2018-01-19, 14:32
Avslutad
Alla verkar ha järnkoll på vilken sjukdom döttrarna hade. Hade båda samma sjukdom? Vilken sjukdom var det?
Medierna skriver inget..
Citera
2018-01-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du borde läsa tråden.

1) Kommunen vet bara det som rör kommunen.

2) Föräldrarna HAR letat efter hjälp utomlands.

Läst allt, att de sökt hjälp utomlands är ju ny info.
Citera
2018-01-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Äkta namnunderskrift säger inget. Hon kan ha varit dödshotad... nej, fallet blir aldrig löst fullt ut. O kan ha varit värsta psykot någonsin. Åtminstone dog hela hans familj! Som familjefar bör man sträva efter att hålla familjen levande eller ta hjälp om man inte klarar det själv. Han gjorde sig till gud, läkare, bödel. Doktor Glas. Hyllad nu?

Håller med dig. Det verkar som han givit en bild av att familjen var döende utan att ha kontakt med sjukvården. Varningsklockor borde ringa när det pratas om Scientologer och den mystiska “sjukdomen” ME.
Citera
2018-01-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Kan inte va speciellt kul att tillhöra den släkten efter detta ... Det smutskastar ju hela släktet detta som hänt att båda föräldrarna är blodkalla mördare

Varför i hela hel*ete skulle det göra det? Låter helt befängt!
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Så här ser det ut i AftonPravda 20180119 kl. 14.28:

Orsaken till föräldrarnas beslut var döttrarnas svåra sjukdom.

”Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna”, skriver polisen på sin hemsida.

Är citatet ordagrannt återgett, har förälder/föräldrar bara utgått ifrån sig själva.
Citera
Medlem
När nu polisen går ut med information till allmänheten, så är det inte tillräckligt för många av er här.
Nu startar en ny ryktespridning och de sjukaste tankar som kan kommas att tänka om vad som egentligen har hänt får utan vilken som helst betänksamhet från vissa här att skrivas. Det är sjukt och lågt och så illasinnande elakt, att man funderar vem är det som är sjuk i huvudet egentligen?
Ingen respekt för de efterlevande över huvudtaget. Ni är så nyfikna att ni går upp i atomer och kommer med den ena efter den andra absurda tanken.

När en människa befinner sig i den djupaste av alla avgrunder och sorger i sitt liv finner den ingen annan utväg än att avsluta allt.

Omvärlden vet inget för ingen har gått i deras skor. Det är fruktansvärt när man inte hittar ”rätt” väg ut, utan väljer det fasanfullaste alternativ av de alla. Det har drabbat en hel familj.

Mycket pekar på en tragisk sjukdomsbild som inte gick att få en rätsida på.
Många som funnits i deras omgivning kommer bära på en stor sorg lång tid framöver, och för en del även resten av sina liv samt ställa sig frågan. Varför såg vi inte det här i tid?

Må dom vila i frid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Håller med, det är en hund begraven här. Och vi kommer aldrig att få veta. Men 2 saker är säger mig att något var väldigt fel; de mystiska diagnoserna och Scientologerna.
Varför skulle polisen gå ut med att föräldrarna skrivit ett avskedsbrev om de inte hade nog med uppgifter som styrker att båda var med på detta?? Sättet mor och far dog på kanske också visar att de begick självmord?
Citera
Medlem
Väl rutet! Och välformulerat. Ditt perspektiv behövs här. Kan bara instämma.

Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Var har jag skrivit att jag stödjer barnamord? Att förstå varför någon gör som den gör inte det samma som att stödja agerandet. Jag invänder mig mest mot att folk verkar vilja rita upp en verklighet kryddad med akademikerförakt där föräldrarna mördar sina barn för att de inte kan prestera på grund av sjukdom när fakta inte stödjer denna slutsats.
Citera
2018-01-19, 14:35
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tragiskt. Att kronisk trötthet på något sätt skulle motivera dubbelmord på två barn är ju rent trams.
Barnen var unga och normala föräldrar när alltid ett hopp om att det ska komma ett botemedel i framtiden det kan man se även på föräldrar som har döende barn på riktigt. Föräldrarna hoppas in i det sista på ett botemedel.

Kronisk trötthet är inte ens dödligt även om det säkerligen ger sämre livskvalitet för den drabbade. Det finns hopp om botemedel, forskning etc.

Nej dessa föräldrar var två egoister som själva var deprimerade och tog barnen med sig in i sin misär.
Luktar elitänkare om dessa föräldrar.
Citera
Medlem
Jaa, ser att många spekulerar om de nya uppgifterna.
Känns konstigt i alla fall. De tog sina barns och sitt liv. Hemskt och sorgligt.
Vet inte om det är sant eller inte..

Ska i alla fall inte lita så mycket på polisers uppgifter i framtiden, de har sina skäl att gå ut med felaktig information ibland.

Nu begravs de förmodligen tillsammans och jag önskar anhöriga all empati och hoppas de kan gå vidare.

Men att inte se en framtid för sina barn på grund av deras svåra hälsa kan jag inte förstå. Även om man
är högpresterande person. Nej, livet är inte fin titel, bra jobb - alla har sin plats i livet.

Ska kämpa för det icke-presterande samhället, det är nåt som är viktigt idag! Och att vara mänsklig
och ta hand om varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
De ska ha besökt Belgien för läkarvård ofta. Trötthetssjukdom, antagligen ME/FHS, vet jag med säker källa.
Me ger uppenbarligen svåra fysiska symptom inne i kroppen också vilket handikappar personen svårt. Men fortfarande anser jag inte att en annan person skall bestämma om livet är värt att leva eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Exakt! Fick inte rum i deras matematiska värld och troligen minst hos en av de båda.
Så nu lanseras teorin narcissism hos föräldrarna, trots gedigen historik om att inte få någonting rätt...

Det fanns ingen narcissism hos föräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in