Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Vi kan nog konstatera att dessa två föräldrar tog ett beslut som inte var friskt. Nånstans, när man står mitt i skiten, så ser man inte skogen för alla träd. De ansåg nog att deras beslut var riktigt och bra. Det var det inte. Vi skall alla dö, lämna livet. Men vi måste få en chans att leva det där livet. Och kanske så småningom kanske få ta beslut att avsluta det själv om vi inte orkar leva det fullt ut.
Nåt har gått jävligt fel här.
Något har verkligen gått djävligt snett i det här fallet, vad som har gått fel kommer vi nog aldrig att få riktigt reda på men jag tror att det var sjukdomsprognoserna som knäckte dem, om nu kvinnan fick beskedet att hennes cancer återkommit och att det inte längre fanns något hopp om bot så kan det ju vara strået som knäckte kamelens rygg så att säga.
Vi vet inte vad flickorna led av men jag har svårt att tro att det skulle vara fria fantasier som föräldrrna hade hittat på, så djävla naiva är inte vår läkarkår och andra som flickorna varit i kontakt med, de var verkligen sjuka på något sätt men hur lär vi inte få reda på heller.
Vad jag mest undrar över är om verkligen allt som stod i föräldrarnas makt att göra för sina döttrar och sig själva verkligen hade prövats, jag tror ju att de verkligen hade försökt att få hjälp eller svar men att det inte gått att få på något vis, jag är som sagt väldigt undrande, har de ramlat mellan stolarna eller är det något annat som felat.