2018-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Alltså han ville sälja det till mig. jag frågade om han hade sub/buprenofin och då sa han att han hade det i pulver. Känner honom egentligen inte. bara undra om det finns men tyckte att det lätt konstigt så jag tackade nej.
Nej all sub är i tablettform eftersom det kommer från läkemedelsindustrin, han kan ju ha krossat den men det låter helt retarderat om det gäller en hel sub. Skulle aldrig köpt.
Citera
2018-01-07, 15:52
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Alltså han ville sälja det till mig. jag frågade om han hade sub/buprenofin och då sa han att han hade det i pulver. Känner honom egentligen inte. bara undra om det finns men tyckte att det lätt konstigt så jag tackade nej.

Kan vara att hen får sina Bup krossade. Har själv köpt det, låg i en liten rund plastkopp med grönt lock. Sen har jag köpt av folk som haft Sub hemma som redan ligger i linor.
Är väl bara testa det så märker du om det är OK eller inte?
Sen brukar jag alltid stampa på Suben när jag köpt så den krossas lättare, kan lätt flyga iväg bitar om man krossar direkt på bordet eller så. Krossar man i förpackningen får man ju med allt.
Citera
2018-01-07, 20:26
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Tramadol & ketogan är vad jag vet de enda opioiderna som inte krockar med Subutex, det är fritt fram att blanda dom & avnjuta kombinationen.
Låter ju kanon det. Tackar för svaret
Citera
2018-01-09, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Tramadol & ketogan är vad jag vet de enda opioiderna som inte krockar med Subutex, det är fritt fram att blanda dom & avnjuta kombinationen.

Ja, detta har jag också hört många gånger nu. Men var någon längre tillbaka i tråden som påstod att sub blockar ALLA opioider, och tar man tramadol ovanpå sub, så är det inte opioideffekten av tramadolen man känner av, utan allt annat som tramadol påverkar utöver opioidreceptorerna. Känns inte som det stämmer.

Hur ligger det till egentligen? Vet ju att många blandar sub med tram, och dom liksom boostar varandra lite. Har själv gjort det nån gång också tror jag, men var så många år sen nu, så jag minns inte. Men jag har aldrig gillat tram, så har inte brytt mig i att testa igen.

Men Ketogan ovanpå buprenorfin då? Har vi någon här som har tagit ketogan ovanpå subben och fått effekt av den? Och då menar jag inte 100mg ketogan ovanpå 2mg sub, så ketoganen slår igenom subben, för det är ju en helt annan sak. Vill veta om man kan ta t.ex 5-15mg ketogan när man har sin vanliga sub-dos i kroppen, och få ett rus av ketoganen?

Ketogan är ju rätt dyrt, när man väl får tag på det, så inget man vill lägga pengar på i onödan.

Har även blandat kratom med buprenorfin utan problem, det har förstärkt sub-ruset en aning. Men kratom innehåller ju en hel del andra alkaloider också, så kan vara pga det.

Jag minns att jag även blandade sub med Krypton (o-desmetyltramadol) utan några problem alls. Ni som var med på den tiden minns nog Kryptonet Önskar nån kunde ta och börja tillverka den igen, saknar verkligen den opioiden. Och jag är nog inte ensam om det

// EUO
Senast redigerad av EUO 2018-01-09 kl. 08:00.
Citera
2018-01-17, 21:01
Medlem
Metadon efter sub?!

Har en liten fråga, har sökt runt lite men tycker inte jag hittar något bra svar..
Jag går dagligen på subutex ca 5mg per dag.
Men imorgon kommer jag få en flaska metadon 70mg, skulle jag kunna svepa den flaskan imorgon runt lunch utan några problem?
Kan jag sedan ta sub igen dagen efter jag tagit metadonet på morgonen eller när jag känner att jag måste ta eller kommer jag få en sån där krock då som folk pratar om?

Skulle uppskatta svar av folk som vet! =)
Senast redigerad av Krypz 2018-01-17 kl. 21:09.
Citera
2018-01-18, 22:48
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Hej gottfolk!
Funderar starkt på att införskaffa en B8a och det är väll 300 som är standard pris på dessa? Tar aldrig opiater/opioder testat oxynorm. Moffe. Tramadol bara. Men är det skönt rus på sub IV? Ska självklart ta suben IV. Är 1mg en bra startdos? Och är det bara att lösa det i vatten som när man löser på tjacket?
Såg på Raindeerspotting att han bara slängde in en bit sub i pumpen och krossade den med kolven, sen bara fylla på några meter vatten och skaka.

Tack och bock

Nej du ska inte injicera SUB. Dem kommer med olika sorters partiklar du inte vill ha i blodet.
0,5mg nasalt intag är bra mycket bättre. Kanske 1mg är en bättre startdos.
Använd micronfilter om du nödvändigtvis måste injicera. Dessa filter är svåra att få tag på.

Mitt råd är att ej ta SUB IV.
Citera
2018-01-18, 23:42
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej du ska inte injicera SUB. Dem kommer med olika sorters partiklar du inte vill ha i blodet.
0,5mg nasalt intag är bra mycket bättre. Kanske 1mg är en bättre startdos.
Använd micronfilter om du nödvändigtvis måste injicera. Dessa filter är svåra att få tag på.

Mitt råd är att ej ta SUB IV.
Jag vill slå det så är det hehe.
Några skott skadar nog inte
Citera
2018-01-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Jag vill slå det så är det hehe.
Några skott skadar nog inte

Helt onödigt ärligt talat. Dels för att buprenorfin har väldigt bra biotillgänglighet både nasalt och sublingualt. Dels även som andra skrev att om du inte är extremt noga med filtrering etc så utsätter du din kropp för jävligt korkade och onödiga risker. Måste du nödvändigtvis inta drogen genom nåt annat än de mer klassiska administrationssätten så skulle jag rekommendera rövpanna, där kan du köra på som i reindeerspotting och bara slänga i en bit sub i pumpen, skaka om och tryck upp den i rövhålet.

Jag förstår ärligt absolut inte den här hetsen kring varför alla droger prompt MÅSTE skjutas hela jävla tiden? Räcker det inte att känna sig utanför och stigmatiserad som missbrukare redan som det är, utan att dessutom behöva bli klassificerad som sprutnarkoman? Även om ni håller detta hemligt för er omgivning så sätter det sig väl på hjärnan om inte annat?

Ps. Det enda jag skulle kunna förstå anledningen till varför man vill skjuta buprenorfin, det skulle väl isf vara om man har en rätt hög tolerans och behöver få i sig en större dos relativt kvickt. Blir ju rätt jobbigt att snorta i sig 12-24mg liksom. Men som sagt, var jävligt noga med filtreringen och det där med att de löser sig i vatten, ja SJÄLVKLART löser dom sig alldeles utmärkt eftersom det är resoritabletter som är ägnade att smältas under tungan...... MEN det innebär inte att dom inte innehåller en jävla massa bindemedel och annat snusk som du INTE vill ha i dina vener.
Citera
2018-01-20, 19:29
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Helt onödigt ärligt talat. Dels för att buprenorfin har väldigt bra biotillgänglighet både nasalt och sublingualt. Dels även som andra skrev att om du inte är extremt noga med filtrering etc så utsätter du din kropp för jävligt korkade och onödiga risker. Måste du nödvändigtvis inta drogen genom nåt annat än de mer klassiska administrationssätten så skulle jag rekommendera rövpanna, där kan du köra på som i reindeerspotting och bara slänga i en bit sub i pumpen, skaka om och tryck upp den i rövhålet.

Jag förstår ärligt absolut inte den här hetsen kring varför alla droger prompt MÅSTE skjutas hela jävla tiden? Räcker det inte att känna sig utanför och stigmatiserad som missbrukare redan som det är, utan att dessutom behöva bli klassificerad som sprutnarkoman? Även om ni håller detta hemligt för er omgivning så sätter det sig väl på hjärnan om inte annat?

Ps. Det enda jag skulle kunna förstå anledningen till varför man vill skjuta buprenorfin, det skulle väl isf vara om man har en rätt hög tolerans och behöver få i sig en större dos relativt kvickt. Blir ju rätt jobbigt att snorta i sig 12-24mg liksom. Men som sagt, var jävligt noga med filtreringen och det där med att de löser sig i vatten, ja SJÄLVKLART löser dom sig alldeles utmärkt eftersom det är resoritabletter som är ägnade att smältas under tungan...... MEN det innebär inte att dom inte innehåller en jävla massa bindemedel och annat snusk som du INTE vill ha i dina vener.

Buprenorfin har ganska dålig biotillgänglighet både sublingualt (30%) och nasalt (ca 48%). Rektalt hittar jag ingen info om.
Anledningen till att folk tar det IV är för att det slår på lite snabbare än vid nasalt intag och för att det är lite mer ekonomiskt. Men det är långt ifrån värt riskerna man tar.
Reagerade bara lite på det du skrev att det tas upp bra under tungan och i näsan
Citera
2018-01-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Buprenorfin har ganska dålig biotillgänglighet både sublingualt (30%) och nasalt (ca 48%). Rektalt hittar jag ingen info om.
Anledningen till att folk tar det IV är för att det slår på lite snabbare än vid nasalt intag och för att det är lite mer ekonomiskt. Men det är långt ifrån värt riskerna man tar.
Reagerade bara lite på det du skrev att det tas upp bra under tungan och i näsan

Hehe okej, då kan det vara jag som är felinformerad gällande biotillgängligheten. Tar tillbaks just den delen isåfall, men resten av det som sagts står jag absolut för.
Tack för upplysningen btw, skall kolla lite källor på det :-) hade för mig att den låg betydligt högre än så.
Citera
2018-01-20, 19:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Hehe okej, då kan det vara jag som är felinformerad gällande biotillgängligheten. Tar tillbaks just den delen isåfall, men resten av det som sagts står jag absolut för.
Tack för upplysningen btw, skall kolla lite källor på det :-) hade för mig att den låg betydligt högre än så.

Kan kanske stå lite olika beroende på vilka källor du tittar efter, men det brukar ligga på 30% för tungan och kring 45-50% nasalt. Sväljer man tabletten som den är tas enbart 10% upp korrekt så det är verkligen slöseri
Citera
2018-01-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Kan kanske stå lite olika beroende på vilka källor du tittar efter, men det brukar ligga på 30% för tungan och kring 45-50% nasalt. Sväljer man tabletten som den är tas enbart 10% upp korrekt så det är verkligen slöseri

Ja det sista där är jag medveten om, att genom att svälja så får man en extremt knapp(om ens någon?) effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in