2018-01-21, 00:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
O ja, givetvis beskrivs utseendet med allmänt generella (most common): man, White British etc. Denna gradering görs av invånarna själva, och används där relevans finns.

Ingen direkt kontrovers föreligger kring detta i de flesta gamla kolonisatörstater, då befolkningen är både stor och heterogen ofta.

Sverige är det enda land mig veterligen som tillämpar den praxis vad gäller en medborgares rätt till sitt ursprung, och tar det ifrån en.

Men bara om du inte tillhör kategorin svensk vit (jmfr WB ovan), vilket du nu räknas vara per majoritet oavsett etnicitet.

Där ser man.
Citera
2018-01-21, 00:28
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Där ser man.
I London finns även Little Pakistan och Chinatown, och inte heller detta beskriver något konstigt eller rasistiskt utan stadsdelar med koncentration av en specifik etnisk grupp.

London och Sverige i stort skiljer sig väldigt mycket vad gäller sånt här. Dock; Sveriges urbana områden i väldigt mycket mindre grad.

Säger man att Lilla Somalia ligger i Rinkeby som svensk är det rasistiskt, medan det som svensksomalier är chict och progressivt .

Denna skenkonsensus som upprätthålls för villasvenskar är rasistisk på 50-talsnivå ungefär. Ingen svensk (nåja) skulle dra sig för att kalla Söder 'Little New York' t.ex.

Ursprungsländerna för de människor som bor i t.ex Rinkeby finns alltså inte vad svensken beträffar, precis som beskrivandet av deras etnicitet. Så är det inte i London.

Mycket känslor, lite geografi kan man säga.
Citera
2018-01-21, 00:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
I London finns även Little Pakistan och Chinatown, och inte heller detta beskriver något konstigt eller rasistiskt utan stadsdelar med koncentration av en specifik etnisk grupp.

London och Sverige i stort skiljer sig väldigt mycket vad gäller sånt här. Dock; Sveriges urbana områden i väldigt mycket mindre grad.

Säger man att Lilla Somalia ligger i Rinkeby som svensk är det rasistiskt, medan det som svensksomalier är chict och progressivt .

Denna skenkonsensus som upprätthålls för villasvenskar är rasistisk på 50-talsnivå ungefär. Ingen svensk (nåja) skulle dra sig för att kalla Söder 'Little New York' t.ex.

Ursprungsländerna för de människor som bor i t.ex Rinkeby finns alltså inte vad svensken beträffar, precis som beskrivandet av deras etnicitet. Så är det inte i London.

Mycket känslor, lite geografi kan man säga.

Mjo, vi är lite nojiga när det kommer till det där. Minst sagt.
Citera
2018-01-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolt-Arier
Nyss hemkommen efter några dagars vistelse i London, man visste ju att London har problem med invandring men jag var ändå helt oförbered på det jag skulle få se i London.

