Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 20:18
  #9205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
+1

Vadå "+1"? Det är ju en helt ologisk slutsats. Att föräldrarna var överens förstärker snarare barmhärtighets-teorin.

Hur tänker ni? Jag förstår mig inte på er.
Citera
2018-01-19, 20:18
  #9206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Det där låter ytterst långsökt. Varför skulle en hel familj likvideras?

Det ska se ut som samförstånd.
Citera
2018-01-19, 20:18
  #9207
Medlem
Jag har en känsla att det är mamman som tog första steget och frågade sin man. Det ryktas att pappan var deprimerad och det gjorde kanske så mamman vågade ta steget och ta upp det?

Vi får nog aldrig veta. Så äckligt tragiskt.

Edit:
Pappan skulle ju hålla i en konferens. Hade varit intressant att se om han planerat till detta. Om han valt att inte göra något till denna konferens tyder det också på att detta varit planerat ett bra tag.
__________________
Senast redigerad av imlikenono 2018-01-19 kl. 20:21.
Citera
2018-01-19, 20:19
  #9208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har så rätt så. Alla är inte mördare...... framför allt inte mördare och hjältar samtidigt. Jag tror inte såna har funnits tidigare.....
Det har inte funnits folk som är mördare och hjältar samtidigt? Hela historien är fylld av hyllningar till olika krigshjältar. Finns knappt någon kombo som är vanligare tillsammans med hjälte än mördare.
Citera
2018-01-19, 20:20
  #9209
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kan lika gärna vara lupus, borrelia eller något annat som är svårt att ställa som diagnos. Känns som att föräldrarna har tryckt på ME för att det är lättast så - skyll allt på en sjukdom som är extremt ovanlig.
Som dessutom 2 barn i samma familj skulle få med kort mellanrum..
Citera
2018-01-19, 20:20
  #9210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Anser du att vi skulle haft facit för en vecka sen eller..?
Kan du inte tagga ner lite nu? Du och dina gelikar har sölat ner denna tråd med hundratals inlägg med samma innehåll – om och om igen – om föräldrarna som stackars barmhärtiga samariter.

Det framstår nu tydligt att föräldrarna valt att mörda sina egna barn.
Citera
2018-01-19, 20:21
  #9211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Anser du att vi skulle haft facit för en vecka sen eller..?

Sa jag det? Nej, såklart inte.
Men läser man så har vissa riktigt konstiga idéer och spekulationer. Verkligen fåtal tyckte jag hade vettiga och logiska teorier medan majoriteten vräker ur sig att "såhär kan inte va fallet, då är man inte riktigt rätt funtad om man har planerat detta ihop".

Nu säger jag inte att det var rätt att göra så. Men ingen av er vet hur de mådde eller kände sig. Alla reagerar olika.
Citera
2018-01-19, 20:21
  #9212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är du medicinskt utbildad eller vad bygger du ovan på?
Det finns massvis av info om sjukdomen om du googlar!!
Citera
2018-01-19, 20:22
  #9213
Medlem
Vi kan nog konstatera att dessa två föräldrar tog ett beslut som inte var friskt. Nånstans, när man står mitt i skiten, så ser man inte skogen för alla träd. De ansåg nog att deras beslut var riktigt och bra. Det var det inte. Vi skall alla dö, lämna livet. Men vi måste få en chans att leva det där livet. Och kanske så småningom kanske få ta beslut att avsluta det själv om vi inte orkar leva det fullt ut.

Nåt har gått jävligt fel här.
Citera
2018-01-19, 20:23
  #9214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Sa jag det? Nej, såklart inte.
Men läser man så har vissa riktigt konstiga idéer och spekulationer. Verkligen fåtal tyckte jag hade vettiga och logiska teorier medan majoriteten vräker ur sig att "såhär kan inte va fallet, då är man inte riktigt rätt funtad om man har planerat detta ihop".

Nu säger jag inte att det var rätt att göra så. Men ingen av er vet hur de mådde eller kände sig. Alla reagerar olika.

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Citera
2018-01-19, 20:24
  #9215
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Wtf... ALLT är väl bättre än inget? Bara för man är förälder och försörjningsanvarig för dom kan man inte ta livet av dom för att man fann det vara det ”bästa”(lättaste) vägen. Spelar ingen roll vilken sjukdom dom led av. Hela den här historien får det och vända sig i magen på mig. Jag vet inte hur någon av dom har dött, finns ju mer och mindre ”humana” sätt MEN hur kan en frisk person göra så mot sitt eget barn?? Även om hon ska dö nästa vecka av nån okänd sjukdom under hemska kval så KAN MAN INTE mörda sitt eget barn. Det gör antagligen förvisso personens egna självmord lättare men man är riktigt jävla sjuk i huvudet om man medvetet kan ta livet av sitt eget barn. Fegt/fega jävla kräk till föräldrar. Åhå barnen har kanske t o m uttalat en önskan om att få vilja dö? Det är dom för små för att ta beslut för. Punkt. Du gör allt du kan för att skänka dom minsta lilla livskvalite och glädje. Minska arbetstiden med 10% är fantamig inte i närheten av vad en riktig förälder gör för sina barn. Mänskligheten är fanimej 1 of a kind. Ska föräldrar i Afrika med AIDS som smittat barnen innan dom ens fötts bara klubba dom på plats när dom kommer ut?? Föräldrar som tror sig kunna ta sånna beslut för sina barn borde ha skaffat en katt istället
Sant.
Citera
2018-01-19, 20:25
  #9216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Varför försvarar du pappan hela tiden? Om detta vore en naturlig reaktion borde många föräldrar döda sina (riktigt) sjuka barn.
Detta är inte jag som har skrivit utan jag citerade en annan som vänder kappan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback