2018-01-20, 23:21
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
Kanske han var arg på sin mamma för att hon dött och lämnat honom. Och riktade denna ilska mot Liselotte, som kanske påminde honom om henne ?

Hur menar du? Att han drog iväg till ett motionsspår för att leta efter någon som liknar hans mamma, för att kunna strypa denne?
Citera
2018-01-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vill minnas att mordoffret, arbetade inom socialförvaltningen. Kan det vara så att L.G. någon gång hade drabbats av beslut från socialen ? Jag har själv en barndom kantad av socialsekreterare och kan utifrån min egen erfarnhet säga att denna yrkeskår inte står högt i mina tankar.
Kan det ha rört sig om något slags hämnd mot henne ?
BO arbetade på Arbetsmarknadsenheten. Hon arbetade inte i socialtjänsten.
Citera
2018-01-20, 23:41
Medlem
Hade jag nu flåsat runt i ett motionsspår och mött en närgången underlig figur hade jag
ju inte bara glatt hejat och sprungit vidare. Nej jag hade dragit öronen åt mig och stoppat
en annan joggare och/eller eventuellt ringt polisen..
Tycker verkligen alla dessa som såg honom och inte gjorde nåt borde ta sig en funderare,
kanske typiskt Ulricehamn?
Killen kunde hålla på där i 6 timmar. .Eh

Men som sagt, lite dålig info om detta, nån mer som har nåt..

Stackars kvinna, hoppas hon inte led. Tänker på anhöriga.
Citera
2018-01-21, 01:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag har gjort mitt bästa för att dra i de trådar jag kan gällande mamma Gabrielssons död i Ulricehamn, men kammar noll.

”Naturlig död” är det enda svaret.

Vad faan är en naturlig död hos en kvinna runt 45-50? (Gissningsvis)
Samtidigt som det framkommer att hon hade psykiska och fysiska besvär?

Nån från ulricehamn får ta hatten ur kaninen och fylla i luckorna här, tack.

Nåt gjorde Ludwig till en psykologiskt nedbruten själ som irrade runt en hel dag i skogen för att till slut finna sitt offer.
Det var nog inte stundens ingivelse, killen mådde helt enkelt som en skopa skit. Jag vill veta varför.

Hur dog mamman?
Tveksamt om någon från Ulricehamn vet något om den saken. Killen växte upp i Herrljunga kommun. Tydligen hämtade polis och socialtjänsten ut hans avgångsbetyg på hans gamla högstadieskola i Herrljunga tidigare i veckan.
Citera
2018-01-21, 01:58
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Oavsett om det skulle ta lång tid eller inte fanns säkert vetskapen hos LW att det var kört.. Oavsett tidsrymd.

Citat:
Ursprungligen postat av tq-
Vad har ni fått namnet LW ifrån?
Jag har från, vad jag är ganska övertygad av, säkra källor hört hans namn. Och det är ej LW.

Vart har ni fått LW ifrån?
Citera
2018-01-21, 02:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Varför skulle man inte vilja veta detta? Kan verkligen inte se någon anledning till att någon inte skulle vara tacksam för att få reda på något sådant om det upptäcks, ptja förutom dessa verklighetsvända Svenskar som vill leva i förnekelsebubblan då förstås.

Varför skulle man vara orolig vem som kommer över detta register, vad ska dom göra med dom uppgifterna om dom mot all förmodan kom åt dom hade du tänkt?

Ja, man kan ju ordna koncentrationsläger och utrota alla med anlag för rött hår eller andra defekter t.ex. Har ju praktiserats för inte så länge sedan.
Citera
2018-01-21, 07:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Uppehöll han sig i över 6 tim i området (var kommer uppgiften ifrån?) så delar jag dina tankar delvis om att han "väntade på" att LH skulle komma dit. Men han kan också varit helt "ute och cyklat" utan mål och det "råkade" bli LH som han överföll... .

Från media: t.ex Ulricehamns Tidning och GP

Se mitt tidigare inlägg (FB) Liselotte Hylander misstänks mördad under motionsrunda i Ulricehamn 2017-10-24
Citera
2018-01-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hade jag nu flåsat runt i ett motionsspår och mött en närgången underlig figur hade jag ju inte bara glatt hejat och sprungit vidare. Nej jag hade dragit öronen åt mig och stoppat en annan joggare och/eller eventuellt ringt polisen..
Tycker verkligen alla dessa som såg honom och inte gjorde nåt borde ta sig en funderare
...

