförd av polisen?

Hur vet du att mördaren inte var ute efter kvinnan?

Hur vet du att mördaren misshandlade Mohammed innan han tog fram kniven? (kan själv komma på flera andra tänkbara lösningar till i vilken ordning Mohammed misshandlats).

Hur vet du att gärningsmannen attackerade Anna-Lena i två omgångar, vad gjorde gärningsmannen däremellan?
Citera
2018-01-21, 12:08
Medlem
Genom att läsa hela den här tråden läst tidningsartiklar och sett på veckans brott
Citera
2018-01-21, 12:13
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Genom att läsa hela den här tråden läst tidningsartiklar och sett på veckans brott

I vilket av dessa alternativ kan jag ta del av informationen som bekräftar att Pulver-Henke blivit avförd från utredningen?
Citera
2018-01-21, 12:13
Medlem
substitutes avatar
Fast om Lennart vore källan eller att PH verkligen vore avförd så borde han ju ta bort texten om förmodad GM från sin blogg.
Annars skulle väl PH ha ett fett skadestånd att hämta antar jag. Ska tipsa PH även om jag inte fått svar på flera år.
Citera
2018-01-21, 12:14
Medlem
Ska hitta källorna så ska jag lägga upp dom här
Citera
2018-01-21, 12:15
Medlem
Lennart är inte källan
Citera
2018-01-21, 12:16
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ska hitta källorna så ska jag lägga upp dom här
Tusen tack!
Citera
2018-01-21, 18:24
Medlem
Min hypotes, ha överseende med min bristande detaljkunskap vad gäller bevismaterialet, är att Muhammed är den som attackeras först, då blodspåren på mordvapnet antyder detta.

Föreställ er GM irrandes runt i Linköping, eller inte irrandes för den delen. Han är ute på jakt efter ett lämpligt offer för sitt första riktiga mord. Det är inte första gången han är ute på jakt. Han har varit ute förut då tankarna och begäret har vuxit sig för starka att stå emot.
Han är inte dum, utan tvärt om faktiskt ganska intelligent, trots sin uppenbart sjuka mordiska läggning.
Det är skälet till varför han ännu inte slagit till. Lämplig plats, tillfälle och typ av offer har ännu inte konvergerat i den utsträckning så att han vågar ge efter för lustarna.
Detta är också skälet till varför han befinner sig i Linköping. Han bor nämligen inte där, utan det är hans noga utvalda jaktmarker. Det är den närmsta stora stad från hans bostadsort. Han har anknytning dit och känner staden till viss grad, men inte såpass att risken att han ska behöva bli igenkänd är överhängande.
Han befinner sig på morgonen i detta område för att han vet att det är stillsamt, eller kanske han efter en tids promenerande finner sig där av en slump och finner det för ett bra ställe att titta efter lämpliga offer.

Betänk vittnesuppgifterna som säger sig ha observerat vad som troligen är GM, stå på olika ställen den aktuella morgonen. Kan man kanske föreställa sig att han står och väntar på det rätta tillfället?
Kan det rätta tillfället ha uppenbarat sig när Muhammed vek ut på gatan framför honom?
En liten pojke är ett lätt offer! Han har dessutom ryggen vänd åt GM.

Det är Muhammed som utsätts för mördarens brutala lustar. Han slår och hugger besinningslöst. Alla uppdämda krafter släpps lösa i detta ögonblick. Mitt i allt hör han en kvinna skrika och vänder sig om. Nu är det inte längre begäret att mörda som huvudsakligen styr. Nu vet han vad han är kapabel till. Mordet på Anna-Lena är ett mord begånget mer av nödvändighet än lust. Därav de inte lika omfattande skadorna.
I samband med att han ger sig på henne börjar omgivningen göra sig påmind och rationaliteten tar över och han inser att han behöver fly från platsen.
Han är inte helt iskall utan adrenalinet pumpar och han är stressad. Därför slänger han kniven på platsen och beger sig iväg i den halvcirkel mot Ica som polisen kartlagt. Jag tror inte han är helt medveten om att flyktvägen tar honom tillbaka i riktning mot brottsplatsen.
Kan mössan ha gömts i Metrostället för att han använt den till att torka sin blödande hand? Den kunde ju avslöja honom när han flydde.