Om vi tror att vi har problem i Sverige med icke vita horder är det ingenting mot situationen i London, jag skulle säga att icke vita snart är i majoritet i hela staden, i alla fall bland stadens yngre invånare är de icke vita redan i stor majoritet.
Var det första gången du var i London eller utomlands öht'? London har varit multikulti sedan typ 60-talet om du inte visste det....
Citera
2018-01-21, 02:06
Medlem
Kolonialmakten har koloniserats. Oh the irony.
Citera
2018-01-21, 05:53
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Kriminaliteten ökar oroväckande i London. Det är farligt för vita engelsmän att vara i vissa områden (mer än för invandrare). Först av allt stoppa invandringen så som den ser ut idag. Gör helt om i invandringspolitiken och omvärdera medborgarskapet så det betyder något. All skattesubvention för nuvarande invadring puts väck. När staten inte kommer betala tillräckligt med socialbidrag till vissa grupper kommer kriminaliteten öka ytterligare. Lätt att se att London blir likt en stad som i tredje världen snart. Kommer ske liknande i Paris m fl städer i västeuropa ink Malmö ( och delar av större svenska städer). Konflikter inom städer och mellan stad och land kommer uppstå än mer. En slags inbördeskrig blir följden men det är bättre benämna det som kriminella invandringsstäder (multikulturpolitikens bakgård). Vad göra? Erbjud riktade bidrag för de som kan flytta tillbaka tillbaka till ursprungsområden. Kanske med enklare tillhörande utbildningar som de kan uppvisa och kanske få respekt för i sina ursprungsområden. Med ett sådant program kan personer göra nytta i brain drain-områden. Allt mot avsägande av medborgarskapet. På sikt bygg ut fängelserna och arrestera grova brottslingar i nya utvidgade fängelseprogram med långa straff (kommer kosta men så ser framtiden ut). Om det nu stämmer som viss forskning pekar mot så finns hälsorisker för vissa invandrargrupper, de med mörk hud o täckande religiös klädsel som lever på nordliga breddgrader. Dessa befolkningsgrupper får d-vitaminbrister som bl a kan leda till skadade foster och ge utvecklingsstörningar. Massupplys dessa grupper och starta även återvändarprogram. Alternativet att inte göra något åt den misslyckade ideoligska multikulturella massinvandring blir sönderfall och etniska krig. Har hänt förr. Det hela ska ses på lååång sikt. Jag själv är en av dem som nu inte är lika pigg på London längre trots att jag känner etniska engelsmän (London-bor). De själva är oroade över utvecklingen. Vissa kommer skylla fallet på Brexit men det startade med s k mångkultur och en kravlös invandringspolitik. Sanslöst.
Citera
2018-01-21, 07:57
Medlem
Alla Svenskar bör åka till London i avskräckande syfte jag instämmer, vill vi ha det så ? de rikare engelsmännen har bara övernattningslgh i London när de jobbar sedan åker de ut till countryside över ledigheterna där saknas nämligen nämnda klientel. Utvecklingen går åt samma håll i Sverige där landegendomar, större hus med skog och land ökar i pris också i Sverige. Köp en mindre herrgård med lite land och skog och det blir guldvärt om 10 år.
Citera
2018-01-21, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kolonialmakten har koloniserats. Oh the irony.

Tillhör du den stora skaran av västerländska människor som applåderar västerlandets förfall?
Citera
2018-01-21, 08:21
Medlem
I Sverige har urbaniseringen bland rikare svenskar vänt. Det finns många svenskar som letar jord och skogsegendomar i hela södra och Mellansverige för storstäderna blir obeboliga.
Citera
2018-01-21, 08:29
Medlem
vite kom i minoritet i London i 2011

http://www.bbc.com/news/uk-england-london-20680565
Citera
2018-01-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pille.de.Snopp
Tillhör du den stora skaran av västerländska människor som applåderar västerlandets förfall?
Inte alls. Däremot ser jag gärna att det västerländska självmordet upphör. En viktig uppgörelse med "mångfalden", som är ett västerländskt och mot västerlandet självt pådyvlat paradigm, är att medborgarna vänder den antidemokratiska politikerklassen ryggen och frånkänner all obefogad skuldkänsla som exploateras av "minoriteter".
Citera
2018-01-21, 18:25
Medlem
Jag var i London innan jul..har varit där tidigare också. Men måste erkänna att man blev lite chockad, nu bodde jag rätt centralt men antar att området var som ett mini arabland med araber som rökte vattenpipa längs med hela gatorna, tyckte mig inte se många från urbefolkningen. Men det som slog mig var ändå att många försöker integreras annan stolthet att försöka bli en del av England, jag kände inte mig orolig (vilket jag gjort i Sverige.) Men jag är nog mer uppmärksam i Sverige, hur som helst är charmen borta! Jag antar det har med mänskligt avföring, tiggarna och hjorter av araber som står och hänger. Men känslan är ändå att Sveriges blattar verkligen föraktar svenskar. Så kändes det inte där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in