2017-07-14, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Nu droppas det namn i PM.. fick precis ett tips om initialerna JL. Ska ha bott på lockerud. Nyreggad som skickat. Känns som det kommer väldigt många nya in i tråden nu och skickas mycket PM. Funderar på om det är någon som är rädd??

Vem är denna JL?
Citera
2017-07-14, 08:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Exakt:Styra går bara om folk låter ex Micke R ,Prinzzezan styra.
Så det är ju bara att välja och kanske visa lite stake!

Jag har läst hela tråden och vart med flera år, har aldrig själv upplevt det att någon person styrt tråden.
Att Prinzezzan hela tiden vart övertygad om sin ståndpunkt gällande en viss person kalla inte jag för att styra.
Bickan var mycket insatt (tolkade jag det som) och då fick h*n cred för det, inget annat. Men att ngn styrt tråden? = Papperskorgen i mitt tycke.
Citera
2017-07-14, 08:13
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Ok....
Lär väl ångra detta men den min vän är "säker " på sätt anhållen nyligen är MR. Och detta har han hört från flera olika håll.
Den han sa uppträdde väldigt misstänkt efter HA:s försvinnande är PU.

Nu säger såklart INTE att han har rätt eller om det bara är rykten men detta var vad han så till mig.

Nöjda?
Du la ut namnen!Till skillnad till vissa andra så är det tåga i dig!
Det hedrar dig att du vågar,då folk av någon bisarr anledning verkar vara rädda el mörkar vad dom vet av olika anledningar.
Eller som Prinzezzan och Micke R ,flrsöker stura tråden.
Så det hedrar dig!Bravo!
Citera
2017-07-14, 08:29
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag har läst hela tråden och vart med flera år, har aldrig själv upplevt det att någon person styrt tråden.
Att Prinzezzan hela tiden vart övertygad om sin ståndpunkt gällande en viss person kalla inte jag för att styra.
Bickan var mycket insatt (tolkade jag det som) och då fick h*n cred för det, inget annat. Men att ngn styrt tråden? = Papperskorgen i mitt tycke.
Ja du....undrar varför så många på senaste tiden skriver att tråden varit styrd,förutom mig.
Och om du inte ser en förändring till det bättre nu ,det får stå för dig.
För övrigt så lägger jag mig inte på din nivå och säger att det du skriver är:Papperskorgen i mitt tycke.
Citera
2017-07-14, 08:52
Medlem
Citat:
Du la ut namnen!Till skillnad till vissa andra så är det tåga i dig!
Det hedrar dig att du vågar,då folk av någon bisarr anledning verkar vara rädda el mörkar vad dom vet av olika anledningar.
Eller som Prinzezzan och Micke R ,flrsöker stura tråden.
Så det hedrar dig!Bravo!

Tack.😊
Erkänner att jag var osäker på om jag skulle lägga ut det jag fått höra men vad har jag att förlora?
Citera
2017-07-14, 08:53
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja du....undrar varför så många på senaste tiden skriver att tråden varit styrd,förutom mig.
Och om du inte ser en förändring till det bättre nu ,det får stå för dig.
För övrigt så lägger jag mig inte på din nivå och säger att det du skriver är:Papperskorgen i mitt tycke.

Du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill, du har sagt vad du anser och jag likaså, nu glömmer jag detta. Off topic!

Tillbaks till trådens ämne: Går det att säkerställa eller dementera att pilot är Micke R? Tidigare rykten och snack på stan har ju visat sig vara.....just det = papperskorgen.
Citera
2017-07-14, 09:15
Medlem
MR skriver att man blir av m sin möjlighet att jobba som ordningsvakt om man är inne på förhör - det stämmer inte. En snabb googling så hittar ni polisens pdf om "lagregler för ordningsvakter" och där står tydligt att den bara blir indragen om personen anhålls som "skäligen misstänkt" för allvarligt brott.
Citera
2017-07-14, 09:17
Medlem
Det skrivs om att det går en massa rykten om MR, kan nån dela med sig vad dom ryktena berättar?
Är det nån här som sett Micke på Stadt? Kan den personen kanske skriva om det?
Citera
2017-07-14, 09:58
Medlem
Oj, vilken aktivitet på forumet sen initialerna TS dök upp. Speciellt de senaste två dygnen. Utpekanden, förnekande, bortförklaringar (?) och dessutom döljande av vänlista på FB.

Det här borde forcera fram hela sanningen kring vissa uppgifter. Ang. PU taxiresa. Har medresenären och chauffören bekräftat destination och tidsangivelser? Vad gjorde PU sen?
Citera
2017-07-14, 10:02
Medlem
Som tidigare sagt, hoppas GW hugger in.
Om detta stämmer det MR är utpekad som, då förstår jag GWs direkta uttalande att det är fel "pilot"..
Skulle vara upplyftande med lite fakta baserad info som stödjer det som lyfts fram den senaste tiden.
Däremot kan MR bidra med sitt helikopter perspektiv från den aktuella tiden. Väl insatt som han är i folks dåvarande grupperingar och vad som skedde och var på g i olika kretsar. Att agera som andre pilot behöver inte betyda direkt inblandning. Uppsåtet är det som ligger till grund till skuldbördan.
Citera
2017-07-14, 10:11
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
MR skriver att man blir av m sin möjlighet att jobba som ordningsvakt om man är inne på förhör - det stämmer inte. En snabb googling så hittar ni polisens pdf om "lagregler för ordningsvakter" och där står tydligt att den bara blir indragen om personen anhålls som "skäligen misstänkt" för allvarligt brott.

Om vi backar bandet och tänker tillbaks på åklagarens osäkerhet till att ta in denna person så har vi ju en person som kan stämma in

- Har god kännedom om lagar och regler runt ett frihetsberövande

- Har en god relation med polisen

- Är en framträdande person i M-stad (har vaktbolag , är en pådrivande och frontfigur i HA eftersökningar)

- OM åklagaren hade anhållit honom som skäligen misstänkt då hade vedebörande blivit av med sin vaktlegitimation.
Och hade hon då inte kunnat binda honom så är det åklagaren som står med problem , därför tvekar åklagaren. Hade det varit en "vanlig anställd" så hade detta inte påverkat denne

Dessa kriterier passar in väl för den sistnämnda
Citera
2017-07-14, 10:15
Medlem
Med tanke på MRs aktivitet i tråden så har jag svårt att tro att det skulle vara han som är pilot. han var med och organiserade skallgångar och fick vad jag förstod en utmärkelse av polisen för sin hjälp. Hade han varit pilot så TROR JAG att i intervjun med pilot sÅ hade PW mer eller mindre nämnt att pilot var aktiv i sökandet efter HA eller någon annan hint om hans medverkan i skallgångarna.

Jag kanske tänker fel, men jag tror personligen att MR INTE är pilot. Däremot troe jag att han vet vem pilot är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in