2018-01-19, 13:31
Medlem
Tack för en väldigt klok kommentar i bruset här. För mig finns det inget som talar för att dessa föräldrar inte gjort allt de kunnat för sina döttrar. Och oavsett vad man anser om gärningen, så har dessa föräldrar upplevt att de inte hade ett annat val. Och jag kan inte föreställa mig annat än att beslutet som sådant, och vägen dit, måste ha inneburit en otrolig smärta.

Vila i frid.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
År 2016 fanns plan på visst deltagande i skolan och att få behörighet till gymnasiet nu är det nästan 2 år senare så det är inte omöjligt att det som troddes vara möjligt då inte fanns en chans till. Det finns sjukdomar som har ett eskalerande förlopp där förmåga efter förmåga försvinner på samma sätt som vid ALS.
Senast redigerad av Hakefjorden 2018-01-19 kl. 13:40.
Citera
2018-01-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Exakt.

Fan vad folk vet grejer plötsligt!

Ni har ingen aning om hur det är när livet kastas om helt o hållet och allt känns hopplöst. Jag försvarar inte att döda barn, men få här vet hur det känns när alla alternativ man kan ta är hopplösa, samhället vänder en ryggen, och hur man än räknar eller gör, går ekonomin minus.
Citera
2018-01-19, 13:34
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
Vad vet du om hur ofta eller mycket de har bett om hjälp? Det här är knappast ett beslut man tar efter att ha fått en idé om det i förrgår. Du och alla andra som klandrar föräldrarna kommer förmodligen inte uppleva ens en promille av den smärta och sorg som föräldrarna har levt med i åratal.

Och för alla andra här inne som älskar att vrida och vända på precis allting, vad är det som säger att barnen ville leva ens? Ni vet inte ett piss och sitter bara och tvingar på andra människor er egen höga etik och moral, de kan lika gärna ha varit en överenskommelse mellan alla 4.

Vad är det för skillnad på att se sitt barn eller för den delen ens partner/förälder/syskon/nära vän etc lida i exempelvis cancer? Många har levt med en sån smärta och sorg i åratal. Är det då fel att man inte mördar dom innan sjukdomen hunnit göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
DU bör skaffa dig empati - hur känns det att som barn bli mördad utan bli tillfrågad tror du? Att någon annan bestämmer att du ska dö för att at det är synd om dig? För det finns idag inget som indikerar på att barnen bad om det. Eller ens vad de hade för sjukdom. Tänk innan du skriver.

Du utgår fortfarande ifrån att dina tankar och känslor om saken är den enda sanningen.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=adina|62961453]
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om man har en sjukdom som gör att kroppen och kroppens funktioner bryts ned får man hemsjukvård först när det är medicinskt påkallat att få hjälp och det behöver inte fallet vara här.

Precis barnen blir mördade pga annans tänk om deras existens, inte sjukdomstillstånd. Äckligt!
Citera
2018-01-19, 13:35
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Detta med att tala om "livskvalitet" kan även ses som ett begrepp som skulle kunna komma från S-ideologin på det sätt som jag tidigare skrivit om.
Att utse sig själva som de som bedömer vad som är livskvalitet eller inte vittnar i vilket fall om ett oerhört egocentriskt och närmast narcissistiskt sätt att tänka.

Oavsett inflytande från Scientologin eller inte ( jo, jag har hela tiden tyckt att pappan har en mörk och fanatisk blick)

Dvs att man enligt S-systemet med att sträva efter att bli perfekta sunda människor har ett rationellt tänkande att "ta bort" allt som
är på de sjuka grenarna.

Sen kopplat till en psykologisk profil så är jag tämligen övertygad att båda föräldrarna kan ha blivit hjärntvättade, pga av samröre med kyrkan o deras kurser o skrifter, pga någon kontaktperson utifrån med stort inflytande på familjens beslut.
Ja precis Koppykatt, så tänker jag också. De kunde även ha lämnat bort sina barn, men även det skulle de ha sett som ett misslyckande.
Citera
2018-01-19, 13:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=Hakefjorden|62961481]Tack för en väldigt klok kommentar i bruset här. För mig finns det inget som talar för att dessa föräldrar inte gjort allt de kunnat för sina döttrar. Och oavsett vad man anser om gärningen, så har dessa föräldrar upplevt att de inte hade ett annat val. Och jag kan inte föreställa mig annat än att beslutet som sådant, och vägen dit, måste ha inneburit en otrolig smärta.

Vila i frid.

Den kommentaren skrev inte jag. Jag är så förbannad att kinderna bränner!
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Barnen har ju inte på något vis varit dödssjuka. Det här är ett beslut av föräldrarna, för föräldrarna.
Senast redigerad av lakritc 2018-01-19 kl. 13:39.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Var barnen verkligen "i vägen" för deras karriärer? De har ju bra jobb, de hade lätt kunnat hyrt någon som passade dom om de nu behövde hjälp med det.
Citera
2018-01-19, 13:37
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Fan vad folk vet grejer plötsligt!

Ni har ingen aning om hur det är när livet kastas om helt o hållet och allt känns hopplöst. Jag försvarar inte att döda barn, men få här vet hur det känns när alla alternativ man kan ta är hopplösa, samhället vänder en ryggen, och hur man än räknar eller gör, går ekonomin minus.

Jodu, jag har större vetskap än de flesta om livets "kast" och "hopplöshet"
Citera
2018-01-19, 13:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Barnen har ju inte på något vis varit dödssjuka. Det här ett beslut av föräldrarna, för föräldrarna.

Exakt! Fick inte rum i deras matematiska värld och troligen minst hos en av de båda.
Citera
2018-01-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
Vad vet du om hur ofta eller mycket de har bett om hjälp?

Det här är knappast ett beslut man tar efter att ha fått en idé om det i förrgår. Du och alla andra som klandrar föräldrarna kommer förmodligen inte uppleva ens en promille av den smärta och sorg som föräldrarna har levt med i åratal.

Och för alla andra här inne som älskar att vrida och vända på precis allting, vad är det som säger att barnen ville leva ens? Ni vet inte ett piss och sitter bara och tvingar på andra människor er egen höga etik och moral, de kan lika gärna ha varit en överenskommelse mellan alla 4.

Det stod ju i pressen att de inte ansökt om någon annan hjälp än hemskola ingen.
Inget kan få mig att döda mina barn, hur svårt livet än blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in