Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 08:28
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du sade det.

Men för att hon över huvud taget ska kunna/få yttra sig i frågan måste hon landa i "kulturella faktorer" och "värderingar" som problematikens kärna. Den var given på förhand.

Men det är fel; ras/etnicitet påverkar en människa och en grupp större än kultur och värderingar och spelar därmed en avgörande roll i våldtäkterna.

AH är lika intellektuellt ohederlig och feg som de andra, trots att hon intalar sig att hon är icke-PK. När faktan kommer för nära brännpunkten ser AH inga problem med att ducka den och sväva iväg i förklaringar om rasism.

Att helt utesluta biologiska faktorer håller inte!



I der foregiver at i er imod indvandring skyder jer selv i foden gang på gang med jeres påstande om at voldtægter udført af mænd fra Mellemøsten, Afrika, Afghanistan o.s.v. skyldes biologiske faktorer som f.eks. hudfarve - intet kan være mere forkert - disse handlinger skyldes opdragelse/religion/kultur.

Det vil sige at det ikke er naturgivne handlemønstre, men tillærte handlemønstre.

Når i vedholdende påstår at handlemønstre har noget med biologi/hudfarve at gøre fritager i muslimers religion for at være arnestedet til generel kvindeundertrykkelse som der selvfølgeligt kan gøres noget ved.

I går Islams ærinde!
Er det det i vil?

Mine observationer er at langt de fleste debatører i Sverige går til problemstillingen om Islam som ophav til voldtægtskultur, som katten om den varme grød - også Ann Heberlein desværre.

Hun nævner ikke indflydelsen fra islam en eneste gang som væsentlig årsagsforklaring til voldtægtskultur, men derimod uspecifik kultur.

Hun er vel skrækslagen for at blive kaldt rasist, men man har altså ikke en kinamands chance for at rette op på problemstillinger hvis man ikke evner specifikt at udpege arnestedet til problemet - i dette tilfælde Islam.

Hun er velmenende men naiv, forhåbentligt på grundlag af manglende viden, men man kan frygte at hun rent faktisk godt ved at Islam er hovedårsagen til problemstillingen, og i så fald er hun medskyldig i at voldtægtskulturen får lov til at fortsætte uanfægtet fordi hun ikke udpeger islam men kultur bredt.

For at blive klogere på Islams forhold til kvinder vil det være en god ide at læse Sara Omar's bog "Dødevaskeren"

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/sar...haaber-den-vil

Samt sætte sig ind i Lars Hedegårds tanker om at "Islam står og falder med magten over kvindekønnet":

https://jyllands-posten.dk/debat/ECE...kvindekoennet/
Citera
2018-07-11, 20:41
  #842
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du sade det.

Men för att hon över huvud taget ska kunna/få yttra sig i frågan måste hon landa i "kulturella faktorer" och "värderingar" som problematikens kärna. Den var given på förhand.

Men det är fel; ras/etnicitet påverkar en människa och en grupp större än kultur och värderingar och spelar därmed en avgörande roll i våldtäkterna.

AH är lika intellektuellt ohederlig och feg som de andra, trots att hon intalar sig att hon är icke-PK. När faktan kommer för nära brännpunkten ser AH inga problem med att ducka den och sväva iväg i förklaringar om rasism.

Att helt utesluta biologiska faktorer håller inte!


Är du en rasist som är stolt över att vara rasist, eller en som inte vill bli kallad rasist?
Tror du verkligen på din egen tes?
Vad tror du vikingarna sysslade med på sina plundringsfärder?

osv osv. Övertygad om att du har svar på de här frågorna också, ställer dem mest för att det inte ska se ut som om det bara är sverigedemokrater på Flashback.

