2018-01-19, 13:23
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
I Malmö skedde de tre gruppvåldtäkter utomhus. Finns inget som tyder på att de tre offren var "party girls".

Det kan nog ha varit så förr. Men nu är det andra gärningsmän med annat beteende. Gruppvåltäkter i Afrika och övriga MENA länder inklusive Pakistan är vanligt med våldtäkter utomhus och överfall.

Det kan väl vara både och. I Fittja var det en prostituerad som var "med på det" från början men sen blev det våldtäckt allt eftersom. Alltså inte något direkt överfall.
Vet man hur många gruppvåldtäckter som sker varje år?
Citera
2018-01-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Det kan väl vara både och. I Fittja var det en prostituerad som var "med på det" från början men sen blev det våldtäckt allt eftersom. Alltså inte något direkt överfall.
Vet man hur många gruppvåldtäckter som sker varje år?

Det är det säkert. Men jag tror vi kommer få se mer överfallsvåldtäkter i Sverige framöver som sker utomhus. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2018-01-19, 13:42
Medlem
PeaceOnEarths avatar
[Har inte läst tråden]

Det är ju perfekt att ett anständigt namn presenterar den statistiken. För inte många ville ta till sig statistik från en sajt med namnet GangRapeSweden, imo
Citera
2018-01-19, 14:03
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
[...]

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder. [...]

Om hon nu har vänt sin kappa så var hon absolut en av de första som öppet gick emot det etablissemang som hon tillhörde. Hon var också en av de få som fick betala dyrt för det
Så i mina ögon så är hon en av de få som vågade stå upp för det sunda förnuftet i ett tidigt skede
Citera
2018-01-19, 14:08
Medlem
InflatableBoppos avatar
Intressant med en förklaring som inte lär ge: svensk rasism är anledningen till att utomeuropeiska män våldtar i högre grad, fattigdom, utanförskap, för få fritidsgårdar, för lite korv och festis, sexuella ofredanden och våldäkt innefattar ett för brett begrepp, anmälningsbenägenheten har ökat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Heberlein
Jag kommer att göra en kvantitativ och kvalitativ analys, det handlar alltså inte bara om att räkna antalet ur kategori x och y, utan att undersöka de värderingar som ligger bakom handlingen genom att analysera fuppar och domslut.

https://mobile.twitter.com/AnnHHeberlein/status/953942062990286848
Citera
2018-01-19, 15:35
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Intressant med en förklaring som inte lär ge: svensk rasism är anledningen till att utomeuropeiska män våldtar i högre grad, fattigdom, utanförskap, för få fritidsgårdar, för lite korv och festis, sexuella ofredanden och våldäkt innefattar ett för brett begrepp, anmälningsbenägenheten har ökat.

https://mobile.twitter.com/AnnHHeberlein/status/953942062990286848

Om raggarna kan sluta med gruppvåldtäckter så kan invandrare. Kulturer är något föränderligt.
Värderingarna som Heberlein ska granska är sig nog ganska lika men med en stor nypa tidsskillnad. En hora på svenska 50-talet som man gjorde vad man vill med, är idag en helylletjej.

Inget emot det alls. Men jag fattar inte varför en del tycker det är så kontroversiellt att prata om hårdporren. Inte för att man börjar våldta efter att ha tittat på gangbangs och horsnack, lika lite som man blir mördare av att ha sett snuff-movies. Men värderingarna är ju detsamma. Om det nu är värderingar man ska döma och inte handlingar.
Citera
2018-01-19, 15:39
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det är det säkert. Men jag tror vi kommer få se mer överfallsvåldtäkter i Sverige framöver som sker utomhus. Det är jag helt övertygad om.

Men Hebrlein ska väl studera gruppvåldäkter - för att de inte ska bli fler. Överfallsvåldtäkter är nog lättare att göra något åt, med bl.a övervakningskameror, mer poliser. Gruppvåldtäckter händer väl mest inomhus, på fester, när folk är fulla eller höga som hus. Eller? Det kan vara svårare att göra något åt.

Nån som har koll på Gangrape Sweden, presterar de statistik?
Citera
2018-01-19, 16:51
Medlem
Ann Heberlein tycks vara besatt av ämnet. Hört och läst det hon framfört men har svårt att veta vart hon egentligen vill komma. Vad finns inte redan belagt?

Jag har hög tolerans för psykiska problem och har t.o.m. jobbat i branschen. Kan dock inte komma ifrån att det är något obehagligt hos A.H utan att direkt kunna säga vad det är utöver en mycket tråkig diskussionsstil.
Citera
2018-01-19, 17:21
Medlem
in-i-din-muns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ann Heberlein tycks vara besatt av ämnet. Hört och läst det hon framfört men har svårt att veta vart hon egentligen vill komma. Vad finns inte redan belagt?

Jag har hög tolerans för psykiska problem och har t.o.m. jobbat i branschen. Kan dock inte komma ifrån att det är något obehagligt hos A.H utan att direkt kunna säga vad det är utöver en mycket tråkig diskussionsstil.
Ja vadå ? hon är inget annat än en opportunist, hon utnyttjar det som kommer för egen vinning. För några år sen var nåt envist troll på henne som senare visade sig vara en professor från chalmers universitet (eller nåt sånt). Den sensationen utnyttjade hon i kombination med att det skulle göra henne till sexoffer för att bli den b-kändis hon är idag. Nu har hon snappat upp aktuella kontroverser och anpassat sina segel till den vinden. Ur politisk synvinkel är hon bara en joker.
Citera
2018-01-19, 17:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Vad är det som är svårt att förstå? BRÅ vägrar att forska i detta ämne så det finns en stor lucka att fylla här.

Sverigedemokraten P Jonasson publicerade en rapport förra året som visade på följande siffror:

Citat:
• 95,6% av alla överfallsvåldtäkter begås av män med utländsk härkomst.
• 90% av alla gruppvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.
• 84% av alla grova våldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.

(källa)

Problemet är dock att han är en sverigedemokrat och många stänger sina ögon och öron enbart därför. En moderat som är känd från media sedan tidigare har en större chans att få folk att lyssna. Så det hon gör är viktigt.

Som du ser så kan man inte längre bara tala om en överrepresentation. När det gäller vissa typer av våldtäkter så utför folk med utländsk bakgrund nästan samtliga av dem. Och det är information som måste lyftas fram och spridas till det svenska folket. Det är väldigt många som inte känner till detta.
Citera
2018-01-19, 17:25
Medlem
Langnasas avatar
Citat:

Tycker de som vägrar ta till sig problematiken (BRÅ, samt i stort sett alla politiker förutom de i SD) är störda och otäcka människor. De fåtal som faktiskt engagerar sig på riktigt ska hyllas, knappast något man håller på med eller engagerar sig i för att man blir glad av det. A.H engagerar sig i fler saker än gruppvåldtäkter, har följt henne under många år.
Citera
2018-01-19, 17:26
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Därför att hon som moderat och med ett förflutet från svensk media är känd sedan tidigare och har ett helt annat kontaktnät än P Jonasson?

P Jonasson har gjort ett bra arbete, men som en öppen sverigedemokrat är många portar stängda för honom. Ann Heberlein kan nå nya människor.

Som med allting så är det inte bara fråga om att skapa något. Man måste även nå ut med det man skapat. Det sistnämnda är oftast den svåraste biten.

Visst är det bra att fler tar upp det.
Diskuterar problemet är enda sättet att få en lösning på problemet och när fler och fler tar upp det så kanske vi kan få en vettig diskussion till slut.

Men jag tycker det är förjävla fult att hon tigger pengar för att kopiera en annan persons arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in