2018-01-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Någon som funderat på om det är de två killarna i bilen som Leif GW misstänker?

jo då. Jag försökte starta en sådan diskussion i tråden tidigare vill jag minnas, men det blev inget större av det tyvärr.
Citera
2018-01-18, 21:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag har också tänkt lite på detta. Vet inte om vi har samma användarnamn i åtanke, men det spelar kanske mindre roll...

Samma funderingar har jag.
Citera
2018-01-18, 21:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast det finns en indikator på att han fortsatte att anonymt ange sig själv. Om det var för att ta reda på vilka som han hade emot sig här eller varför han gjorde så det kan man undra. En användare som berättade en del om PR och som "dog" i tråden puts väck samtidigt som PR dog. En användare som ställde sig emot PR liiite väl mycket för att kolla om vi andra höll med eller inte i pm... Ett sätt för PR att ta reda på vad man visste och om han kunde lita på en... Känns kanske igen? Tycker det var ett väldigt skumt beteende.

Kan du utveckla detta? Det är ingenting jag tänkt på, men det skulle vara intressant att höra dina tankar.
Citera
2018-01-18, 21:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Okej, jag har själv bara sett LGWP säga detta i efterlyst, men man kanske får anta at det är sant då? Själv hade jag en tanke om att det bara var något han sa, men i själva verket fortfarande hade honom på radarn, men att man inte kommer vidare i brist på bevis etc. och då blev detta den officiella hållningen

Man vet aldrig om en person ljuger, men skulle det vara så, då skulle det vara riktigt fult gjort.
Citera
2018-01-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan du utveckla detta? Det är ingenting jag tänkt på, men det skulle vara intressant att höra dina tankar.
Kan nog inte utveckla mer öppet för då tror jag att jag bryter mot någon regel. Men det jag kan säga är att jag fick bra kontakt med PR. Han var vänligt sinnad till mig men jag har också hela tiden sagt att jag tror inte på PR som GM och det sa jag även till den som tryckte på i pm om PR skuld även om jag var öppen för diskussion. Tror PR körde katt och råtta lek... Inga bevis men en känsla. Frågan är varför han isåfall gjorde det.
Citera
2018-01-18, 22:22
Medlem
Det vore intressant om TheExterminator kom tillbaka till tråden. Tyckte han hade mycket intressanta inlägg...
Citera
2018-01-18, 22:37
Medlem
Citat:
Jag tycker också att det är märkligt att de säger att brorsan satt i bilen, när han, vad jag förstår, aldrig träffat några hemtjänstkvinnor i Mariestad. Och att sedan utgå att den som satt bredvid i bilen var PR... Vad säger man om det?

PR ska ha fått höra ett band där ett "tips" fanns inspelat, en mansröst, men kände inte igen rösten.

jag läste lite tillbaka i tråden och råkade se detta inlägg. Detta måste vara ren bullshit. Hur i helvete kan polisen spela upp ett autentiskt telefontips för en misstänkt? Vad hade hänt ifall tipsaren blivit identifierad på rösten av den misstänkte. Herregud, var kom denna infon ifrån?
Citera
2018-01-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ang. det jag fetmarkerat. Naturligtvis bildar man sig inte åsikter om folk enbart genom att de har varit "trevliga" i PM. Som fembarnsmamma borde du väl ha så pass mycket mognad och förstånd, att det vore självklart?

Nä det bildar man sig genom att få massa PM skickat till sig där någon berättar sin livshistoria Ju mer ingående ju mer trovärdigt .... sedan lägga till ... de vill så gärna att fallet klarnas upp och denne har " något/ någon upplysning att delge? Tyvärr så trillade denne av pinnen och hemligheten begravdes .... Attans 😡 Hur bildar du dig uppfattning om personer som sitter bakom en skärm och är tillmötesgående och svara snällt på alla frågorna ?
Citera
2018-01-18, 22:40
Medlem
Xeitums avatar
........och varför inte t.ex även Jourhavande som också hade intressanta inlägg?
Citera
2018-01-18, 22:54
Medlem
Citat:
åter igen, jag tycker alla ska ta en funderare kring dessa PM som skickas, men som absolut inte får spridas vidare.

- Varför väljs vissa personer ut som mottagare för dessa PM?
- Varför får de inte skicka informationen vidare?
- Vad är då syftet/meningen med att skicka ett sådant PM?
- Fundera över begreppet "nyttig idiot"

Den (för det lär vara samma eller ett ytterst fåtal personer) som ägnar sig åt att så dessa fröer genom sitt målmedvetna PM:ande lyckas verkligen med sitt syfte. Dvs att styra bort fokus från det som är relevant. Tro inte att dessa PM har något annat syfte. Annars skulle så klart denna information lämnats till polisen och inte till en tangentbordsryttare på flashback.

Som sagt "nyttig idiot", det är dessa personer GM och hans allierade utnyttjar här på flashback.

keep on trolling

Kan tänka mig att om en GM sitter här och följer tråden så finns det alltid någon som de " fastnar för ( oftast en tjej) börjar skicka PM som bara delvis får redovisas här ... vissa saker / upplysningar delges bara och de som Skickar de kan få tråd anhängarna på andra tankar . En skribent här har ju fått " massa privata PM ? Var det inte så att denne var väldigt säker / gick hårt åt att mannen som ledde skallgångskedjan Micke? var skyldig ? Även fast " dennes ( PM skrivaren ) inte lägger fram några som helst bevis så flyttas fokus bort från denna och vargarna hugger på ett annat byte.
Om jag blandar ihop namn här ovan så ber jag om ursäkt ! Alla dessa förkortningar på nötts och blötts snurrar i skallen just nu .🤔
Citera
2018-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Kan tänka mig att om en GM sitter här och följer tråden så finns det alltid någon som de " fastnar för ( oftast en tjej) börjar skicka PM som bara delvis får redovisas här ... vissa saker / upplysningar delges bara och de som Skickar de kan få tråd anhängarna på andra tankar . En skribent här har ju fått " massa privata PM ? Var det inte så att denne var väldigt säker / gick hårt åt att mannen som ledde skallgångskedjan Micke? var skyldig ? Även fast " dennes ( PM skrivaren ) inte lägger fram några som helst bevis så flyttas fokus bort från denna och vargarna hugger på ett annat byte.
Om jag blandar ihop namn här ovan så ber jag om ursäkt ! Alla dessa förkortningar på nötts och blötts snurrar i skallen just nu .🤔

Om man bara orkar och dessutom om man fått en del inlägg av olika individer så är det inte särskilt svårt att dra vissa slutsatser. men jag Nöjer mig med detta och spekulerar inte vidare öppet i tråden för jag har ingen lust att bli avstängd
Citera
2018-01-18, 23:19
Medlem
Citat:
Det vore intressant om TheExterminator kom tillbaka till tråden. Tyckte han hade mycket intressanta inlägg...
Ja det hade varit till stor hjälp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in