Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 08:38
  #13141
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Äntligen nytt släpp på fredag. Vad siktar folket på? Blir nog till att försöka hänga på låset för att komma åt Brekeriets Transient bridgman camper.

Ten Fidy och Stigbergets blir det ett gäng av. Sen är jag nyfiken på 1 ton of blackcurrant från To Øl. Kommer plocka på mig några fler grejer också. Brekeriet, Brewski/Mikkeller och Garden of Haze från To Øl.
Citera
2018-01-17, 21:06
  #13142
Medlem
Tandkolls avatar
Håller mig ifrån Brewski, slarvigt gjord frukt-cocktail till överpris på i princip allt de gör. Fattar inte att folk fortfarande dricker deras grejer. Sen undrar man ju hur en Collaboration med Brewski ser ut. Jag får en bild av att de dyker upp med några hinkar fryst fruktpuré och säger "säg till när vi ska hälla i det här"....
Citera
2018-01-18, 00:22
  #13143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Så är det absolut. Röda Näsan tar in väldigt mycket bra öl. Vissa är billigare än i utländska butiker trots alkoholskatten.

Du vet väl att Systembolaget inte importerar eller tar in någon öl alls... all öl som säljs av systembolaget finns redan i landet av någon leverantör som importerar den.
Citera
2018-01-18, 00:28
  #13144
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Du vet väl att Systembolaget inte importerar eller tar in någon öl alls... all öl som säljs av systembolaget finns redan i landet av någon leverantör som importerar den.
Jag skrev inte att Systembolaget importerar. De tar in produkter i sitt sortiment som distributörer importerat till Sverige.
Vad har ditt inlägg med trådens ämne att göra och varför försöker du sätta mig på plats med ett sånt intetsägande poänglöst inlägg?
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2018-01-18 kl. 00:30.
Citera
2018-01-18, 18:47
  #13145
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag skrev inte att Systembolaget importerar. De tar in produkter i sitt sortiment som distributörer importerat till Sverige.
Vad har ditt inlägg med trådens ämne att göra och varför försöker du sätta mig på plats med ett sånt intetsägande poänglöst inlägg?
Äsch, inte mycket att bry sig om. Det är en sån där gröngöling som inte ens har 10 000 inlägg som vill göra sig stöddig.
Citera
2018-01-18, 20:00
  #13146
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Du vet väl att Systembolaget inte importerar eller tar in någon öl alls... all öl som säljs av systembolaget finns redan i landet av någon leverantör som importerar den.

Naturligtvis tar Systembolaget in öl, hur skulle varorna annars finnas på hyllan?
Det verkar som att du har blandat ihop begreppen en smula.
Importera och "ta in" behöver inte betyda samma sak.
Citera
2018-01-18, 20:03
  #13147
Avstängd
The Bruerys Melange #3 släpps imorgon i mycket begränsat antal.
Jag ser fram emot att testa den.
Tänker köpa 4 flaskor, dricka en till helgen och lägga tre i källaren för att lagra några år.
Citera
2018-01-19, 11:18
  #13148
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Håller mig ifrån Brewski, slarvigt gjord frukt-cocktail till överpris på i princip allt de gör. Fattar inte att folk fortfarande dricker deras grejer. Sen undrar man ju hur en Collaboration med Brewski ser ut. Jag får en bild av att de dyker upp med några hinkar fryst fruktpuré och säger "säg till när vi ska hälla i det här"....

Jag är inget jättefan av Brewski men beställde en flaska av samarbetet med Mikkeller. Kan ju återkomma med ett omdöme.
Citera
2018-01-19, 12:08
  #13149
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag är inget jättefan av Brewski men beställde en flaska av samarbetet med Mikkeller. Kan ju återkomma med ett omdöme.
inte jag heller. köper inget från brewski eller omnipollo längre. one trick pony. dom kunde ställa sina grejer på blanddryckshyllan istället.
Citera
2018-01-19, 23:15
  #13150
Medlem
Loxuss avatar
Drack en Dugges Yummy Rummy förra helgen. Bra grejer
Citera
2018-01-19, 23:26
  #13151
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag är inget jättefan av Brewski men beställde en flaska av samarbetet med Mikkeller. Kan ju återkomma med ett omdöme.

Ja drick på, det är aldrig fel att beställa nya öl att testa. Men, och ta det inte personligt, omdömen från andra lämnar mig kall. Det är individuellt vad vi uppskattar. Du och jag tycker säkert lika och olika om allt som vi häller i oss. En paradox i smaksatt öl är att jag själv är galet förtjust i kaffe porters, stouts och även ipor, dipor med kaffe. Så vad är rätt och fel? Det får man ju avgöra själv. Men som sagt jag har svårt att förstå att så många håller frukt och aromöl från vissa bryggare så högt när jag själv tycker att de är totalt värdelösa. Att det till stor del beror på en hype kring vissa bryggerier och "nya" kunder är ju solklart, men att rutinerade och trovärdiga personer runt om i världen hyllar dessa bryggerier går över mitt förstånd.
Citera
2018-01-20, 17:12
  #13152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Ten Fidy och Stigbergets blir det ett gäng av. Sen är jag nyfiken på 1 ton of blackcurrant från To Øl. Kommer plocka på mig några fler grejer också. Brekeriet, Brewski/Mikkeller och Garden of Haze från To Øl.
Jag tycker att Stigberget har lyckats igen med new and improved.
Men det är klart; drick den färsk! Annat är det med Ten Fidy. Här blir det till att spara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback