2018-01-19, 01:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag håller med om det "sliskiga" i att få PM från dels nyregistrerade användare, dels användare som "inte själva vill skriva i tråden". När radioprogramserien sändes fick jag flera sådana PM från okända användare. Det de hade gemensamt var just att de började PM:en med "jag är ny här", "jag vill inte själv skriva i tråden" och - sist men inte minst - "jag vänder mig till dig för att du verkar seriös och har vettiga åsikter". (Och just i det sista fallet visade det sig att en eller flera hade vänt sig även till andra användare i tråden.)

En annan sak som de har gemensamt är att de vill att jag ska "driva vissa spår" (åt dem). MstadBoSen1986 kom från ingenstans och ville att jag skulle driva BW-spåret och "kopplingen till Eksjö". Att göra det själv hade inte föresvävat honom/henne. Användarna "danujska" och "Zeke8" var de som lägligt hörde av sig efter radioprogramseriens slut och pekade ut KM. "Zeke8" påstod sig ha vetat om KM sedan typ år 2000 (!!!), men inte har han/hon skrivit ett enda ord i tråden, inte. "danujska" fyllde på med rätt stavning av namnet - allt inom typ tolv timmar ... Jag antar att det var de som också "tipsade" tikimon. Om tikimon inte hade förivrat sig och så direkt skrivit ut först initialerna och sedan namnet hade jag för min del valt att avvakta ett tag och försökt göra efterforskningar. Utöver dessa har flera andra också hört av sig med samma inställsamma stil.

Nu kan det för all del vara så att någon ville väl och var seriös, men mina varningsklockor ringer omedelbart och obönhörligen i de situationer som jag nämnde ovan. Det är för mig helt obegripligt att man tar dessa märkliga omvägar och skapar misstankar om man verkligen är seriös. "danujska" har ju skrivit i flera andra trådar, men inte gick det an att själv här i tråden presentera namnet på den som skulle vara "mannen med pilotglasögon". "Zeke8" tittade till slut sporadiskt in här i tråden, men ytterst lågmält.

Avslutningsvis kan jag säga att de där "gubben-i-lådan"-PM:en till slut upphörde. Kanske berodde det på att jag gick ut i tråden och "blottade" ett par användare (alltså att jag skrev att de hade hört av sig i PM med en suspekt agenda, som MstadBoSen1986), kanske berodde det på att jag aldrig ens svarade några användare. Några användare svarade jag direkt i PM och gjorde klart att jag inte var intresserad av "upplägget".
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-19 kl. 01:33.
Citera
2018-01-19, 10:58
Medlem
[quote=Rotvagen|62956665]Kan tänka mig att om en GM sitter här och följer tråden så finns det alltid någon som de " fastnar för ( oftast en tjej) börjar skicka PM som bara delvis får redovisas här ... vissa saker / upplysningar delges bara och de som Skickar de kan få tråd anhängarna på andra tankar . En skribent här har ju fått " massa privata PM ? Var det inte så att denne var väldigt säker / gick hårt åt att mannen som ledde skallgångskedjan Micke? var skyldig ? Även fast " dennes ( PM skrivaren ) inte lägger fram några som helst bevis så flyttas fokus bort från denna och vargarna hugger på ett annat byte.
Om jag blandar ihop namn här ovan så ber jag om ursäkt ! Alla dessa förkortningar på nötts och blötts snurrar i skallen just nu .🤔[/QUOTE

Måste upplysa dig om att tråden inte är till för att utreda människorna som skriver i tråden. Håller med dig om att man blir misstänksam mot vissa inlägg - men tråden behöver komma framåt - blir väldigt rörigt när folk kommer in o skriver - "ursäkter för att jag kan blanda ihop förkortningar...." Ska du uttala dig som du gör får du ha bra på fötterna och vara påläst. Jag är inte heller felfri.
Viktigast runt PR är väl - var han i Göteborg eller kan något placera honom i Mariestad denna helg? Sedan vet vi ju att pilot är härinne o läser - frågan är om han skriver??
Citera
2018-01-19, 12:03
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Kan tänka mig att om en GM sitter här och följer tråden så finns det alltid någon som de " fastnar för ( oftast en tjej) börjar skicka PM som bara delvis får redovisas här ... vissa saker / upplysningar delges bara och de som Skickar de kan få tråd anhängarna på andra tankar . En skribent här har ju fått " massa privata PM ? Var det inte så att denne var väldigt säker / gick hårt åt att mannen som ledde skallgångskedjan Micke? var skyldig ? Även fast " dennes ( PM skrivaren ) inte lägger fram några som helst bevis så flyttas fokus bort från denna och vargarna hugger på ett annat byte.
Om jag blandar ihop namn här ovan så ber jag om ursäkt ! Alla dessa förkortningar på nötts och blötts snurrar i skallen just nu .🤔

