2018-01-19, 16:19
Medlem
prettyinpurples avatar
Stort tack till Scheele som har varit spot on från start och delat säker information!

Citera
2018-01-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Man kan bli mycket bättre eller HELT FRISK efter år med sjukdomen ME.

Jag VET det!!! Som sagt, rättfärdigar inte färäldrarnas mord. Ville bara lyfta hur svår sjukdomen kan vara. Känner starkt för flickorna, oavsett vad de hade för sjukdom. Lider själv av lidrig form av ME, och det är en tung börda trots att jag är vuxen och kan leva ett ganska vanligt liv.
Citera
2018-01-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Då borde de väl fått diagnosen narkolepsi? Har barnen haft narkolepsi men fått nöja sig med diagnosen ME så förstår jag att situationen känts jobbig i så fall. Men inte mördar man barnen för det utan kämpar vidare. Det är en förälders uppgift att kämpa för sina barn. Tycker man livskvaliteten sänks av det
så borde man inte skaffat barn från första början.

Hur vet du att de inte kämpat? Sluta va så fördömande!
Citera
2018-01-19, 16:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Scheele har insyn i utredningen - hon kan vara gift med en polis, jobba i huset eller vad som helst. Men nån ger henne lite uppgifter om utredningen.
Då är det väl rätta personen att fråga?
Citera
2018-01-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Du får aldrig döda dina barn, de har dödat sina barn.
Därav slutade de (föräldrarna) även sitt eget liv. För att kunna skona sina barn så offrade de även sig själv. Om det vore tillåtet att sluta ett liv i Sverige så skulle det räkt med barnen och kanske detta på ett tidigt stadium.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Äkta namnunderskrift säger inget. Hon kan ha varit dödshotad... nej, fallet blir aldrig löst fullt ut. O kan ha varit värsta psykot någonsin. Åtminstone dog hela hans familj! Som familjefar bör man sträva efter att hålla familjen levande eller ta hjälp om man inte klarar det själv. Han gjorde sig till gud, läkare, bödel. Doktor Glas. Hyllad nu?
Vet vi att det inte var Mamman som mördade dom andra?
Citera
Medlem
Citat:
Då borde de väl fått diagnosen narkolepsi? Har barnen haft narkolepsi men fått nöja sig med diagnosen ME så förstår jag att situationen känts jobbig i så fall. Men inte mördar man barnen för det utan kämpar vidare. Det är en förälders uppgift att kämpa för sina barn. Tycker man livskvaliteten sänks av det
så borde man inte skaffat barn från första början.

Nej, du tänker på svininfluensa-vaccinet som innehöll ämnen som utlöste narkolepsi hos barn och vuxna med en genetisk predisposition för det. Gardasil-vaccinet har getts i 120 miljoner doser och man har inte kunnat koppla en enda allvarlig biverkning till vaccinet förutom det gamla vanliga som huvudvärk, trötthet och svullnad vid armen.
Citera
2018-01-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är såna ifrågasättanden som gör att Scheele, inte kommer dela med sig av VETskap i ärendet. Scheele har insyn i utredningen - hon kan vara gift med en polis, jobba i huset eller vad som helst. Men nån ger henne lite uppgifter om utredningen.
Begriper att hon inte har lust att berätta något när folk hela tiden hoppar på henne.

Jag har talat med poliser som har insyn. De bekräftade tidigt att det fanns ett avskedsbrev, men avfärdade bestämt att det någonsin förekommit ett rykte inom kåren om en videoinspelning. Som en polis skrev: ”Någon har nog tittat lite för ofta på The Life of David Gale”.
Citera
2018-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Användarnamnet som vet, hur kan det ställas utom rimligt tvivel att en underskrift i ett avskedsbrev inte skett under tvång och alltså var ömsesidig?
Eftersom polisen gått ut med det så tror jag iaf helt säkert att de vet..utom rimlig tvivel
Citera
2018-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej, du tänker på svininfluensa-vaccinet som innehöll ämnen som utlöste narkolepsi hos barn och vuxna med en genetisk predisposition för det. Gardasil-vaccinet har getts i 120 miljoner doser och man har inte kunnat koppla en enda allvarlig biverkning till vaccinet förutom det gamla vanliga som huvudvärk, trötthet och svullnad vid armen.

Alltså, du är obildad! Som sagt alla vacciner kan trigga igång ME/CFS samt narkolepsi! Döttrarna insjuknade under mellanstadiet, så mycket vet vi iallafall.
Citera
2018-01-19, 16:24
Medlem
Enligt skolan har hemundervisningen fungerat mycket väl och den äldsta flickan har presterat mycket väl.

Citat:
Margareta Strand Karlsson, rektor på Alfredshällskolan sa under onsdagen till SVT Nyheter att familjen var i "djup kris". Men bilden spretar. Rektorn på den andra skolan, Ann-Louise Raquette Berlin, menar att familjen visserligen hade det tufft på grund av flickornas tillstånd, men att det trots allt fungerade mycket bra och att hon inte fick några oroväckande signaler.

– Vi har haft möten med framförallt pappan med jämna mellanrum för att följa upp, och det har fungerat bra. Pappan har varit jättenöjd med undervisningen, lärarna har varit jättenöjda, och hon [den äldsta flickan] har presterat mycket väl.

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/misstankta-familjemordet-chockar-villaidyllen
Citera
2018-01-19, 16:24
Medlem
Citat:
Något var riktigt sjukt i denna familj & jag tror knappast att det var barnen det var mest fel på. Föräldrarna tänkte mest på sin egen livskvalitet & framför allt på status. Det var väl inte fint nog med sjuka barn. Det skulle dock inte förvåna mig om det faktiskt inte var något större fel på barnen utan att de blev sjuka av sina sjuka föräldrar och familjeförhållandena. Kanske Münchhausen by proxy i detta fall.

Vad baserar du det på? Om ens något? Att de hade bra utbildningar och jobb? Försomsfullt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in