2018-01-19, 20:36
Medlem
Från Expressen: Den äldre systern fick lärarbesök i hemmet fyra dagar i veckan.

Den yngre tre.

Bor nära så åker förbi i helgen med blommor.
Citera
2018-01-19, 20:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi kan nog konstatera att dessa två föräldrar tog ett beslut som inte var friskt. Nånstans, när man står mitt i skiten, så ser man inte skogen för alla träd. De ansåg nog att deras beslut var riktigt och bra. Det var det inte. Vi skall alla dö, lämna livet. Men vi måste få en chans att leva det där livet. Och kanske så småningom kanske få ta beslut att avsluta det själv om vi inte orkar leva det fullt ut.

Nåt har gått jävligt fel här.

Något har verkligen gått djävligt snett i det här fallet, vad som har gått fel kommer vi nog aldrig att få riktigt reda på men jag tror att det var sjukdomsprognoserna som knäckte dem, om nu kvinnan fick beskedet att hennes cancer återkommit och att det inte längre fanns något hopp om bot så kan det ju vara strået som knäckte kamelens rygg så att säga.

Vi vet inte vad flickorna led av men jag har svårt att tro att det skulle vara fria fantasier som föräldrrna hade hittat på, så djävla naiva är inte vår läkarkår och andra som flickorna varit i kontakt med, de var verkligen sjuka på något sätt men hur lär vi inte få reda på heller.

Vad jag mest undrar över är om verkligen allt som stod i föräldrarnas makt att göra för sina döttrar och sig själva verkligen hade prövats, jag tror ju att de verkligen hade försökt att få hjälp eller svar men att det inte gått att få på något vis, jag är som sagt väldigt undrande, har de ramlat mellan stolarna eller är det något annat som felat.
Citera
2018-01-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag får en stark känsla av att föräldrarna var väldigt besvikna på barnen. De hade säkert höga förväntningar men flickorna levde inte alls upp till dem. I stället tyckte föräldrarna att barnen hade förstört deras liv. Pappans bok om Agnes Moa och momsen visar kanske vilka förväntningar han hade. Det kan till och med vara så att föräldrarnas krav har förvärrat flickornas tillstånd.
Det vet man inte. Många föräldrar är otroligt krävande precis som man ibland hört att barn till pappor som ärmilitärer. Vi vet ingenting hur familjen levde eller hade det.
Citera
2018-01-19, 20:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Föräldrarna(pappa i all fall)förmodligen trodde på livet efter döden och bestämde avsluta allt här tillsammans.Hela familjen.Låter knäpp men vem vet..kanske hade de rätt..
Bara en sak förstår inte riktigt...Hade de verkligen så otroligt jobbigt i hemmet?Ja,nån kan bli sjuk,deprimerad eller flera.Eller alla.Men de var ju inte ensamma!De var alla fyra.KÄRNFAMILJE!Många har inte det.Många lider av ensamheten...nej,livet är svårt..
Vila i fred,O och H med era flickor.
Jag ber för er,hoppas ni är på en bättre plats nu.Och tillsammans.

Mördare vilar för sig, i det här fallet föräldrar. Barn, tillika offer i det här fallet vilar för sig.
Det är bara i fantasisammanslutningar som mördare, offer / barn - vilar tillsammans. NOT IRL !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag får en stark känsla av att föräldrarna var väldigt besvikna på barnen. De hade säkert höga förväntningar men flickorna levde inte alls upp till dem. I stället tyckte föräldrarna att barnen hade förstört deras liv. Pappans bok om Agnes Moa och momsen visar kanske vilka förväntningar han hade. Det kan till och med vara så att föräldrarnas krav har förvärrat flickornas tillstånd.
Tror lite som du där. Kanske inte besvikna på barnen som så. Men besvikna på det man förväntat sig av framtiden, barn, familj, bli mormor, morfar osv. Kan tänka mig att de enorma förväntningar på framtiden helt enkelt föll platt till marken och Oskar och Hanna klarade inte det. Trist.
Citera
Medlem
Mamman såg ganska sliten ut.och ena dottern såg hur frisk ut som helst
Citera
2018-01-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärftlig sjukdom? Tror jag inte. De har troligen fått en framtidsvision hur flickorna kommer få leva med sjukdomen och vad framtiden har att utvisa. Och från det har de tagit sina, oåterkalleliga, beslut.
Herregud så många historier jag har från livet, men då outar jag mig själv för mycket. Men tro mig, det krävs en jävla massa för att en förälder ska ta livet av sina barn. Det finns bara intel. Eller... jo, uppenbarligen finns det.