Jag joggar ett par gånger i veckan på kvällstid och skulle jag ringa polisen för varje kuf jag såg som ser ut som att de har något kriminellt på g så skulle det inte bli mycket joggade alls samt att polisen skulle bli rätt trött på mig. Det dräller inte av brottslingar förvisso men man ser iaf. en eller två saker varje runda. Sverige har ett klimat som gör att du i princip alltid har en anledning att vara ute. Hunden behöver rastas, du vill motionera, träffa din icke offentliga partner, handla, träffa dina kompisar du inte får umgås med för föräldrarna, köpa knark, göra upp, leta offer, göra inbrott, åka till kompisen. Typ 90% är ute i helt legala ärenden, men säkert 10% har orent mjöl i påsen på ett eller annat sätt skulle jag säga. Framförallt på kvällen. Detta vet ju även polisen, så de ser jag rätt ofta också genom att de patrullerar på bakgator och cykelvägar.
Citera
2018-01-21, 09:32
Medlem
Dmitris avatar
Topsa alla som bor i en stor radie runt ett brott. Mycket tveksam metod även om det ledde till att detta hemska brott blev uppklarat. Statens övervåld på de enskilda medborgarna växer undan för undan, alltid med "goda" ursäkter.

G V Persson gillade det har, han lär ju snarast topsas kanske finns någon gammal skit från förr, han lär ha övergripit sig på sitt tjänsterum på rosenbad (sosseexpert åt S-regeringen på den tiden) för en massa år sedan när han raggade småtjejer på krogen. Sådant ska ju inte preskriberas.

Statens byråkratiska övervåld växer år för år vi är redan en bra bit in i George Orwells värld. Det nästa blir väl chip i nacken så kan staten (polisen) alltid se vart du är och har varit, man kan väl börja med en mindre grupp dömda brottslingar och bygga på undan för undan.
Citera
2018-01-21, 09:47
Medlem
Är det verkligen officiellt fastställt och bekräftat att det är LG som är GM?
LG finns fortfarande kvar på Ratsit som annars är snabba på att avregistera avlidna personer.
Citera
2018-01-21, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Är det verkligen officiellt fastställt och bekräftat att det är LG som är GM?
LG finns fortfarande kvar på Ratsit som annars är snabba på att avregistera avlidna personer.

Ja, så har jag också uppfattat det.

De topsade L.G på tisdagen, DNA- svaret kom på torsdagen och däremellan har han avlidit. Kan vara allt från tisdag kväll till torsdag morgon.

Dels kanske man måste göra en obduktion för att definitivt fastställa dödsorsak, även om det ser ut som ett självmord vid första anblicken( t ex att man hittar någon hängande)?

Sen undrar jag hur man fastställer personens identitet om en person hittas (oväntat) avliden i hemmet. Räcker det med att anhörig identifierar personen? Kan det vara så att man kompletterar med tandkort, om dödsfallet inte är väntat? DNA identifikation kanske inte behövs i detta fall?

I så fall ska man invänta svar från obduktion och eventuellt fastställande av identitet. Nu är det helg som kan fördröja svaren.

Skillnad om man avlider i hemmet om man t ex vårdats hemma pga allvarlig sjukdom (väntat dödsfall) och det redan finns dokumentation om detta.

Edit:
(Tillägg)

Från Vård och omsorg, Sthlm:

"Oväntat dödsfall
Om en person dör oväntat hemma i bostaden eller hittas död på en offentlig plats, ring 112. Larmcentralen ser till att läkare, ambulans och polis skickas till platsen.

Om det den avlidne inte kan identifieras, om dödsfallet är helt oväntat eller kan ha orsakats av yttre våld eller droger tillkallas alltid polis som ser till att den avlidne förs till Rättsmedicinalverkets avdelning i Solna för obduktion.
"

http://xn--vrdomsorg-52a.se/sa-funkar-det/stod/familj-och-relation/nar-nagon-har-dott-3079
Senast redigerad av notknapparen 2018-01-21 kl. 11:14.
Citera
2018-01-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, många allvarliga psykiska sjukdomar bryter ut i den åldern. Och även sant att tidigt i debuten kan det vara svårt att se några tydliga tecken, även om det i efterhand går att förstå att det var tecken på att något inte stod rätt till. Många drar sig undan, vilket inte L.G verkar ha gjort.

Men det verkar som att L.G ändå betett sig som tidigare och ingen märkt något de här månaderna, utom den sista tiden när "snaran" börjat dras åt honom. Tror inte riktigt på just schizofreni.

Något knas har det förstås varit. Aldrig bra att droga,och särskilt inte om man har benägenhet för psykiska problem. Svårigheter efter moderns död varvat med perioder av arbetslöshet och svårigheter att få till ett eget liv med bra framtidsutsikter är säkert en belastning för psyket för många unga idag.

Om man ännu inte hittat någon koppling till offret, har jag svårt att se att det ska vara personligt, eller ett motiv som går att "begripa".

Känns som om han bara gått ut, full av frustration och väntat på de perfekta tillfället.

(det fetade)
Om jag inte minns fel, så var det nån i tråden som påpekade att LG samma dag som han mördade LH hade ändrat sin status på facebook. Var det så att han hade gjort slut med/blivit dumpad av flickvän just den dagen?
Var det kanske därför han gick ut och dödade random kvinna som en sorts skruvad "hämnd"?
Jag associerar som ni säkert förstår alltså i termer av Matti*as Fli*nks agerande år 1994.

Vill ej skapa trådsanning, så korrigera mig om jag har fel. Kan ej nu hitta inlägget ang statusuppdateringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in