2018-01-20, 22:43
Medlem
dysterqvists avatar
det insåg jag redan 1998 ,när ett SK skinhead gäng var på väg att genomföra ett överfall på mej .och insåg att var svensk ,då i stället frågare om situationen i Sverige gällande invandrarproblemet.
jag fick få insikt i var problemet låg men ,jävligt liten möjlighet att informera om detta pg a
rådande facklig och politisk styrning.
ja och skinheadsen, hälsade sen med sig hail, och åkte vidare.
Citera
2018-01-20, 22:45
Medlem
Dofternas avatar
60% vita.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_groups_in_London

Har ett ex som bor där, adopterad från Etiopien. Frågan är vad hon räknas som, svensk eller neger? Negersvensk?
Citera
2018-01-20, 23:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Var en vecka i London nyligen och det är ingen europeisk stad längre. Oerhört mycket asiater och negrer. Inga zigenare vad jag såg faktiskt. Inte heller somalianegrer. Dock kvarstår faktum: Staden har fallit i fiendens hand. Har oerhört svårt att tro att vita utgör mer än 40% av stadens befolkning.

Endast 44.9% av Londons befolkning är vita britter:

Citat:
- Just 44.9% of Londoners are White British, according to census data

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2246288/Census-2011-UK-immigrant-population-jumps-THREE-MILLION-10-years.html

Det finns dock andra vita grupper där, men de vita britterna är i en klar minoritet i staden.

Eller. Det måste tilläggas. Siffrorna är från år 2011. Jag vet inte hur det är i år (år 2018). Andelen vita britter kan vara ännu mindre idag.
Senast redigerad av -Info- 2018-01-20 kl. 23:06.
Citera
2018-01-20, 23:04
Medlem
Gefjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
60% vita.

Har ett ex som bor där, adopterad från Etiopien. Frågan är vad hon räknas som, svensk eller neger? Negersvensk?

Tar du en indisk elefant och flyger denne till Afrika, blir det då en afrikansk elefant?

Fraktar du en brunbjörn från Alaska till nordpolen, blir det en isbjörn då?

Köper du en Norsk skogskatt och kastar in en hos kossorna i ladugården, blir det en bondkatt då?

Sover Dolly Parton på rygg?

Nigger!

Senast redigerad av Gefjon 2018-01-20 kl. 23:05. Anledning: Glömde citeringen
Citera
2018-01-20, 23:04
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
60% vita.

Neger såklart, hon är ju svart. Jävlar vilken dum fråga!
Citera
2018-01-20, 23:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Neger såklart, hon är ju svart. Jävlar vilken dum fråga!

Vette fan? Tror du inte att hon står som "swedish citizen" eller nåt? Har ingen aning om man bokför ras som man gör i USA. Vi gör ju inte det i Sverige. Men det är något för en annan tråd att bita i.
Citera
2018-01-20, 23:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Oerhört mycket asiater och negrer.

År 2011 fanns det 1,1 miljoner negrer och 1,5 miljoner asiater i London. Enligt Wikipedia.

Idag är nog siffrorna högre.

Så sannolikheten att se många negrer och asiater på gatorna är nog väldigt stor. I staden finns det ju minst 2,6 miljoner av dem...
Citera
2018-01-20, 23:21
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analverkehr
Londonistan har muslimsk borgmästare. Parisistan och Berlinistan är lika illa. Du måste resa till Prague eller Budapest för att slippa skiten.

Jag var i Prag för 3år sedan, fullt med tiggare som låg och tiggde överallt...
Till skillnad från tiggarna i Sverige så låg dom mer som muslimer när dom ber (nej jag tror inte tiggarna var muslimer) med koppen framför sig.
Dom var fasiken över allt, men speciellt frekvent var det på Karlsbron, ca var 20-30:e meter.
Citera
2018-01-20, 23:30
Medlem
Europes avatar
Citat:
60% vita.

Jag förstår inte riktigt varför dina alternativ är nationalitet/etnicitet eller rastillhörighet? Hon är väl av samma ras, oavsett om hon är svensk eller inte? Sedan kan jag även undra lite varför hon tydligen kan möjligtvis vara svensk (eller "neger"), men inte t.ex. etiopier eller engelska? Är det för att hon har svenskt medborgarskap och/eller har större delen av sitt liv levt i Sverige?

Jag tänker inte framföra min egen uppfattning om själva frågan i sig, då jag egentligen inte har någon absolut uppfattning om det och inte heller riktigt bryr mig. Det är en annan sak när jag spyr galla över svenska politruker som tjatar om att alla som någonsin har satt sin fot i Sverige är "svenskar", då jag med 100% säkerhet kan fastställa att de definitivt är hycklare och fulla av skit. Men då gäller min uppfattning PK-svenskarnas egenskaper, inte hur exakt man ska definiera andra människor.
Citera
2018-01-20, 23:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag förstår inte riktigt varför dina alternativ är nationalitet/etnicitet eller rastillhörighet? Hon är väl av samma ras, oavsett om hon är svensk eller inte? Sedan kan jag även undra lite varför hon tydligen kan möjligtvis vara svensk (eller "neger"), men inte t.ex. etiopier eller engelska? Är det för att hon har svenskt medborgarskap och/eller har större delen av sitt liv levt i Sverige?

Jag tänker inte framföra min egen uppfattning om själva frågan i sig, då jag egentligen inte har någon absolut uppfattning om det och inte heller riktigt bryr mig. Det är en annan sak när jag spyr galla över svenska politruker som tjatar om att alla som någonsin har satt sin fot i Sverige är "svenskar", då jag med 100% säkerhet kan fastställa att de definitivt är hycklare och fulla av skit. Men då gäller min uppfattning egentligen PK-svenskarna, inte andra människor.

Anledningen till att jag tog upp det var mest för att jag lite undrade hur man gör i England, skrivs etnicitet ner som i USA eller är det som i Sverige där vi bara har ursprungsland att gå på.
En vit farmare från Gambia blir ju bara en gambian i svenska papper. En statistisk neger om man så vill.
Citera
2018-01-20, 23:42
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
År 2011 fanns det 1,1 miljoner negrer och 1,5 miljoner asiater i London. Enligt Wikipedia.

Idag är nog siffrorna högre.

Så sannolikheten att se många negrer och asiater på gatorna är nog väldigt stor. I staden finns det ju minst 2,6 miljoner av dem...

För de flesta länder är Asiater människor med ursprung från Kina, Korea, Japan, Taiwan och övriga Sydostasien.

I Storbritannien så talar man om Asiater kring mer eller mindre alla som kommer från Turkiet till Japan. "Asiater" blir därför Pakistanier och Irakier. Statistiken blir oerhört missvisande och förvirrande, framförallt när man talar om det sk "Asian grooming community", ett enormt problem där Pakistanier sexuellt utnyttjar unga brittiska flickor.
Citera
2018-01-20, 23:52
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Anledningen till att jag tog upp det var mest för att jag lite undrade hur man gör i England, skrivs etnicitet ner som i USA eller är det som i Sverige där vi bara har ursprungsland att gå på.
En vit farmare från Gambia blir ju bara en gambian i svenska papper. En statistisk neger om man så vill.
O ja, givetvis beskrivs utseendet med allmänt generella (most common): man, White British etc. Denna gradering görs av invånarna själva, och används där relevans finns.

Ingen direkt kontrovers föreligger kring detta i de flesta gamla kolonisatörstater, då befolkningen är både stor och heterogen ofta.

Sverige är det enda land mig veterligen som tillämpar den praxis vad gäller en medborgares rätt till sitt ursprung, och tar det ifrån en.

Men bara om du inte tillhör kategorin svensk vit (jmfr WB ovan), vilket du nu räknas vara per majoritet oavsett etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in