2018-01-19, 16:11
Medlem
Att vara kroniskt trött är en mardrömslik livssituation som kan jämställas med svårt cancersjuka människor som är under cellgiftsbehandling. Och hur vet jag allt detta? Min vackra före detta energiska syster blev sjuk för ett par år sedan. Diagnos: Fibromyalgi. Kronisk trötthet är en del av sjukdomsbilden förutom smärtan. Hon var 27 år och livet vändes upp och ner - bokstavligen!!Från att ha varit en högpresterande läkarstudent med toppbetyg (alltid kursetta) till stundtals trött, kraftlös och stundtals sängliggande. Hennes sambo är för närvarande tjänsteledig några månader för att hjälpa henne. Missas sjukdomen inom primärvården, är risken stor att man felaktigt bollas runt inom psykiatrin med diverse recept på psykofarmaka i handen. Det gäller att ha en lyhörd, påläst primärvårdsläkare. Alla har tyvärr inte den turen i oturen! Många patienter med denna och liknade sjukdomsbild blir misstrodda och deras symptom tas som “påhittade” och “psykiska”. Tänk vilken mardröm för de stackars jävlar som blir feldiagnosticerade eller inte blir trodda??? Fibromyalgi, ME, CFS etc är sjukdomar som inte syns på utsidan, men vi som är anhöriga vet ju vad vi talar om. Min syrra kan för omgivningen se helt normal, pigg och kry ut, alltså utåt sett verka normal. Men vi inom hennes privata sfär känner ju till hennes dagliga kamp mot smärta och trötthet. TRO MIG: Det är fucking horribelt och stundtals hjärtskärande!!
Och vad har nu detta med saken att göra? Döttrarna här plågades av kroniskt trötthet (bekräftat av expressen ) Förmodligen hade de ME, som är en svårare form av trötthet med påverkan på nervsystemet. Tro mig, detta är en brutal diagnos och tillräckligt för att önska ett slut på livet. Att dessa tjejer tjoat i en pool eller sett helt normala ut på ICA, säger absolut ingenting ; NADA!!!! En utlösande faktor till en allvarlig sjukdom som ME kan helt enkelt vara ett vanligt vaccin. Tjejerna verkar ju ha drabbats under mellanstadiet, en tidpunkt då de får vaccinet Gardasil; i 5:an får flickorna detta vaccin, så vitt jag förstår. Att två systrar drabbats är heller inte så osannolikt. De kan ha haft en ärftlig immunologisk känslighet som gör dem mer mottagliga för triggers utifrån, t.ex. vacciner och därmed riskera vaccinskada. Tro nu inte alla läkare är så himla pålästa och skarpa. Föräldrarna i detta sammanhang (Oskar+Hanna), måste haft ett helvete med att ta hand om två barn med kroniskt trötthetssyndrom. ME (kroniskt trötthetssyndrom) är ett lidande utan dess like!! Pappan har därför gått ner i arbetstid för att stötta familjen. Samtidigt har de förmodligen tampats med okunnighet och fördomar förstås.
Citera
2018-01-19, 16:11
Medlem
Något var riktigt sjukt i denna familj & jag tror knappast att det var barnen det var mest fel på. Föräldrarna tänkte mest på sin egen livskvalitet & framför allt på status. Det var väl inte fint nog med sjuka barn. Det skulle dock inte förvåna mig om det faktiskt inte var något större fel på barnen utan att de blev sjuka av sina sjuka föräldrar och familjeförhållandena. Kanske Münchhausen by proxy i detta fall.
Citera
2018-01-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
ME-sjuke Anne Örtegren (sök på facebook) sökte aktiv dödshjälp den 6 januari på klinik i Schweiz. Hon är de sjukas talesperson, således en nyckelperson här.
Eftersom döttrarna också troligtvis var sjuka i ME (utlöst av Gardasil som ges i 5:e klass), så tror jag att det påverkat familjen mycket negativt, droppen som fick bägaren att rinna över. De kände att det inte fanns något hopp. Anne kämpade i 16 år men den 6 januari 2018, tog kampen slut, hon fick somna in.
Skolan har ju bekräftat att flickorna led av kronisk trötthet. De djupt deprimerade föräldrarna orkade inte längre...Hoppet är det sista som överger människan!

Källa på att det utlöses av Gardasil? Vad jag vet har man inte funnit några som helst tecken på att Gardasil-vaccination har utlöst ME.
Citera
2018-01-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Användarnamnet som vet, hur kan det ställas utom rimligt tvivel att en underskrift i ett avskedsbrev inte skett under tvång och alltså var ömsesidig?

