2018-01-20, 02:24
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Finner det mer besvärande att obekräftade rykten framställs som fakta.
Jag anser iaf att det Gör det! Ni är ett 10-tal..
Citera
2018-01-20, 02:25
Avslutad
Fortfarande verkar uppgiften att döttrarna ö h t haft ME eller att föräldrarna trott/hävdat det inte ha någon näring utan det bygger vidare på rykten någon satte igång i början av tråden samt den felaktiga tron att kronisk trötthet och ME är samma sak.

Jag såg också i tråden att polisens uppgift att de funnit ett trovärdigt av föräldrarna gemensamt undertecknat avskedsbrev sägs emot av det faktum att man inte är helt säkra på vem som utförde själva handlingarna som ledde till barnens död. Om det senare stämde, att man inte vet det, är det dock inget som emotsäger att båda gemensamt kommit överens om att alla fyra skulle dö. Att komma överens om det betyder ju inte att man tvunget måste ta samma aktiva del i själva gärningarna :
Citera
2018-01-20, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Om man ska spekulera lite kring den saken, så håller jag med, att vi inte hittar någon beror sannolikt på att detta kan vara planerat en längre tid, man har googlat sina egna namn och städat det man har kunnat, och man var säkert den typen av personer som inte lade ut något i onödan sedan tidigare.
Kan det ha varit planerat så länge så att pappans bok snarast är ett sista erkännande över sina döttrar? Jag har inte läst den, men det känns lite krystat att ta med sina döttrar i en bok över moms

Jag har läst boken en gång, någon gång i början, inte mer.

Jag reagerade då på att den kändes udda, fick liksom aldrig ihop syftet med boken som handlade om moms, med invävda dialoger med hans barn samt deras teckningar. Förstod aldrig bokens målgrupp eller språk.

Om jag läste om den nu, hade jag tolkat det annorlunda.

Vilket jag också gjort i ett inlägg, baserat på minnet av boken. Barnen blev delaktiga i hans bok både i teckningar och i dialoger. Boken blev också tryckt och utgiven. Tror att det var just det privata som inte passade in eller fick mig att reagera.

Huruvida barnen var det vet jag förstås inte. Men boken gav det intrycket.
Citera
2018-01-20, 02:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarrr
Jag tror att anledningen att varför vissa skrek efter källor och kritiserade är att vissa vill göra detta till en politisk fråga(Nina rung liknande).
Intressant koppling.
Citera
2018-01-20, 02:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Intressant koppling.

Kopplingen ska väl ses som att det är ett gemensamt hatobjekt, och kvinna dessutom.
Har väl också talat om Bjärred och kanske inte passar vissa synsätt om en familjetragedi då det är minst två mord det handlar om. Det är genomskådat kan jag meddela. Skriver man dessutom att föräldrarna vet hur man juridiskt korrekt skriver avskedsbrev eller gör en video så har man presenterat sig.

Citat:
familjetragedi" – ett ord som får kritik. "Det blir ett förminskande av det som hänt", säger kriminologen Nina Rung.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-20 kl. 02:39.
Citera
2018-01-20, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag ser vad du säger, men jag vill ändå spekulera kring scenariot att, om nu mamman var djupt deprimerad så kan det inte vara alltför svårt för en partner att kanske övertyga om att det bästa beslutet är att alla i familjen dör tillsammans. Vad en deprimerad person går med på, och tar för beslut är definitivt inte detsamma som en levnadsglad person skulle besluta.
Tänk om pappan redan hade tagit livet av döttrarna då? Om han var manipulativ så kan han ju ha fått sin fru att "inse" att detta var det bästa för alla, och att de skulle efterlämna ett brev som visar att de båda var lika delaktiga i detta beslut.
Vi kommer aldrig att få veta antar jag och jag tycker att det finns flera olika versioner som kan vara möjliga.

Om det är så att mamman har tagit detta beslut som en deprimerad människa och inte som en levnadsglad människa så har hon fortfarande tagit beslutet.
Finns ingen i världen som kommer undan ett brott där man bortförklarar sig med en depression. Då skulle vi ha många galna människor fria ute i samhället.
Att du tvivlar på min information att man redan har analyserat avskedsmaterialet, resultatet redan har kommit polisen till känna och att båda föräldrar har undertecknat får stå för dig, däremot kan det visa sig i vilken ordning familjen dog, tidsintervall i någorlunda form etc, så att du kan få svar på det också.
Jag vet, efter ett samtal med min källa, även att det framgår tydligt, på det vis som föräldrarna i detta fall har valt att lämna sitt avsked, att det har varit i samförstånd.

