2018-01-19, 14:55
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Jag respekterar vad föräldrarna har gjort. Ja, jag kan respektera en mördare.
Nej, det innebär inte att jag förespråkar mord, eller ens anser att det de har gjort är rätt.
Du respekterar något som dels är olagligt och dels i de allra flestas ögon moraliskt förkastligt.
Vet inte ens vad det är du respekterar. Du vet lika lite som alla andra var som ligger bakom detta. Allt från att de inte ville ha barn som inte kunde högprestera som dom själva, till att det förekommit övergrepp är möjligt.
Citera
Medlem
På P4 sa de precis att polisen kommer att fortsätta utreda detta som ett mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Tragiskt, haft mannen som lärare och är väldigt ledsen över att det slutade såhär. Fick en väldigt bra uppfattning om personen och såg upp till denne väldigt mycket.

Avslöjade han något om ev religiös läggning?
Citera
Medlem
Barnens sjukdom ger inte föräldrarna rätt att bestämma att deras liv inte skulle vara värdiga att leva. Undrar hur man är funtad för att tänka så. Jag har också barn med bekymmer, skulle inte i min vildaste fantasi att tänka den tanken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Vad är det för märkligt med det?
Jag kan väl respektera någons beslut även om jag inte är enig med dem. Kan inte du respektera någon som tycker annorlunda än dig?

Jovisst kan jag det. Men inte barnamord (eller någonting annat som skadar någon annan förresten).

Där drar jag liksom gränsen för andras rätt att leva deras liv som de önskar.
Senast redigerad av hayouel 2018-01-19 kl. 14:59.
Citera
2018-01-19, 14:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eVP24

Så kan det absolut vara, men jag tror inte det har med utbildningsnivå att göra utan snarare personlighet...
Jag har inte nämnt det heller, men kan göra det nu: är man lagd åt det rigida, "superlogiska" hållet är vissa ämnen lättare att ägna sig åt än andra (som man inte kan greppa). Momslära och skattejuridik är sådana ämnen - det finns facit att ta till...
Citera
2018-01-19, 14:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Inte en enda fler detalj kommer att tillföras från min sida. Det har jag redan sagt och varför.

Men snälla du, det är över nu. Barnen är mördade - tillika är föräldrarna döda. Att barnen är döda supportas av många. Vidrigt
Citera
2018-01-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Man ska inte säga "bara" trötthetssyndrom men jag gissar att det var nått betydligt allvarligare än så. Jag säger Spielmeyer-Vogts sjukdom. Googla.

Med stor sannolikhet någon degenerativ neurologisk sjukdom, t. ex. SV.
Citera
2018-01-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Djup depression är en sjukdom! Alla kan inte ta steget och be om hjälp. Så enkelt är det inte!
Nej, men att i samförstånd fatta ett sådant beslut (ta livet av hela sin familj) är något annat. I så fall måste det sannolikt varit ett frö som grott under lång tid. Annars borde någon av föräldrarna satt stopp och försökt hitta andra lösningar, be om hjälp eller vad som helst!
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Läst allt, att de sökt hjälp utomlands är ju ny info.
Ja, de må ha sökthjälp utomlands för att de ville ha helt friska barn. Men fortfarande hade barnen ett liv. De kunde tillgodogöra sig hemundervisning tydligen. Tror att föräldrarna hade en sjukt vriden syn på sjuka människor. Tänker på människor som råkat ut för olyckor där de sakta kommer tillbaks till livet, föräldrar som gör allt, gläds åt att barnet formulerar sin första mening efter koman, tar sina första steg efter att ha suttit i rullstol flera månader, sedan fortsätter att kämpa för sitt barn.
Citera
Medlem
Sesamdamans avatar
Har svårt att se att mamman skulle gå med på att döda sina döttrar. Tror pappan tog livet av alla men skrev brevet själv och kopierade sin frus namnteckning i syfte att dela skulden med henne. Hur ska polisen veta om det är 1 eller båda som skrivit namnteckningarna? Omöjligt att få reda på.
Citera
2018-01-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himalaya100
Nej, men att i samförstånd fatta ett sådant beslut (ta livet av hela sin familj) är något annat. I så fall måste det sannolikt varit ett frö som grott under lång tid. Annars borde någon av föräldrarna satt stopp och försökt hitta andra lösningar, be om hjälp eller vad som helst!

Och vad händer om ingen hjälp finns att få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in