Jag tror att du har rätt i att AH inte har några idéer om rasmässiga faktorer som förklaring till våldtäkt, även om hon skriver rätt konstiga saker ibland. Men i grund och botten tror jag inte att AH har någon ideologi alls mer än "Jag Ann Jag Jag Ann Jag Jag"-ideologin.
Citera
2018-07-11, 20:43
  #843
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Är du en rasist som är stolt över att vara rasist, eller en som inte vill bli kallad rasist?
Tror du verkligen på din egen tes?
Vad tror du vikingarna sysslade med på sina plundringsfärder?

osv osv. Övertygad om att du har svar på de här frågorna också, ställer dem mest för att det inte ska se ut som om det bara är sverigedemokrater på Flashback.

Jag tror att du har rätt i att AH inte har några idéer om rasmässiga faktorer som förklaring till våldtäkt, även om hon skriver rätt konstiga saker ibland. Men i grund och botten tror jag inte att AH har någon ideologi alls mer än "Jag Ann Jag Jag Ann Jag Jag"-ideologin.

Vad har vikingarna som härjade för 1000 år sedan med dagens våldtäktsbabbar att göra?
Citera
2018-07-11, 20:45
  #844
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vad har vikingarna som härjade för 1000 år sedan med dagens våldtäktsbabbar att göra?

Jag ställde frågan till en annan postare som menar att våldtäkt sitter i rasen.
Citera
2018-07-11, 20:47
  #845
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag ställde frågan till en annan postare som menar att våldtäkt sitter i rasen.

Delvis har han rätt. Men inte så mycket det jag tror var hans poäng, utan att vissa etniciteter är överrepresenterade och det beror delvis på just deras etnicitet.
Citera
2018-07-11, 20:54
  #846
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Delvis har han rätt. Men inte så mycket det jag tror var hans poäng, utan att vissa etniciteter är överrepresenterade och det beror delvis på just deras etnicitet.

Nej h*n har inte delvis rätt utan fullständigt fel. Men jag tänker inte solka ner min semester genom att chatta med rasister på Flashback.
Nöjer mig med att säga till föregående rasist att h*n har rätt i att Ann Heberlein aldrig har talat om ras och våldtäkt - vilket denne beklagade. Om sd blir riktigt stora kommer de att visa det ansikte de nästan bara visar i smyg, och då kommer nasserassesnacket att basuneras ut överallt. Om AH kommer att fladdra med vinden eller gå i motvind då - faktiskt ingen aning. Det beror på hur opportunistisk hon är. Jag tror inte att hon är rasist egentligen.
Citera
2018-07-11, 20:56
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag tror att du har rätt i att AH inte har några idéer om rasmässiga faktorer som förklaring till våldtäkt, även om hon skriver rätt konstiga saker ibland. Men i grund och botten tror jag inte att AH har någon ideologi alls mer än "Jag Ann Jag Jag Ann Jag Jag"-ideologin.
Nej. Det är nog så enkelt som att hon är en person som inte accepterar kvinnoförtryck. Är man en sådan väjer man inte för frågan om religiöst och kulturellt betingad misogyni, oavsett hur mycket skit man får kastad på sig av vidriga antirasister.
Citera
2018-07-11, 20:58
  #848
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Nej. Det är nog så enkelt som att hon är en person som inte accepterar kvinnoförtryck. Är man en sådan väjer man inte för frågan om religiöst och kulturellt betingad misogyni, oavsett hur mycket skit man får kastad på sig av vidriga antirasister.

Ja om det är så, är det lugnt. Det är tänkbart att det faktiskt är det som driver henne. Hon har ju blivit våldtagen själv också så engagemanget är nog inte ytligt.

Edit: ja, måste ju lägga till det självklara: det finns såklart inga religioner eller kulturer som påstår att våldtäkt är ok. Men jag har inte läst Våldtäkt och kultur, tror inte att AH påstår det heller.