Vill avsluta med att säga att så som jag tolkar min källa så har detta varit planerat. Man har valt att ge barnen en sista jul och sedan avslutat det innan skolstart och föredrag för att kunna bli hittade inom rimlig tid.
Citera
2018-01-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
Aftonbladet.
I mars 2016 hölls den första elevhälsokonferensen. Det gällde 14-åringen
Vad som exakt avhandlades på mötet är sekretessbelagt men bara två månader senare
(maj 2106) hölls en ny konferens för att förbereda skolstarten i sjunde klass på en ny skola.

I maj 2017, vid skolårets slut, hade det visat sig att 14-åringen inte orkade med skolmiljön, trots viljan och trots skolans anpassning.
Två veckor senare, i juni 2017, hölls en ny elevkonferens men nu angående lillasystern.
På hösten 2017 beslutades om fortsatt anpassad studiegång för båda systrarna
.

En tidslinje över kontakt med skolan och de beslut man kommit överens om.

I somras tjoade de och hoppade i poolen. Jag såg pappan och den yngsta dottern i affären i mellandagarna. Då verkade allt som vanligt, säger grannen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dottrarna-lag-doda-i-hemmet-rektorn-familj-i-djup-kris/

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Föräldrarna var drivande i att deras döttrar skulle få hemundervisning, visar dokument.

Under barnens lov och utan risk för insyn från skolans värld så vågade föräldrarna släppa litet på
kontrollen av sina döttrar.

Små stunder av frihet:-(
Citera
2018-01-20, 02:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
I somras tjoade de och hoppade i poolen. Jag såg pappan och den yngsta dottern i affären i mellandagarna. Då verkade allt som vanligt, säger grannen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/dottrarna-lag-doda-i-hemmet-rektorn-familj-i-djup-kris/

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/
Föräldrarna var drivande i att deras döttrar skulle få hemundervisning, visar dokument.
Under barnens lov och utan risk för insyn från skolans värld så kunde föräldrarna släppa litet på kontrollen av sina döttrar.
Små stunder av frihet:-(

Det här året skulle dom fylla 12 och 15 år, men det satte föräldrarna stopp för genom med uppsåt döda barnen eftersom dom inte såg någon framtid eller livskvalité. Följdfrågan blir om dom menade sin egen livskvalité.
Citera
2018-01-20, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det här året skulle dom fylla 12 och 15 år, men det satte föräldrarna stopp för genom med uppsåt döda barnen eftersom dom inte såg någon framtid eller livskvalité. Följdfrågan blir om dom menade sin egen livskvalité.

Det är väl som så att små barn är lättare att kontrollera än stora barn.

Det är nog stört med sjukhuspersonal som agerar dödsänglar på sina arbetsplatser,
här är det två föräldrar som agerat dödsänglar och i sitt hem avlivat sina två och bevisligen fullt friska barn.
Citera
2018-01-20, 03:02
Avslutad
Citat:

Det är nog stört med sjukhuspersonal som agerar dödsänglar på sina arbetsplatser,
här är det två föräldrar som agerat dödsänglar och i sitt hem avlivat sina två och bevisligen fullt friska barn.
Bevisligen fullt friska? För att en eller båda i somras setts tjoa i poolen och en av dem vistats i en affär i mellandagarna med sin pappa? Och för att föräldrarna var drivande i att de skulle få hemundervisning? Är det bevis på att de var fullt friska?
Citera
2018-01-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har läst boken en gång, någon gång i början, inte mer.

Huruvida barnen var det vet jag förstås inte. Men boken gav det intrycket.

BOK och bok... Det är en PDF om typ fem A4
Citera
2018-01-20, 03:12
Medlem
Citat:

Intressant. Den bevisningen vill jag gärna ta del av.
Utgår från att den har mer bevisvärde än ett uttalande om "tjoande i poolen" - hur något kan ha sett det? Både med tanke på var poolen var lokaliserad, husets placering samt det höga staketet. Om så, borde inte fler noterat det..?

Jag misstror dig inte, men jag är intresserad av bevisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in