Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Ja, jag är ju en del av den yngre generationen. Och jag kan säga att det sociala stigmat kring min generation att rösta SD är väldigt högt, än idag. Därav min oro.
Intressant.
Vilken generation tillhör du? Du behöver givetvis inte svara om du inte känner för det.
Jag tillhör generation 70-talister och jag tycker inte stigmat är jättestarkt i mina kretsar. En salig blandning av akademiker, hantverkare, halv-WT och mediafolk. Bland mediafolket är dock stigmat högre skulle jag säga.
Mitt halvsyskon jobbar i Rosenbad direkt med höjdarna och när jag säger att jag röstar SD så får jag en förstående nick av henne, dock med viss tveksam eftermin. Den förstående nicken är dock ärlig och genuin.
Angående opinionsläget så tycker jag att det är svårt att se vartåt det barkar just nu. Det var lättare inför 2014, då var det full spätta uppåt, stigmat var brutalt. Nu är SD lite mer mainstream och de andra partierna har halvt vaknat till, detta kan vagga in folket i falska förhoppningar på 7K. Men jag hoppas och tror faktiskt att SD kommer chocka etablissemanget än en gång. Invandringskatastrofen är ju monumental ute i många orter. 7K måste få minst en tung käftsmäll till för att bli helt klarvakna och på riktigt komma in i verkligheten.
/RingRing