Jag känner mej utpekad här. Men det gör inget. Jag står för vad jag skrivit. Det jag har på M.R har INTE kommit genom p.m. Jag har fått ETT p.m som underströk vad jag pratade om. Jag har kanske fått två-tre vilseledande p.m. Det fattade jag direkt så sånt bemöter jag inte ens. Det jag hört och VET om M.R har kommit från folk jag känner, alltså öga mot öga. Jag finner ingen orsak att tvivla på det. Men jag tänker inte föra fram nåt mer i tråden förrän jag fått mer på fötterna. Allt sammantaget, även med starka rykten i Mariestad gör att jag INTE har släppt honom.
Citera
2018-01-19, 15:03
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Fråga till Micke R. Vad hade du på dig för kläder den olycksaliga kvällen på stadt
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
? Bar du pilotglasögon? Du skrev att du hade alibi. Vem var det och varför behövde du alibi? Hjälpte du Helena att ringa till sin syster på natten? Ringde du din dåvarande flickvän på natten? Blev du förhörd av polisen 1998? Satt du anhållen en natt i juni nu 2017? Jag vet att du läser tråden och skulle vilja ha svar på mina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Korven1991
Kan hända att jag missat något annat inlägg, men han har själv skrivit såhär.

Citat: "När det gäller "begravd i trädgården" så har jag förklarat det några hundra inlägg bakåt, men kan ta det lite kort igen här..
Jag sålde mitt hus uppe i Krontorp typ -05 och ett par ägare senare så pratade den ägaren med någon arbetskamrat om ett kors de hittat utanför staketet. "-Åhhhh, det måste ju vara Helena, svarade kollegan då"
Polisen kontaktades och Pelle Jenven ringde mig och frågade om jag visste något.
Och ja, där hade vi begravt barnens kanin, så det var inte mer dramatiskt än så.... gjordes och nej, det ingen grävning heller."

Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Ursprungligen postat av Saitekeclipse2
Haha, en rikigt sjuk grej ...

Uppe i krontorp på adressen Albins Gränd 12 så bodde Mikael Rönnlund, ledaren av den frivilliga sök-orginisationen, han har tre barn, nu är dom 15, 18 och 19, och dom hade en kanin som barn, men den dog och då begravde dom kaninen utanför deras trädgård i skogen, dom lade stenar och satte ett kors på graven till kaninen, den har legat där typ 8 år eller något, och för 5 år sedan köpte Mikael och äger fortfarende Hjortens krog i stan, så han blev tvungen att flytta ner till stan, och efter det så har det bott 3 olika familjer där till nu, och frugan i den andra familjen som bodde där började skapa rykten på sitt jobb om att Helena låg begravd där, satt till slut så ringde en av poliserna till Mikael och frågade om graven, polisen skämdes men dom måste ju kolla upp allt dom får in, så Mikael och den tredje familjen som bor där nu har blivit utfrågade om graven, tillslut ringde Polisen Mikael och frågade om dom fick gräva upp den med honom som vittne för att kolla, han gjorde ju det såklart för att bevisa sin oskyldighet, men snabb som han var tillade han även:

Mikael: Ta med en Metalldetektor.
Polisen: Varför då ?
Mikael: Ni kanske hittar Olof Palme vapnet också

Polisen har nu efter att ha grävt och kollat och sett att det var barnens kaninskellet tatt bort familjen och Mikael Rönnlund och hans familj helt från fallet, dom var aldrig misstänkta eller nåt.

Mikael näms även i flera artiklar på denna länk:
http://img127.imageshack.us/gal.php?g=bild001e.jpg

Källor är från kontakter inom Polisyrket !

Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
MR skriver att man blir av m sin möjlighet att jobba som ordningsvakt om man är inne på förhör - det stämmer inte. En snabb googling så hittar ni polisens pdf om "lagregler för ordningsvakter" och där står tydligt att den bara blir indragen om personen anhålls som "skäligen misstänkt" för allvarligt brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Om vi backar bandet och tänker tillbaks på åklagarens osäkerhet till att ta in denna person så har vi ju en person som kan stämma in

- Har god kännedom om lagar och regler runt ett frihetsberövande

- Har en god relation med polisen

- Är en framträdande person i M-stad (har vaktbolag , är en pådrivande och frontfigur i HA eftersökningar)

- OM åklagaren hade anhållit honom som skäligen misstänkt då hade vedebörande blivit av med sin vaktlegitimation.
Och hade hon då inte kunnat binda honom så är det åklagaren som står med problem , därför tvekar åklagaren. Hade det varit en "vanlig anställd" så hade detta inte påverkat denne

Dessa kriterier passar in väl för den sistnämnda

Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Ok....
Lär väl ångra detta men den min vän är "säker " på sätt anhållen nyligen är MR. Och detta har han hört från flera olika håll.
Den han sa uppträdde väldigt misstänkt efter HA:s försvinnande är PU.

Nu säger såklart INTE att han har rätt eller om det bara är rykten men detta var vad han så till mig.

Nöjda?

