Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Ja, det är väl det jag menar, att Flashback hade kunnat vara före övriga media i sin analys som vanligt, nu var vi pucktvåa till aftonblaskorna för att ett fåtal skribenter i tråden förstörde den vanliga analysen Flashback brukar kunna vara först med, vi har varit mycket bättre än såhär förr i tiden. Vi hade tillräckligt med kunskap i tråden, jag var nog den första som bekräftade och angav att polisen sagt att det var planerat i samförstånd, men flera bekräftade snabbt inpå, någon här var först med att gissa att de planerat i samförstånd.
Vi borde ta lärdom av detta och inse att om flashback ska vara etta på analys och tidslinje så kan vi inte betrakta allt som obekräftat tills polisen går ut i pressreleaser, i samtliga fall som varit högprofilerade så har flashback varit först ut med det mest troliga scenariot. Vi har för många användare som har verklig insyn, för att vi ska lyssna på fabulerande drömmare
Fortsätter det såhär kommer familjeliv vara bättre på gräv än oss
Jag har följt denna tråden från dag 1 men jag måste bara logga in för första gången på flera år och säga att jag är dig och de andra likasinnade dig, helt enig. Jag tror att anledningen att varför vissa skrek efter källor och kritiserade är att vissa vill göra detta till en politisk fråga(Nina rung liknande). Att både mamman och pappan var i samförstånd i detta stämmer inte in på deras "syften", det hade passat bättre om det vore pappan som gjort det själv. Det är nog också därför vi ser folk seriöst kritisera polisens pressmeddelanden, "Hur kan vi vara säkra på att pappan inte bara hotat frun till att skriva under brevet?" osv...Seriöst, jag har inte stort förtroende för polisen men när polisen har svarat i flera dagar "vi går inte ut med någon information förän vi vet helt säkert" och då är helt medveten om hur många ögon de har på sig, varför skulle dem då gå ut med tvivelaktig information i pressmeddelanden?
Och med mammans och pappans arbetslivserfarenhet så kan jag lova att de vet hur man skriver(eller filmar) ett avsked juridiskt korrekt utan frågetecken för efterlevande.
Jag hoppas i alla fall att folk kan tänka efter litegrann och sluta söka "rätt" svar och fokusera på sanning(så nära vi kan komma den).
Stor eloge till dig Scheele att du och de andra pallat med idioterna i tråden. Ni har verkligen tillfört något!
/Oskar