Inte omöjligt men SYNNERLIGEN osannolikt. Hur utsätter en person en annan för ett sådant tvång om denne vet att den ändå kommer att mördas? Bästa lösningen i det fall du beskriver är väl att kasta sig ut genom närmsta dörr, springa in till någon granne och ringa 112.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Källa på att det utlöses av Gardasil? Vad jag vet har man inte funnit några som helst tecken på att Gardasil-vaccination har utlöst ME.

Alla vacciner kan utlösa ME för den som har en ärftlig känslighet!
Citera
Medlem
Citat:
ME-sjuke Anne Örtegren (sök på facebook) sökte aktiv dödshjälp den 6 januari på klinik i Schweiz. Hon är de sjukas talesperson, således en nyckelperson här.
Eftersom döttrarna också troligtvis var sjuka i ME (utlöst av Gardasil som ges i 5:e klass), så tror jag att det påverkat familjen mycket negativt, droppen som fick bägaren att rinna över. De kände att det inte fanns något hopp. Anne kämpade i 16 år men den 6 januari 2018, tog kampen slut, hon fick somna in.
Skolan har ju bekräftat att flickorna led av kronisk trötthet. De djupt deprimerade föräldrarna orkade inte längre...Hoppet är det sista som överger människan!
Vill bara förtydliga: hon tycks ha avlidit på trettondagen.
Här finns en runa
https://www.dn.se/familj/minnesord-anne-ortegren/
Citera
2018-01-19, 16:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror att trycket på polisen att lämna ut information har varit hårt och kanske har även de anhöriga velat lätta på förlåten. Folk har rätt att få veta när något sånt här händer och i annat fall så kommer folk bara att tro det värsta.

Japp, men tror ju vi kommer få höra lite mer senare också.

Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Fast om det är bekanta i den dokumentären så kommer de förmodligen säga det jag säger, att momsstjärnan var den mest vänliga människa de någonsin har träffat, en person på någon social media deklarerade ju snabbt som attan att detta var den bästa och mest lysande stjärnan som någonsin har lyst på momshimlen.

När jag tänker efter kan du ha rätt, vissa kommer kanske börja se mönster.
Jag vet inte, men kolla på bilderna av MOMSSTJÄRNAN.

Inte nödvändigtvis, nej. Sen tänkte jag det som två olika scenarion.

Men hade du sett dom bilderna utan att veta det du vet så hade du liksom bara ryckt på axlarna. Det är så lätt att bygga såna associationskänslor i efterhand.
Citera
2018-01-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
ME är en fruktansvärd sjukdom. Fruktansvärd!! Kan tänka mig att den äldsta flickan har lidit oerhört mycket, om hon hade den sjukdomen. Hennes livskvalitet kanske var obefintlig? Hon kanske sov större delen av tiden och hade smärtor och svåra psykiska problem konstant. Föräldrarna mördade barnen och det är så hemskt och jag blev väldigt chockad över att det var det som hände, trots att jag följt tråden och liksom varit beredd på att det var.det som hänt. Vet inte varför jag tycker att det känns viktigt med att få veta vad flickorna hade för sjukdom? Men tycker att det är respektlöst att utropa att ME inte är en svår sjukdom. Stackars stackars barn. 😢
Man kan bli mycket bättre eller HELT FRISK efter år med sjukdomen ME.
Citera
2018-01-19, 16:15
Medlem
Citat:
Alla vacciner kan utlösa ME för den som har en ärftlig känslighet!

Skitsnack. Du är en bara en äcklig anti-vaxxare som sprider din ovetenskapliga dynga. Gardasil-vaccinationen har getts i 120 miljoner doser sedan 2012 och man har inte kunnat koppla en enda allvarlig biverkning till vaccinet.
Citera
2018-01-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Något var riktigt sjukt i denna familj & jag tror knappast att det var barnen det var mest fel på. Föräldrarna tänkte mest på sin egen livskvalitet & framför allt på status. Det var väl inte fint nog med sjuka barn. Det skulle dock inte förvåna mig om det faktiskt inte var något större fel på barnen utan att de blev sjuka av sina sjuka föräldrar och familjeförhållandena. Kanske Münchhausen by proxy i detta fall.

Håller med dig!
Citera
2018-01-19, 16:16
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Nej, barnen var sjuka, mamman hade haft cancer och både mamman och barnen var dessutom deprimerade. Eventuellt hade mamman även fått återfall i sin cancer.
Citera
2018-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Då borde de väl fått diagnosen narkolepsi? Har barnen haft narkolepsi men fått nöja sig med diagnosen ME så förstår jag att situationen känts jobbig i så fall. Men inte mördar man barnen för det utan kämpar vidare. Det är en förälders uppgift att kämpa för sina barn. Tycker man livskvaliteten sänks av det
så borde man inte skaffat barn från första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in