Som jag skrivit förut så är det Pulver-Henke som fångat mitt intresse och det är på mina tankar kring honom som jag baserat min lilla hypotes ovan.
Är han nu avförd som misstänkt, vilket verkar vara fallet, så är det ju så.
Citera
2018-01-21, 19:37
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Nej, inget som jag tänkt på. Jag känner till att mördaren kanske har ett sår på nåt finger men jag har faktiskt inte tänkt på att kolla så noga på mej själv. Just nu är det väldigt dämpad belysning där jag sitter så jag kan inte se till 100% fast jag skulle nog redan veta om det var något väldigt synligt - svaret är nog nej alltså.

Träffa en tjej.

Kommer inte i håg hur länge jag stannade efter mordet, en minnesbild säger mig att jag åkte hem dagen efter men jag kan lika gärna ha stannat ytterligare nån dag.

Japp, var på plats i princip. Tjejen jag åkte för att träffa åkte till skolan tidigt på morgonen och jag åkte med henne på bussen från förorten in till centrum därför att hon var inneboende hos en kvinna och jag kunde inte stanna där under dagen. Sen traskade jag bara runt, dagen efter mordet så visade hon vart det hade skett och jag gick åtminstone förbi där men exakt vilken tid kunde jag inte komma ihåg (har en del diagnoser, bland annat ADHD, som gör att jag inte alltid minns tider och sånt).

Jag köpte eller bytte till mig den från en kompis och den var i det skicket när jag kom i besittning av den, hade den från nån gång i mitten av 90-talet, kommer inte i håg vart den har tagit vägen nu. En gång använde jag den faktiskt i samband med ett brott snarlikt Linköping.

Fast jag köpte/bytte till mig den långt innan Linköping så jag vet inte om det är så intressant. Jag minns dock vart han hade köpt kniven.

Vad fan menar Pulver-Henke med det fetade? Har har mördat/allvarligt skadat någon/några med samma kniv tidigare?
Citera
2018-01-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Vad fan menar Pulver-Henke med det fetade? Har har mördat/allvarligt skadat någon/några med samma kniv tidigare?

Ja, det han menar är väl att han redan har använt kniven i ett liknande brott.

Kanske var inte det första offret som föll för hans kniv en människa? Var det kanske ett djur? Det brukar ju kunna finnas en historik av djurplågeri hos lustmördare/seriemördartyper. Det är även vanligt att metoden som används mot djuren förblir densamma när personen går över till att jaga människor. Han skriver ju själv att han stämmer in på två av tre beteenden i vad som kallas Macdonaldtriaden.

Den lyder som följer: (enligt wikipedia, sorry)

”Anläggning av bränder, eller mordbrand, ställbart för kickens skull som de får av att förstöra saker, för att få uppmärksamhet eller för att förövaren ska känna sig mer maktfull.”

”Grymhet mot djur (relaterad till "zoosadism"). Många barn må vara grymma mot djur, som att dra av benen på spindlar och dylikt. Men blivande seriemördare dödar ofta större djur, som katter och hundar, och enbart för egen njutning snarare än för att imponera på jämnåriga.”

”Sängvätning efter åldern då barn vanligtvis har vuxit ifrån sådana problem.”
Citera
2018-01-21, 20:14
Medlem
Mördaren har även enligt GW väntat en stund på Mohammed innan överfallet , undrar om vittnen sett mördaren på plats innan morden
Citera
2018-01-21, 20:36
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Mördaren har även enligt GW väntat en stund på Mohammed innan överfallet , undrar om vittnen sett mördaren på plats innan morden

Visst är det en möjlig plats att välja för att vänta på Mohammed på väg till skolan. Dock ännu mer troligt att man väljer den platsen om man ska vänta på Anna-Lena på väg till jobbet.

Inget av alternativen är 100%.

GW är duktig på att skriva dussindeckare, mig veterligen löser han inte särskilt många brott.

Hur går det med källhänvisningar som bekräftar P-H's oskuld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in