Många frågor, och mer finns, som inte fått nåt svar. Någon skrev också att M.R VET. Fick inte med det. Men självklart vet han.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-01-19 kl. 15:07.
Citera
2018-01-19, 17:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nä det bildar man sig genom att få massa PM skickat till sig där någon berättar sin livshistoria Ju mer ingående ju mer trovärdigt .... sedan lägga till ... de vill så gärna att fallet klarnas upp och denne har " något/ någon upplysning att delge? Tyvärr så trillade denne av pinnen och hemligheten begravdes .... Attans 😡 Hur bildar du dig uppfattning om personer som sitter bakom en skärm och är tillmötesgående och svara snällt på alla frågorna ?

Om du har följt med i tråden så bör du har sett på vilket sätt jag går till väga när jag bildar mig åsikter om människor och situationer.
Citera
2018-01-19, 17:51
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Hardbeck|62960039]
Citat:
Kan tänka mig att om en GM sitter här och följer tråden så finns det alltid någon som de " fastnar för ( oftast en tjej) börjar skicka PM som bara delvis får redovisas här ... vissa saker / upplysningar delges bara och de som Skickar de kan få tråd anhängarna på andra tankar . En skribent här har ju fått " massa privata PM ? Var det inte så att denne var väldigt säker / gick hårt åt att mannen som ledde skallgångskedjan Micke? var skyldig ? Även fast " dennes ( PM skrivaren ) inte lägger fram några som helst bevis så flyttas fokus bort från denna och vargarna hugger på ett annat byte.
Om jag blandar ihop namn här ovan så ber jag om ursäkt ! Alla dessa förkortningar på nötts och blötts snurrar i skallen just nu .🤔[/QUOTE

Måste upplysa dig om att tråden inte är till för att utreda människorna som skriver i tråden. Håller med dig om att man blir misstänksam mot vissa inlägg - men tråden behöver komma framåt - blir väldigt rörigt när folk kommer in o skriver - "ursäkter för att jag kan blanda ihop förkortningar...." Ska du uttala dig som du gör får du ha bra på fötterna och vara påläst. Jag är inte heller felfri.
Viktigast runt PR är väl - var han i Göteborg eller kan något placera honom i Mariestad denna helg? Sedan vet vi ju att pilot är härinne o läser - frågan är om han skriver??

PR var hos en flickvän strax utanför Göteborg den aktuella natten. Dagen efter var de tillsammans med hans föräldrar på Liseberg.
Citera
2018-01-19, 17:56
Medlem
Jag undrar varför MRö inte synts till på ett tag? Kan ju finnas naturliga anledningar då det kan vara rätt tjatigt att komma in med jämna mellanrum och försvara sig mot falska anklagelser, eller så finns det en annan anledning, vad vet jag?
Citera
2018-01-19, 18:07
Medlem
[quote=Prinzezzan|62964783]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

PR var hos en flickvän strax utanför Göteborg den aktuella natten. Dagen efter var de tillsammans med hans föräldrar på Liseberg.

Det är ju PR's egen utsago, men är det bevisat på något sätt? Jag har för mig jag har läst att det inte går att styrka detta?
Citera
2018-01-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
[b]

Många frågor, och mer finns, som inte fått nåt svar. Någon skrev också att M.R VET. Fick inte med det. Men självklart vet han.

Jag vill inte direkt gå i polemik twiggy för vi vet nog varken in eller ut längre någon av oss. Däremot är det viktigt för nya läsare att veta att M*icke är starkt dementerad av PW samt att det är svårt att se honom som vakt och pilot=berusad man med minnesförlust den kvällen.

En sak som jag dock inte kan hålla tyst om längre är denne ER (uppenbarligen kusin till KB och vän med KM). Han har enligt egen utsago (PM via annnan användare) varit på stadt denna kväll, nykter! Han har sett HA ringa utan att veta mer om vem som hjälpte henne och dansat med UA innan hon gick hem. Den här storyn går ju inte ihop någonstans. Ljuger han eller vet han ALLT? Vet vi om UA verkligen åkte hem direkt från t-boda? Kan någon här bringa någon som helst ljus i detta vore det bra. Jag är förbryllad.
Citera
2018-01-19, 20:33
Medlem
Ugglan.s avatar
[quote=Prinzezzan|62964783]
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Och det är ju här som problemen uppstår: Dagen efter får han av Ulrika veta att Helena är försvunnen, en händelse som borde sitta som fastsvetsad i skallen på vem som helst - ändå kan han inte minnas vad han gjorde när polisen frågade honom. Han kvarstår som möjligt insyltad/vetande i min värld.
Citera
2018-01-19, 21:04
Medlem
[quote=Ugglan.|62966907]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Och det är ju här som problemen uppstår: Dagen efter får han av Ulrika veta att Helena är försvunnen, en händelse som borde sitta som fastsvetsad i skallen på vem som helst - ändå kan han inte minnas vad han gjorde när polisen frågade honom. Han kvarstår som möjligt insyltad/vetande i min värld.

Men trots allt avskriven av polis och inte längre bland oss. Vi borde överväga att fokusera andra.
Citera
2018-01-19, 21:14
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=salta_killen|62964983]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Det är ju PR's egen utsago, men är det bevisat på något sätt? Jag har för mig jag har läst att det inte går att styrka detta?

Enligt mina uppgifter, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in