2019-02-10, 20:29
Medlem
Hejhej

Jag har sån satans tandvärk att jag vill lägga mig o självdö. Har massor sub och hög tolerans som fan. Kan jag göra något av det för att få smärtan i käften att lätta? Skjuta det?
Citera
2019-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowballkastning
Hejhej

Jag har sån satans tandvärk att jag vill lägga mig o självdö. Har massor sub och hög tolerans som fan. Kan jag göra något av det för att få smärtan i käften att lätta? Skjuta det?
Krossa 1mg och snorta det.
Citera
2019-02-10, 21:26
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Hejhej

Tveksamt om du har hög tolerans. Föregående talare har ingen koll. Har också hög tolerans på sub och får nästan ingen smärtlindring hur jag än gör. Däremot tycker jag att Naproxen funkar hyfsat i kombination med suben, frugan tycker att det hjälper aningen vid tandvärk. Ledsen att jag inte kan komma med ett positivare svar, men sub är verkligen ingen potent smärtstillande när man är ingången.
Citera
2019-02-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Tveksamt om du har hög tolerans. Föregående talare har ingen koll. Har också hög tolerans på sub och får nästan ingen smärtlindring hur jag än gör. Däremot tycker jag att Naproxen funkar hyfsat i kombination med suben, frugan tycker att det hjälper aningen vid tandvärk. Ledsen att jag inte kan komma med ett positivare svar, men sub är verkligen ingen potent smärtstillande när man är ingången.

Tack, skrev inlägget i affekt för det gjorde så jävla ont. Jag gör inte sånt längre. Tog dom som man ska och en alvedon på det så släppte det faktiskt! (y)

Men tack för ett trevligt svar denna gråa dag!
Citera
2019-02-10, 22:56
Medlem
who-s avatar
Undrar om tandläkar bedövningen ens tar nåt? Alltså jag tar 16mg Buprenorfin dagligen så därför jag undrar .

Trevlig kväll på er alla!
Citera
2019-02-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Undrar om tandläkar bedövningen ens tar nåt? Alltså jag tar 16mg Buprenorfin dagligen så därför jag undrar .

Trevlig kväll på er alla!

Ja det gör den!
Fick laga en av mina tänder igår!
Lycka till
Citera
2019-02-12, 08:39
Medlem
Citat:
Sorry jag läste fel. Missade att personen i fråga hade tolerans.
Citera
2019-02-12, 10:53
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ja det gör den!
Fick laga en av mina tänder igår!
Lycka till

Det låter ju bra att den gör det.

Tack för svar 👌
Citera
2019-02-14, 09:05
Medlem
Suboxone.. 8mg remsor/stripes

Är det någon som tar dessa och kan säga hur de fungerar, funkar de bättre än vanliga suboxone? Jag vet att de löser sig bra i vatten för IV bruk sen hur dåligt det är låter jag vara osagt.. det är ju antingen IV eller under tungan jag kommer ta dessa men funkar det bättre under läppen kanske? Tänkte mest för att jag tycker mig svälja så mkt saliv när en tablett ligger under tungan och då följer det ju med massa sub samtidigt..

Han som får dessa sa att läkaren hade sagt att dessa hade 20% bättre upptagningsförmåga, kan det stämma?
Citera
2019-02-15, 09:49
Medlem
Ingen som kan svara?
Citera
2019-02-15, 15:40
Medlem
Citat:

Ja, det stämmer att sub är sämre mot smärta än oxycontin och ändock vill många delstater i Usa ge det istället för oxycontin till patienter. Är man bara det minsta konspiratoriskt lagd så skulle det kunna vara ett drag för att skilja agnarna från vetet. Tycker man som patient att sub fungerar likvärdigt så kanske man kan ifrågasätta deras behov av oxycontin från första början. Det är också känt att många som får stark narkotikaklassad medicin utskrivet inte använder dessa själv det säljs via olika kanaler. På den svarta marknaden är ju både sub och oxy dåligt så deras war on drugs biter sig själva lite i foten då båda preparaten är lika dåliga ur samhällssynpunkt.

Naproxen komb. med sub var ny för mig.
Vid tandvärk har man ofta en infektion eller inflammation. Vad händer om man bara tar Naproxen?, det borde ju hjälpa lite det med i.o.m. att alvedon+ipren kan hjälpa stundvis.

Är långt ifrån någon expert på området men sub kanske verkar smärtstillande för en del iom att vi i Sverige har Temgesic (buprenorfin) som en smärtlindrande medicin men den förekommer inte ofta.
Citera
2019-02-16, 00:26
Medlem
NioLivs avatar
Min erfarenheter när det gäller Subutex och tandvärk. Hjälper inte ett skit mot smärtan men därimot mår man bra i själen vilket gör att man orkar inte bry sig lika mycket av tandvärken.
Enligt mina erfarenheter är det bara codein som funkar för tandvärk.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in