2018-01-20, 18:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, många allvarliga psykiska sjukdomar bryter ut i den åldern. Och även sant att tidigt i debuten kan det vara svårt att se några tydliga tecken, även om det i efterhand går att förstå att det var tecken på att något inte stod rätt till. Många drar sig undan, vilket inte L.G verkar ha gjort.

Men det verkar som att L.G ändå betett sig som tidigare och ingen märkt något de här månaderna, utom den sista tiden när "snaran" börjat dras åt honom. Tror inte riktigt på just schizofreni.

Något knas har det förstås varit. Aldrig bra att droga,och särskilt inte om man har benägenhet för psykiska problem. Svårigheter efter moderns död varvat med perioder av arbetslöshet och svårigheter att få till ett eget liv med bra framtidsutsikter är säkert en belastning för psyket för många unga idag.

Om man ännu inte hittat någon koppling till offret, har jag svårt att se att det ska vara personligt, eller ett motiv som går att "begripa".

Känns som om han bara gått ut, full av frustration och väntat på de perfekta tillfället.

Död mor, brist på vägledning och riktning och auktoritet i livet (?), mördad kvinna, mor och auktoritet...? Avundsjuka? Hämnd på livet? "Överkompensationsmord"?Kontaktsökande?

Känns som ett försök att överbrygga en uppfattad klyfta eller saknad i livet?

Kan vara en tillfällighet förstås.
Citera
2018-01-20, 19:07
Medlem
bongsongs avatar
vad heter GM?
Citera
2018-01-20, 19:08
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Helt övertygad om att GM passar in på följande beskrivning.

Ålder 20-25 år
Boende inom 5 mils omkrets från brottsplatsen
Ansedd som en udda figur
Ingen eller mycket begränsad umgängeskrets
Inget arbete eller möjligen begränsat ströjobb.
Stora svårigheter i skolan.
Troligen ingen gymnasial utbildning
Möjligen lite kontakt med psykvården

Offret (LH) är enbart slumpen. Det finns alltså inga kopplingar eller motiv.

Efter dagens artikel i expressen så kan jag konstatera att Flashback nära nog hade en precis beskrivning på GM redan 27 oktober
Senast redigerad av KomissarieBeck 2018-01-20 kl. 19:15.
Citera
2018-01-20, 19:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Död mor, brist på vägledning och riktning och auktoritet i livet (?), mördad kvinna, mor och auktoritet...? Avundsjuka? Hämnd på livet? "Överkompensationsmord"?Kontaktsökande?

Hm, ja.
Finns en sannolikhet att det var något som triggade L.G hos just L.H. Man vet ju inte om han visste vem hon var?

Kan modern tagit livet av sig?
Vad som kan uppfattas som ett svårt svek.
Citera
2018-01-20, 19:14
Medlem
Länk till gms Facebook eller bild på GM?
Citera
2018-01-20, 19:17
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Det talas ju om white trash. Hur är det med fadern? Hur är det med eventuella syskon?
Citera
2018-01-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Länk till gms Facebook eller bild på GM?

Om du kollar uppe till höger finns där en sökfunktion!

Skriver man in en fras som man letar efter så dyker textmatchningar upp. Glöm inte att trycka på förstoringsglaset för att bekräfta sökningen!
Exempelvis:
En sökning på "facebook" gav dessa resultat:
https://www.flashback.org/sok/facebook?sp=1&t=2884418

Om du scrollar längst ner där så finner du en länk.
Senast redigerad av dankdude 2018-01-20 kl. 19:20.
Citera
2018-01-20, 19:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, ja.
Finns en sannolikhet att det var något som triggade L.G hos just L.H. Man vet ju inte om han visste vem hon var?

Kan modern tagit livet av sig?
Vad som kan uppfattas som ett svårt svek.

Är man illa däran så kan man nog hitta svek i allt, även i en ofrivillig bortgång.
Citera
2018-01-20, 19:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Efter dagens artikel i expressen så kan jag konstatera att Flashback nära nog hade en precis beskrivning på GM redan 27 oktober

Strö jobb och låg utbildning.... Låter som en som antagligt befinner sig i diverse arbetsmarknadsåtgärder eller särskilt anpassade praktiker/jobb som ungdomar med diverse funktionshinder brukar delta i? Den verksamhet som LH var chef är väl delvis inriktad på dessa. LH hade även figurerat i lokalpress något antal tillfällen. Det kanske inte var slumpmässigt?
Citera
2018-01-20, 19:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Från allt som framkommit framträder en väldigt psykiskt instabil kille som mådde skit.
Men vad får någon att mörda en random person?
Jag skulle gissa att det finns något i GMs historia som förklarar.
Kanske har han bevittnat våld av det slaget innan?
Jag vet inte, men nåt stämmer inte och det är tråkigt om det hela sopas under mattan utan djupare analys.

Jag vet att fler skrivit att mammans död var naturlig, men samtidigt,
Någon från staden skrev

”Nej tyvärr stod jag inte Ludde så nära, men från vad jag hört har det handlat om psykiska och fysiska besvär (dålig blandning) som gjort att hon avled.”

Det känns som att Ludwig kunde dödat precis vem som helst där i skogen. Nu blev det Liselotte.

HUR dog mamman?
Senast redigerad av fluffypuffy 2018-01-20 kl. 19:58.
Citera
2018-01-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankdude
Om du kollar uppe till höger finns där en sökfunktion!

Skriver man in en fras som man letar efter så dyker textmatchningar upp. Glöm inte att trycka på förstoringsglaset för att bekräfta sökningen!
Exempelvis:
En sökning på "facebook" gav dessa resultat:
https://www.flashback.org/sok/facebook?sp=1&t=2884418

Om du scrollar längst ner där så finner du en länk.
Tack av någon anledning fungerade inte sökfunktionen via mobilen. Därav jag frågade om Facebooklänk. Tack för snabbt svar.
Citera
2018-01-20, 20:17
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag har gjort mitt bästa för att dra i de trådar jag kan gällande mamma Gabrielssons död i Ulricehamn, men kammar noll.

”Naturlig död” är det enda svaret.

Vad faan är en naturlig död hos en kvinna runt 45-50? (Gissningsvis)
Samtidigt som det framkommer att hon hade psykiska och fysiska besvär?

Nån från ulricehamn får ta hatten ur kaninen och fylla i luckorna här, tack.

Nåt gjorde Ludwig till en psykologiskt nedbruten själ som irrade runt en hel dag i skogen för att till slut finna sitt offer.
Det var nog inte stundens ingivelse, killen mådde helt enkelt som en skopa skit. Jag vill veta varför.

Hur dog mamman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in