2018-01-19, 18:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Tullverket har tryckt på.
Hänger du inte med?
Så du ska överklaga någon "som trycker på"? Lycka till med det. Dessutom ska moms tas ut, lycka till med att överklaga det också!
Citera
2018-01-19, 18:22
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Eller så handlar man i svenska butiker eller från svenska e-handlare?

Vilket vore en katastrof, för då går mer pengar in i det pågående folkmordsprojektet.
Citera
2018-01-19, 18:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jo men debatten om paket från kina handlar ju om alla typer av varuförsändelser även de som ligger i vadderade kuvert.

Men du fattade tydligen inte det.
Roligt med tanke på ditt användande av uttrycket ”intelligensreserven”...
Märkligt. Jag har själv jobbat med fraktbokningar portoprogram och speditöravtal (ett bra tag sen iofs), och paket är enligt min uppfattning alltid paket. Säger de att de ska ta avgift på paket tycker jag det gäller paket och inte BREV. Men jag viker mig, för jag kan ha fel.
Citera
2018-01-19, 18:23
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Jag tycker det är fel att de straffar de som tar emot paketen.

Avgiften skulle egentligen legat på de som SÄNDER paketet - dvs försäljarna.

Kineserna kommer såklart att göra mothugg.
Undrar vad Kineserna kommer att hämnas med mot dom Svenska företagen
etablerade i Kina?
Volvo/Geely's personal i Sverige kanske snart blir kallade till ett
"informationsmöte"....
Citera
2018-01-19, 18:25
Medlem
Visst jag handlar gärna från Svenska företag som många här förespråkar, men utbudet är inte i närheten. Ni kan ju hänvisa till någon svensk aktör som har det utbudet som tex presenteras på ebay?
Citera
2018-01-19, 18:25
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så du ska överklaga någon "som trycker på"? Lycka till med det. Dessutom ska moms tas ut, lycka till med att överklaga det också!

Myndigheters beslut skall alltid vara möjliga att överklaga.
Har de beslutat att "trycka på" Postnord så är det ett beslut.

Skit samma, vi löser detta genom att ta alla Kina-grejor till Frankfurt, och sedan får en lastbil gå upp. Då kan den dessutom ta med alkohol i lasten så det blir självfinansierade.
Citera
2018-01-19, 18:26
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Vilket vore en katastrof, för då går mer pengar in i det pågående folkmordsprojektet.

Jag ser hellre till att svenskar har jobb och blir rikare (fast den svenska skitstaten tjänar på det) än att servera kineserna pengarna.
Citera
2018-01-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Att Kina inte kommer att acceptera det här kan jag garantera.
Många i den här tråden som inte förstår hur det fungerar.
Kinesiska staten subventionerar utlandsfrakten till alla sina företag, det är därför ni kan beställa "fraktfritt".
Självklart får då Postnord del av denna avgift, för frakten inom Sverige.(Kina betalar)

Förstår du själv hur det fungerar?
Det är snarare så att andra länder subventionerar frakt från Kina. Kina har fördel av gamla avtal som skrevs för att gynna handel med tredje världen. Trots att de numera är en av världens starkaste ekonomier. Sök på t ex UPU China.

http://fortune.com/2015/03/11/united-nations-subsidy-chinese-shipping/
http://www.ehandel.se/Nya-regler-kommer-ta-bort-gratisposten-ifran-Kina,9498.html
Citera
2018-01-19, 18:31
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag ser hellre till att svenskar har jobb och blir rikare (fast den svenska skitstaten tjänar på det) än att servera kineserna pengarna.

Vilka "svenskar" tjänar på handel?
Med nedläggning av all försäljning kommer alla lycksökare att försvinna härifrån, och vi kan bygga ett nytt Sverige från grunden, även om vi då får leva extremt fattigt i ett par hundra år.
Citera
2018-01-19, 18:32
Medlem
poxers avatar
Köper man något litet/billigt och det fastnar är det bara skita i att hämta ut och be kinesen skicka nytt precis som man gjort tidigare, blir endast mer arbete för postnord till ingen förtjänst. Avgiften är inget nytt.
Som komplement för större och dyrare grejer, amazon.de med fri frakt över 40€.

Här ska vi inte bli rövknullade av staten mer än vi redan blir.
Citera
2018-01-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertr81
Visst jag handlar gärna från Svenska företag som många här förespråkar, men utbudet är inte i närheten. Ni kan ju hänvisa till någon svensk aktör som har det utbudet som tex presenteras på ebay?

I en kommunistisk diktatur är det inte meningen att den enskilda människan skall ha något fritt val.
Citera
2018-01-19, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
"Postnord kommer att införa en avgift på paket som beställs från Kina via nätet.

En administrationsavgift på 125 kronor plus moms, som normalt sett ligger på 25 procent, ska införas även om varan bara kostade tio kronor att köpa. Det rapporterar Breakit."

DDR Sverige fortsätter framåt...
Självfallet handlar vi via Lightinthebox. Dom betalar tillbaka ev. avgifter som tullen lägger på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in