2016-09-09, 14:26
Medlem
Ördögs avatar
De däl gulingalna äl allt ena lysliga lasistel. Air China har i sin kundtidning varnat Londonresenärer för områden med mycket indier, pakistanier och svarta. Likaså är det inte tillrådligt att kvinnor rör sig ensamma på staden.

Air China magazine condemned over 'racist' guide to London
https://www.theguardian.com/uk-news/2016/sep/07/air-china-inflight-mag-condemned-for-racist-guide-to-london

Air China magazine article causes racism furor
http://money.cnn.com/2016/09/08/news/companies/air-china-magazine-article-london-racism/

Citat:
A travel tip at the end of the magazine's latest cover story advised London visitors about going to neighborhoods with large populations of "Indians, Pakistanis and black people." The warning set off a storm of protest and prompted a British lawmaker to demand an apology from China's flag carrier.

"London is generally a safe place to travel, however precautions are needed when entering areas mainly populated by Indians, Pakistanis and black people," said the passage, which was spotted by a CNBC journalist. "We advise tourists not to go out alone at night, and females always to be accompanied by another person when traveling."

The warning appeared in the September issue of the airline's "Wings of China" magazine as part of a promotional feature about the British capital.

Det har blivit ett jävla hallå om artikeln i UK, och nu har Air China bett om ursäkt.

Air China magazine apologises over 'racist' article about London

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/09/09/air-china-magazine-apologises-over-racist-article-about-london/
Citat:
A 'Letter of Apology' from Wings of China's publisher, Air China Media Group, admitted the article "caused misunderstanding”.

“(It) created a huge negative influence to the operation, image and reputation of Air China. We express our deep apology for this,” it added.
----
Air China --- said it has “hundreds” of magazines on its flights in many different languages, and the articles that they carry “are not Air China’s opinions”.

"Air China has withdrawn the magazine on all flights after noticing the problem, and demanded the magazine’s publishing house learn lessons and avoid similar problems from happening again," it said.
Senast redigerad av Ördög 2016-09-09 kl. 14:30.
Citera
2017-07-29, 07:26
Medlem
Bensinbomber mot poliser i London

En 20-årig man dog förra helgen i östra London efter att ha gjort motstånd mot polisen.
Nu har dussintals människor samlats vid platsen där 20-åringen dog och attackerat poliserna som anlände till platsen.
Poliserna har svarat med att använda hundar och hästar mot angriparna, skriver Daily Mail.
Läs mer........

http://www.expressen.se/nyheter/bensinbomber-mot-poliser-i-london/
Citera
2017-07-29, 11:32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Mmm,
och så tycker de att invandrare från Polen är dåligt för deras land. Jämfört med delar av lokalbefolkningen är det ett stort steg framåt med polacker.
Citera
2017-09-17, 16:30
Medlem
spoilers avatar
Diversity?

https://www.frieord.no/dagens-bilde/tro-bildet-skoleelever-tatt/
Citera
2017-09-17, 18:37
Medlem
Propagandists avatar
Vita är i minoritet är vad som har hänt.
Citera
2017-09-17, 18:56
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Diversity?

https://www.frieord.no/dagens-bilde/tro-bildet-skoleelever-tatt/

100 spänn på att den vita pojken är polack

Till slut kommer hela västeuropa se ut så där.
Citera
2017-09-17, 20:13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Reagerade på samma grej när jag var i London för några år sedan. Väldigt mycket indier och pakistanier. Var dock ingen som blängde på mig eller uppträdde hotfullt.

Det gamla London, det som fanns i gamla böcker och filmer är sedan länge borta.
Citera
2018-01-20, 22:28
Bannlyst
London har fallit.

Var en vecka i London nyligen och det är ingen europeisk stad längre. Oerhört mycket asiater och negrer. Inga zigenare vad jag såg faktiskt. Inte heller somalianegrer. Dock kvarstår faktum: Staden har fallit i fiendens hand. Har oerhört svårt att tro att vita utgör mer än 40% av stadens befolkning.

Finns det inga vita städer kvar?
Paris är väl kört antar jag.
Berlin var inte så farligt för tio år sedan när jag var där. Hur ser det ut nu?
Senast redigerad av flaggskrivare 2018-01-20 kl. 22:31.
Citera
2018-01-20, 22:31
Bannlyst
Londonistan har muslimsk borgmästare. Parisistan och Berlinistan är lika illa. Du måste resa till Prague eller Budapest för att slippa skiten.
Citera
2018-01-20, 22:31
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Var en vecka i London nyligen och det är ingen europeisk stad längre. Oerhört mycket asiater och negrer. Inga zigenare vad jag såg faktiskt. Inte heller somalianegrer. Dick kvarstår faktum: Staden har fallit i fiendens hand. Har oerhört svårt att tro att vita utgör mer än 40% av stadens befolkning.

Finns det inga vita städer kvar?
Paris är väl kört antar jag.
Berlin var inte så farligt för tio år sedan när jag var där. Hur ser det ut nu?
Kadaffi förutspådde att Europa skulle bli svart och han får nog rätt.
Citera
2018-01-20, 22:35
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Kadaffi förutspådde att Europa skulle bli svart och han får nog rätt.

Enkel matematik.

Europas vita befolkning har negativ befolkningsökning samtidigt som kontinenten invaderas av ekonomiska lycksökare som inte använder preventivmedel och abort samtidigt som deras religiösa agenda är att via högre födelsetal ta över Europa.
Citera
2018-01-20, 22:38
Medlem
Celticos avatar
Finns många vita, fast du ser dom inte för de jobbar och pendlar, de bor lite utanför de centrala delarna, som helt tagits över av rasfrämlingar.

London är ett ekonomiskt centrum, då måste det finnas vita som driver utvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in