Citat:
Ursprungligen postat av
Agent.Provocateur
Jag ser vad du säger, men jag vill ändå spekulera kring scenariot att, om nu mamman var djupt deprimerad så kan det inte vara alltför svårt för en partner att kanske övertyga om att det bästa beslutet är att alla i familjen dör tillsammans. Vad en deprimerad person går med på, och tar för beslut är definitivt inte detsamma som en levnadsglad person skulle besluta.
Tänk om pappan redan hade tagit livet av döttrarna då? Om han var manipulativ så kan han ju ha fått sin fru att "inse" att detta var det bästa för alla, och att de skulle efterlämna ett brev som visar att de båda var lika delaktiga i detta beslut.
Vi kommer aldrig att få veta antar jag och jag tycker att det finns flera olika versioner som kan vara möjliga.
Om det är så att mamman har tagit detta beslut som en deprimerad människa och inte som en levnadsglad människa så har hon fortfarande tagit beslutet.
Finns ingen i världen som kommer undan ett brott där man bortförklarar sig med en depression. Då skulle vi ha många galna människor fria ute i samhället.
Att du tvivlar på min information att man redan har analyserat avskedsmaterialet, resultatet redan har kommit polisen till känna och att båda föräldrar har undertecknat får stå för dig, däremot kan det visa sig i vilken ordning familjen dog, tidsintervall i någorlunda form etc, så att du kan få svar på det också.
Jag vet, efter ett samtal med min källa, även att det framgår tydligt, på det vis som föräldrarna i detta fall har valt att lämna sitt avsked, att det har varit i samförstånd.
Vill avsluta med att säga att så som jag tolkar min källa så har detta varit planerat. Man har valt att ge barnen en sista jul och sedan avslutat det innan skolstart och föredrag för att kunna bli hittade inom rimlig tid.