Edit igen:
"Våldtäktsbabbar" är rasism. Vill påpeka detta för att det kan finnas unga människor som läser Flashback och få för sig att det där är ett ok sätt att uttrycka sig. Det är det inte.
__________________
Senast redigerad av sillynamnam 2018-07-11 kl. 21:10.
Citera
2018-07-11, 22:24
  #849
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej h*n har inte delvis rätt utan fullständigt fel. Men jag tänker inte solka ner min semester genom att chatta med rasister på Flashback.
Nöjer mig med att säga till föregående rasist att h*n har rätt i att Ann Heberlein aldrig har talat om ras och våldtäkt - vilket denne beklagade. Om sd blir riktigt stora kommer de att visa det ansikte de nästan bara visar i smyg, och då kommer nasserassesnacket att basuneras ut överallt. Om AH kommer att fladdra med vinden eller gå i motvind då - faktiskt ingen aning. Det beror på hur opportunistisk hon är. Jag tror inte att hon är rasist egentligen.

Spräck inte ett blodkärl bara när du tar i så du bajsar på dig. Det är ett faktum att vissa etniciteter är mer benägna att våldta. Bara svälja det.

Att moderaten AH inte vågar prata om det har sina förklaringar. Hon vågar inte riskera sin plats vid köttgrytan.
Citera
2018-07-11, 22:46
  #850
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Spräck inte ett blodkärl bara när du tar i så du bajsar på dig. Det är ett faktum att vissa etniciteter är mer benägna att våldta. Bara svälja det.

Att moderaten AH inte vågar prata om det har sina förklaringar. Hon vågar inte riskera sin plats vid köttgrytan.

Å, här är nivån civiliserad. Bajsa på sig, spräcka blodkärl. Så argumenterar den verkliga intelligentian. Det kanske är du som bajsar på dig och spräcker blodkärl?

Jag vet att AH är moderat och inte sverigedemokrat. Hon är knappast någon etnonationalist eller fullblodsrasist. Jag har inte läst Våldtäkt och kultur men skulle inte tro att hon uttrycker sig rasistiskt. Och nej, det du påstår är inte fakta. Att AH inte skriver det du tycker att hon borde skriva beror nog inte på att hon inte vill riskera sin plats vid köttgrytan, utan på att hon tycker att såna påståenden är rent nys. Jag gillar inte AH något vidare, men jag tror faktiskt inte att hon är rasist.

Det är så tråkigt att en del av Sveriges ungdomar och en del av Sveriges vuxna och gamla har blivit förledda av rasister.
Nu avslutar jag diskussionen med dig. Jag hoppas att Ann Heberlein läser här ibland och distanserar sig tydligt från drägget.
Citera
2018-07-11, 22:47
  #851
Medlem
GenesisPs avatar
Impulskontroll, konsekvenstänk, empatiförmåga och testosteron-nivåer lär spela in kraftigt hos de etniciteter som är överrepresenterade vid grova sexualbrott. Det är genetiska faktorer. Om det sedan tillkommer kulturella och religiösa bestämmelser som tillåter en man att dominera en kvinna såsom han behagar kommer det också ha betydelse i sättet han handlar.

Om mannen som biologisk varelse är kvinnors största fara, vilket det går att argumentera för att det är så, finns det rimligtvis grader i det helvetet också. Vissa grupper av män är mycket mer benägna att behandla kvinnor illa än andra. Sedan handlar det om utveckling, individuella synsätt och värderingar i tiden. Men trots att många invandrare är födda och uppväxta i Sverige i nutid fortsätter de att brutalt våldföra sig på kvinnor, i synnerhet i grupp. Det är nämligen något som går djupare än kultur och socioekonomiska förklaringar. Välfärdssystemet kommer inte att fixa detta.

Det är väl upprörande, antar jag, att höra för PK att deras mångkulturella dröm egentligen är en mardröm kapad av misogyni, våld och barbari, som till stor del är rasligt betingat.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-07-11 kl. 22:53.
Citera
2018-07-11, 22:47
  #852
Medlem
Snopphanens avatar
Har någon läst Våldtäkt och kultur? Har den kommit ut än?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback