2018-01-18, 22:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om du tycker dig vara helt klar över vem MGM är och vet vem som är hans pappa, så tycker jag du ska berätta det. Dels för att det är det vi har flashback till, dels för att det avskriver alla anda misstänka!

Nej FB är inte primärt tänkt till att hänga ut anhöriga till GM. Det har du missuppfattat, grovt.
Citera
2018-01-18, 22:53
Medlem
Sicken grej man är fortfarande helt tagen
Citera
2018-01-18, 22:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OK. Jag har läst bakåt och har sett namn. Trodde du visste mer av din egen erfarenhet. Känns ännu lite osäkert!?

Ja det tycker jag med. Därför skrev jag inget namn.

Om det är rätt person så undrar man så klart varför, verkar som grabben bodde ensam med pappan och en hund.

Att mamman är död, kan det ha påverkat grabben?
Senast redigerad av Cocinella 2018-01-18 kl. 22:59.
Citera
2018-01-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
DNA-tester används i det här fallet för att kompensera för en usel poliskår. Förr i tiden så hade man hittat GM på egen hand och gripit honom. Nu så förlitar man sig på att allmänheten ska ställa upp på förhör, lämna DNA-prov och avfärda sig själva ur en pågående mordutredning. Man kan tycka vad man vill om det. Jag har ingen direkt åsikt.

Dock så stör det mig att man aldrig skulle våga bekämpa gängkriminalitet på det här sättet. Tänk dig hur många mord man hade kunnat lösa genom att kräva DNA-prov från alla kända personer som rör sig i de där kretsarna. Man har dock inga problem med att applicera tekniken på ett urval bestående av 99,99% hederliga människor.
Är du hederlig så är det bra- inget störande med topsning då. Du blir utesluten som gärningsman.
Vid misstänkt brott om du är oskyldig-vad är problemet?
Problem kan det bli för dessa personer som kanske efterlämnat spår för ca 10-20 år sedan, tex vid våldtäkter. IDag kan man hitta dessa förövare, och gamla brottet kan peka ut den skyldige.
Nä mord har inte klarats upp så bra alls om du ser tillbaka historiskt - för femtio år sedan kanske
en oskyldig också blev dömd.
DEt är bara positivt med topsniing. Tänk Hagamannen, han hade fortfarande härjat i Umeå-
om inte topsning skett. Utmärkt utveckling,och självklart används metoden i gängbrotts-utredningar.
Citera
2018-01-18, 22:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Fick nytt PM från en annan ny användare som inte kan skriva ännu och fick tillåtelse att skriva ut det om jag formulerade det i egna ord och inte citerade rakt av.

Tydligen stämmer det att hon blev strypt som den som skrev PM förut till mej skrev. Men inte med händerna utan med ett föremål. Svåra skador på hennes hals som är krosskador.

Hon hittades gömd under grenar och annat som hittas i skogen som var slarvigt gjort.

Byxorna satt lite långt ner på henne men inget uppenbart sexbrott. Tydligen säker källa på detta.

Personen som skickade PM vet inte hur mycket blåljuspersonal som var där, men det var säkert många och fler än en källa har säkert pratat om detta.

Denna personens källa var andra person på fyndplatsen och ska tydligen vara säkra.

Polisen har även nämnt vissa uppgifter i dessa källor men inte specifikt vilka.

Byxorna halvvägs nere eller nåt sånt men inget sexbrott, låter mysko. Kan det ha varit med flit för att få det att se ut som ett sexbrott
Citera
2018-01-18, 22:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Byxorna halvvägs nere eller nåt sånt men inget sexbrott, låter mysko. Kan det ha varit med flit för att få det att se ut som ett sexbrott
Om detta stämmer så är det nog ett resultat av släpningen.
Citera
2018-01-18, 22:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Polisen har fått en dna-träff efter att ha topsat ett stort antal personer för mordet på en kvinna i Ulricehamn i oktober.

Mannen vars dna matchar brottsplatsen dog under veckan, misstanken är enligt Aftonbladets uppgifter att han har tagit sitt eget liv.

– Han förstod att han skulle åka dit, säger en källa.

De uppgifterna vill polisen inte kommentera i nuläget.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnR7GO/dna-traff-i-mordutredningen-i-ulricehamn

Citat:
Polisen känner sig säkra på att man har rätt gärningsman. Man säger också man inte hittat något i utredningen som tyder på några andra inblandade gärningsmän.

– Ja, det är vi säkra på, säger Göran Arvidsson.
https://www.expressen.se/gt/dna-traff-i-ulricehamnsmordet/

Det är nog inte vilket DNA som helst utan en direkt koppling till den döda kroppen vilket hade satt dit honom. Han visste att han snart skulle hämtas in. Case closed.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-18 kl. 23:04.
Citera
2018-01-18, 23:00
Medlem
Går rykten om att mordet verkar vara beställt.

Tror vi att mannen som blev av med barnen fortf är inblandad?
Citera
2018-01-18, 23:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Om detta stämmer så är det nog ett resultat av släpningen.

Ja så bör det ju förstås vara.
Citera
2018-01-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
No shit Sherlock........
Det var nog en av de mest inkompetenta uttalanden som jag har hört på länge.
Sitt inte och häv ur dig åsikter när Du inte har ett piss koll på vad Du pratar om.
Förhör är och har alltid varit den främsta anledningen till att lösa brott.
DNA är ett oerhört effektivt komplement för att ringa in en MGM tillsammans med övrig
teknisk bevisning. En DNA träff innebär ju inte att man på något sätt har löst ett brott.
Du är helt ute och cyklar i din övertygelse.
I detta fallet så har MGM troligen tagit livet av sig beroende på att han förmodligen visste
Att han blev inringad. Det är absolut inte detsamma som att alla med DNA träff skulle anses vara skyldiga.
Om Du inte tror att DNA analyser förekommer i samband med gängkriminalitet så är Du ännu en gång ute och cyklar.......

Rimligt att topsa 1000 personer....nej det är inte rimligt alls...snarare ett pinsamt bevis på hur inkompetenta och/eller lata poliskåren är.
På vilket sätt har DU koll "Beck" ? Tillhör du den inkompetenta kåren måntro......
Citera
2018-01-18, 23:01
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja jag har aldrig hört efternamnet innan.

570 Personer heter Hylander i efternamn enligt SCB

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/namnsok/Search/?nameSearchInput=Hylander

Fiinns en sångare som heter Dan Hylander sångare i ett band som heter Raj Montana band

De har gett ut en låt som heter Skuggor i skymningen

Dock vet jag inte om denne Dan Hylander var släkt med BO
Citera
2018-01-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Man undrar om det var ett gräl som spårade ur. GM kanske åkte med något fordon i skogen och hon blev arg.
Svåra skador på halsen. Kan det varit en kedja hon blev strypt med?

Den är bra man hakar upp sig på att vittnen sett den här mannen med dojorna
Annars är det ju klockrent med att gm kom med sin bil så slutade som det gjorde
Men isåfall hade han en passagerare med sig
Dra ner brallorna kan ju vara en undanmanöver
Vem var passageraren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in