2018-01-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du menar nog genetiskt ursprung, inte etnicitet. Men vad jag förstår så används det inte nej. Tekniken är än så länge i sin linda, och befolkningen i hög grad ganska uppblandad, så det blir svårt att få säkra svar av det.

Tror att det enda som brukar användas är kön.
Polisen visste att GM var från västra Europa via DNA:t.
Citera
2018-01-19, 21:04
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Vi skyller inte på någonting utan konstaterar att detta är den troligaste förklaringen till att han mördare en kvinna i ett motionsspår där det kanske inte ens finns en personkoppling (vilket jag i och för sig skulle tippa på).
I stället för ett "snuttifiera" det hela - till hur synd det var om honom och då han mist sin mamma vid 16-års ålder så måste det beror på detta.
Bullshitt kallar jag det du håller på med.

Självklart hade detta inte skett såvida inte Ludwig varit jävligt påverkad förmodligen.
Men oavsett vilken drog en människa petar i sig så är det de underliggande drifterna som kommer till ytan vid rus.
Att stänga boken och låta det stanna vid att han gjorde detta för att han var super-beng av valfri drog känns för mig naivt.
Därav frågan om mamman, men jag ursäktar om jag trampat på någons tår.
Citera
2018-01-19, 21:08
Medlem
PK-Korrekts avatar
Kom nyss. Enl hörsägen så hängde han sig
Citera
2018-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag erkänner att jag bara läst tråden av & till, om det har nämnts tidigare ber jag om ursäkt.
Tycker det låter otroligt, att killen blev topsad i tisdags och redan på torsdagen hade dom DNA resultat (sa dom på TV nyheterna igår). Wow, jag brukar läsa att bara finns ett ställe i Sverige som utför detta nämligen på Rättsmedicinalverkets rättsgenetiska laboratorium i Linköping,
och att det tar typ månader för att få svar i kriminella fall.
Nu typ två dagar, stämmer detta?
Mordet har fått förtur så svaren har kommit på 1-3 dagar.
Citera
2018-01-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
De duktiga Lab assistenterna eller Lab ingenjörerna, Många av dem är inte poliser, Men däremot ligger de under Polisen som myndighet,

Eller knappast någon är polis på NFC
NFC är en avdelning under Polismyndigheten men dess verksamhet är reglerad i författning och skild från polisens övriga verksamhet. Personalen utgörs inte av poliser. Om de inte har skolat om sig.
Citera
2018-01-19, 21:23
Medlem
Stackars kvinna å torska på en sån dåre kunde väl hängt sig den 23 oktober i stället
Citera
2018-01-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vet du hur hans mamma dog?

Cancer
Eller
”Ramlade i trappan” avskrivet som olycka?
...är väl egentligen det jag funderar på

Vettig frågeställning. Det är inte alla olyckor som är olyckor. Man bör definitivt titta på hur mamman dog för att se om det var något märkligt med detta
Citera
2018-01-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Mordet har fått förtur så svaren har kommit på 1-3 dagar.

Men hur visste Ludwig att det skulle gå fort? Frågade han om det specifikt? En varningsklocka man skulle kunnat lyssna på.
Citera
2018-01-19, 22:15
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackgolpower
Men hur visste Ludwig att det skulle gå fort? Frågade han om det specifikt? En varningsklocka man skulle kunnat lyssna på.

Oavsett om det skulle ta lång tid eller inte fanns säkert vetskapen hos LW att det var kört.. Oavsett tidsrymd.
Citera
2018-01-19, 22:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Det behöver inte vara så att han visste det skulle gå fort. Han kan ha drabbats av kraftig ångest och inte klarat av att sitta och vänta på att polisen skulle knacka på igen.

En av de första gångerna (den första gången?) masstopsningar gjordes i Sveriges var när man sökte efter Hagamannen. Man topsade korta män eftersom förövaren var kort. När så Niklas Lindgren blev kallad vägrade han komma och polisen fick kopplas in för att tvångstopsa honom. Resten är svensk kriminalhistoria. Ser paralleller med detta fall och jag tror definivt att polisen drog samma paralleller när Ludwig inte dök upp för topsning. Och än en gång stämde det.
Citera
2018-01-19, 22:24
Medlem
Nånting som jag inte läst i tråden innan som flera pratar om här lokalt.
Är att det tydligen förekommer drogleveranser där uppe vid mordplatsen.

Nära motorvägen via ett industriområde men ändå långt bort i urskogen.

Men det är kuperad terräng och en bra bit från stan så jag tycker det verkar långsökt.

Jag skulle tänka( Bear Grylls ,Survivalman ,överlevnadskit) om jag skulle bege mej dit upp.
Citera
2018-01-19, 22:32
Medlem
Citat:
Alla i Ulricehamn vet att svaren kommer inom 1-3 dagar (stått flera ggr i tidningen), vill minnas att de tom säger det under förhöret då de topsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in