2018-01-20, 18:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har inte rekommenderat förvaring, man har sagt att den kan vara tillämplig i detta fall.

Det är sedan upp till domstolen att avgöra, utifrån rättsförhandlingarna, vilken påföljd som utdöms.

Exakt. Men det var "någon" som påstod att M skulle låsas in hur eller hur, p.g.a. att RPU:n visade att han var farlig. Även om han frikändes från själva mordet. Och det säger jag, att så kan det ju inte vara.
Citera
2018-01-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt. Men det var "någon" som påstod att M skulle låsas in hur eller hur, p.g.a. att RPU:n visade att han var farlig. Även om han frikändes från själva mordet. Och det säger jag, att så kan det ju inte vara.

Han kommer att dömas för mordet på Kim Wall plus en del annat. Så du behöver inte oroa dig.

EDIT. Han kommer få en fast bostad och mat 3 ggr/dag för lång tid framåt. Det är väl bra.
Senast redigerad av Remark 2018-01-20 kl. 18:22.
Citera
2018-01-20, 18:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kommer att dömas för mordet på Kim Wall plus en del annat. Så du behöver inte oroa dig.

Det har vi inte sett än. Och ingen av oss äger väl en kristallkula?
Citera
2018-01-20, 18:26
Medlem
Citat:
Det har vi inte sett än. Och ingen av oss äger väl en kristallkula?

Räcker med sunt förnuft.
Citera
2018-01-20, 18:33
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har du missförstått Trollet. Att reagera på ologiska resonemang är en sak.
Att hitta på löjliga konspirationsteorier utan belägg det är inte jag.(Så var snäll och blanda inte ihop oss.)
Jag litar på myndigheter och visar RPUn på att PM inte har någon allvarlig psykisk störning så tror jag på det. Och då återstår enligt uteslutningsmetoden personlighetstörning (NPD-psykopat gissar jag) + sexualsadism.
Om polisen tror att det var planerat så har de nog fog för det. Så jag ser fram emot rättegången för att få veta vad det är. Men utifrån vad vi vet nu så verkar PM inte ha planerat att MÖRDA JUST KiM även om han gick i mordtankar och kanske förberedde sig så smått för en sådan gärning. Jag tror än så länge att han började planera att mörda KiM först när de var ombord.Det räcker inte med att konstatera att en person är psykopat för att säga att hen sprängt folk i luften och gjort sig skyldig till alla olösta mord Norden.Man måste bevisa det också.Sedan kan man alltid TRO men det är ju inte bevis Trollet.
PS: Vad var det som gick snett i PMs plan då eftersom han tyckts improviserat det mesta?
Snart lika envisa, fast i lite olika teman.
Jo, det som gick snett i PMs plan var att PM blev misstänkt, när PM insåg det så blev fanskapet tvungen att sänka ubåten. När sedan polisen dessutom bestämde sig för att bärga ubåten, blev PM lycka inte total, om man säger så. Och för 100001:e gången: PMs inbillade storhet gjorde att Det inte hade en tanke på att någon kunde få för sig något så korkat som att misstänka Det. ”Folk vinkade ju till och med av oss när vi gav oss iväg”, tänkte Det segervisst.
Citera
2018-01-20, 18:36
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Ja han måste vara duktigt sjuk i huvudet denna PM, det enda som saknas i intervjun efter de plockat upp honom är att han småvisslat lite. Då har människan ändå styckat en annan människa blott några timmar innan. Det finns inte tillstymmelse till stress,oro, ängslan, you name it, i hans ansikte eller kroppsspråk. Det har fått mig personligen att gå tillbaka till ruta ett i personkännedom...

Ok. Klippet jag syftade på var en stillsam intervju på engelska inspelat i ubåten.

Men jag håller med även gällande upptagningarna direkt efter att han stigit iland. Ofattbart.
Citera
2018-01-20, 18:38
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej Trollet, Nautulius var INTE lättstädad. Alldeles för mycket krikar och krokar.
Bara att spola av, sedan pumpa/suga upp vattnet med något. Undanröja för ögat synliga bevis räckte ju, Det skulle ju ändå verkligen inte bli synad i sömmarna - ”blev ju till och med avvinkad av många, fotograferad till och med, då kan ju verkligen inte Stora, förträffliga, överlägsna oövervinnliga jag, bli misstänkt.”
Citera
2018-01-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Snart lika envisa, fast i lite olika teman.
Jo, det som gick snett i PMs plan var att PM blev misstänkt, när PM insåg det så blev fanskapet tvungen att sänka ubåten. När sedan polisen dessutom bestämde sig för att bärga ubåten, blev PM lycka inte total, om man säger så. Och för 100001:e gången: PMs inbillade storhet gjorde att Det inte hade en tanke på att någon kunde få för sig något så korkat som att misstänka Det. ”Folk vinkade ju till och med av oss när vi gav oss iväg”, tänkte Det segervisst.
Har du också diplom i Telepati?
Du och några till här kan ju hjälpa till vid rättegången med era telepatiska gåvor och vittna om hur PM tänkt/tänker.
Så slipper Åklagarsidan leda i bevis en massa besvärliga saker.
Citera
2018-01-20, 18:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Jag har sett på tok för mycket kriminalteknikerserier och tro mig dom hittar alltid blod om det hänt nåt, hur noga fru eller herr mördare nu än tror dom röjt undan alla eventuella spår....
Men det grandiosa Fanskapet var ju säker på att ingen skulle misstänka honom! Bombsäker! IDIOTsäker..
Citera
2018-01-20, 18:50
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du också diplom i Telepati?
Du och några till här kan ju hjälpa till vid rättegången med era telepatiska gåvor och vittna om hur PM tänkt/tänker.
Så slipper Åklagarsidan leda i bevis en massa besvärliga saker.
MEN SNÄLLA DU, DET GÄLLER VÄL ALLA HÄR I TRÅDEN. OM INTE, SKULLE DET JU ENDAST BLI ETT OMNI, MED ENDA SKILLNADEN ATT NYHERNA ENDAST GÄLLER SATAN OCH KIM WALL 😡!
Citera
2018-01-20, 18:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Bara att spola av, sedan pumpa/suga upp vattnet med något. Undanröja för ögat synliga bevis räckte ju, Det skulle ju ändå verkligen inte bli synad i sömmarna - ”blev ju till och med avvinkad av många, fotograferad till och med, då kan ju verkligen inte Stora, förträffliga, överlägsna oövervinnliga jag, bli misstänkt.”

Jo, men då håller jag med. Jag tenkte ute på sjön, mordnatten, där var det nog inte särskilt lätt att tvetta rent.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-20 kl. 18:57.
Citera
2018-01-20, 18:57
Medlem
Citat:

Utifrån den rättspsykiatriska undersökningen av Peter Madsen anser Danmarks rättsliga råd att hans personlighet är av sådan natur att han kan vara en fara för andra.

– De säger att det kan krävas, de säger inte att det är helt klart att han ska dömas till förvaring. De är mer försiktiga i sina uttalanden, de säger att det är en möjlighet. Rätten får ta ställning till om han är så farlig för samhället, så psykiskt ostabil och farlig, så att han inte kan släppas ut förrän han har genomgått psykiatrisk behandling och läkarna anser att han inte är farlig längre, säger Eva Smith, professor emerita i straffrätt vid Köpenhamns universitet till TT.

Hur tolkar du det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in