ME är mystiskt - som sagt, i Jennifer Breas dokumentär Unrest visas bl a mor och dotter som lider av ME. Man vet helt enkelt inget om ärftlighet. Det är en oerhört undermåligt utforskad sjukdom, men den drabbar mest kvinnor/flickor och utlöses oftast av virusinfektion. Dessutom finns ett spektrum, en majoritet är arbetsföra medan en minoritet - tror det var 10-20 procent – blir väldigt svårt funktionshindrade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja du Gixanlixan, hittills har du inte lämnat någon info som inte har traderats i tråden innan, så du kan vara säker på att inte ha röjt någon källa genom att påstå det vara absolut sant, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar.
För att (åtminstone) jag skulle köpa din info rakt av, hade jag gärna sett att du kommit med något litet mer än vad som redan avhandlats nästan så det blivit en trådsanning.

Jag utesluter inte att det är precis så, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar. Jag misstror dig inte bara för att. Du kan mycket väl vara hur seriös som helst. Flera andra användare som framstår som seriösa har också hävdat detta, liksom att de fått det från säker källa.

Men jag har ändå två invändningar:
1. Den "säkra källan" kan vara desinformerad.
2. Om det är så, att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar, så vore det ett nog så gott belägg för att GM finns inom kretsen i "det slutna rummet". Där svävar du dock på målet vilket jag tycker är lite märkligt. Svaret finns ju just i detta.

Visst, det verkar troligt att det är så när många har vittnat om samma sak. Då återstår ju mysteriet varför det hände. Det kanske vi däremot aldrig får reda på, även om polisen sagt att man har gjort fynd som indikerar vad som är bakgrunden till detta hemska brott.

1. Min källa är inte desinformerad. Min källa har sett kropparna så som dom blev funna med egna ögon men vill dock inte dela med sig mer om hur kropparna ser ut, däremot har källan bekräftat att det inte varit stökigt.
2. Hur menar du att jah svävar på målet?

Jag bekräftar i mina inlägg igår att mannen hittats hängd och att barnen och mamman hittats i sina sängar. Jag bekräftar även att man har efterlämnat ett slags avsked med förklaring om vad som skett. Sedan om det är en video eller ett brev har jag inte bekräftat men det har polisen själv bekräftat idag.
Då det inte finns så många som befann sig i huset med samma info som min källa, så finns det mycket stor risk att jag röjer denna och gör jag det riskerar källan att förlora sitt jobb då det är enkelt att spåra fram vem det är som har läckt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Mamman såg ganska sliten ut.och ena dottern såg hur frisk ut som helst

Var då? Nyligen?
Citera
2018-01-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota

Om det nu verkligen är vaccinet som orsakat denna sjukdom såsom spekulerats i tråden har regeringen blod på sina händer. Det är politikerna som beslutat att tvinga alla flickor som går i femman att ta mördarvaccinet.

Exakt! Man borde verkligen syna konsekvenserna av Gardasil närmare. Även om det inte finns tvång på att ta det i femman finns det osynliga krav att man bör ta detta hemska vaccin som ödelagt många flickors liv, något som mörkas i Sverige men är under desto större granskning i USA och Danmark. Det finns även forskare i Sverige som är kritiska till vaccinet.
Citera
2018-01-19, 20:45
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Från Expressen: Den äldre systern fick lärarbesök i hemmet fyra dagar i veckan.

Den yngre tre.

Bor nära så åker förbi i helgen med blommor.
Blev ingen mer skola för dessa flickor. De fick inte chansen att lära sig något mer trots den nyfikenhet som beskrivits. Varför? Jo för deras föräldrar bestämt att de inte fick leva mer och mördade dom. Deras föräldrar tyckte att deras livskvalitet var dålig. Och detta är en förmildrande omständighet för mord enligt vissa i denna tråd. Hur är ni funtade egentligen. Vi pratar inte om barn som var hjärndöda och låg i respirator. Vi pratar om 2 flickor som det används ord som nyfiken och social om från skolans sida. Dessa flickor finns nu inte mer. Fruktansvärt sorgligt för dessa flickor.
Citera
2018-01-19, 20:46
Medlem
Mer från Expressen:
Det fanns de som anade att något inte stod rätt till.

En rektor som beskriver en familj i ”djup kris”.

En kollega som slogs av sorgen i pappans ögon vid deras sista möte.

Kollegan var inblandad i utvärderingen av pappans ansökan om att bli professor.

Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”

LÄS MER: Föräldrarna överens – om att döda sina barn

24 november godkändes pappans ansökan om att minska sin arbetstid med tio procent fram till nyårsafton 2018. I ansökan, som Kvällsposten tagit del av, anger han: ”Pga främst privat livssituation.”

Den 9 januari var han inbokad på en konferens i Skåne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in