Citat:
Ursprungligen postat av
Cyberslut
Tramadol & ketogan är vad jag vet de enda opioiderna som inte krockar med Subutex, det är fritt fram att blanda dom & avnjuta kombinationen.
Ja, detta har jag också hört många gånger nu. Men var någon längre tillbaka i tråden som påstod att sub blockar ALLA opioider, och tar man tramadol ovanpå sub, så är det inte opioideffekten av tramadolen man känner av, utan allt annat som tramadol påverkar utöver opioidreceptorerna. Känns inte som det stämmer.
Hur ligger det till egentligen? Vet ju att många blandar sub med tram, och dom liksom boostar varandra lite. Har själv gjort det nån gång också tror jag, men var så många år sen nu, så jag minns inte. Men jag har aldrig gillat tram, så har inte brytt mig i att testa igen.
Men Ketogan ovanpå buprenorfin då? Har vi någon här som har tagit ketogan ovanpå subben och fått effekt av den? Och då menar jag inte 100mg ketogan ovanpå 2mg sub, så ketoganen slår igenom subben, för det är ju en helt annan sak. Vill veta om man kan ta t.ex 5-15mg ketogan när man har sin vanliga sub-dos i kroppen, och få ett rus av ketoganen?
Ketogan är ju rätt dyrt, när man väl får tag på det, så inget man vill lägga pengar på i onödan.
Har även blandat kratom med buprenorfin utan problem, det har förstärkt sub-ruset en aning. Men kratom innehåller ju en hel del andra alkaloider också, så kan vara pga det.
Jag minns att jag även blandade sub med Krypton (o-desmetyltramadol) utan några problem alls. Ni som var med på den tiden minns nog Kryptonet

Önskar nån kunde ta och börja tillverka den igen, saknar verkligen den opioiden. Och jag är nog inte ensam om det
// EUO