2018-01-18, 21:10
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej han syftar på Ida i Märsta som dödades i joggingspåret.

Läckte det bilder då?
Citera
2018-01-18, 21:14
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Gärningen pekar på en person likt han som dödade flickan som var ute och joggade för något år sedan, där bilden av liket läckte ut via FUP. Den mördaren var kanske mer av en ensling, men jag tror att de liknar varandra en hel del.

Det läckte väl inga bilder på kroppen i fallet med mordet på Ida i joggingspåret?!
Citera
2018-01-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Mass-topsning borde ske först efter ett år.

Så GM hinner göra det igen - ett par ggr.
Citera
2018-01-18, 21:17
Medlem
fernebos avatar
Märklig upplösning.

Fick inga konstiga vibbar alls när jag kollade på bilderna på honom. Fick inte alls samma intryck som jag fick av Kristoffer som mördade Ida i motionsspåret i Väsby. Han verkar ha kompisar och ser ut som vilken 20-årig kille som helst. Vafan gjorde han ute i skogen i regnet och varför hade han ihjäl en så mycket äldre kvinna?

Hoppas vi får veta nånting, även om det nu inte blir nån rättegång.
Citera
2018-01-18, 21:18
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Det läckte väl inga bilder på kroppen i fallet med mordet på Ida i joggingspåret?!

Jo. En ganska hemsk bild faktiskt.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag sitter inte på nåt motiv men det verkar som att han känner några av hennes släktingar.
Du kan dra slutsatsen själv att slumpmässigt döda någon och sedan känna 3 personen som är släkt med offret. /.../

Nu behöver man ju inte vara släkt för att ha samma efternamn, men tre Hylander bland sina FB-vänner känns spontant som väl många. Kan nog ändå finnas en direkt koppling här mellan BO och GM.

I mina trakter är efternamnet Hylander mer än ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Läckte det bilder då?

Det är inget jag har koll på men det är det mordet han syftar på. Elin dog långt innan och där kom bilderna visligen ut, men känns inte som det är det mordet han pratar om. Ida mördades för nåt år sedan i ett joggingspår.

Jag har fått ett PM om dödsorsaken. Jag väntar på godkännande för att skriva ut det här.
Citera
2018-01-18, 21:19
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
I det fallet hade de ju en relation där han misshandlade, hotade och kontrollerade henne.

Men ja, de verkar vara lite av samma skrot och korn.

Jag tycker det är mer deja vu till det andra löparspårsmordet, där en ljushårig tjej blev besinningslöst mördad av ett klappmongo. Tovamordet är ju det klassiska relationsdramat med en en pojkvän som saknar förmåga att hantera att det är slut - eller att flickvännen är en egen person etc.

Menar ni att epa-traktor killen som just fyllt 21 år hade en relation med 60-åringen han mördade?

Citat:
Från topsningen till självmordet i alla fall.

Jag tror nog att han har mått dåligt från det att mordet skedde, och att topsningen fick honom att gå över kanten. Jag har ingen koll på hans leverne, men antar att det tar en liten tid att bygga upp en sådan dålig känsla....
Och vad vet man, han kanske mådde piss redan innan och att mordet bara var ett uttryck för det. Sjukvården/psykvården idag är inte riktigt i paritet med de skattepengar vi betalar.
Citera
2018-01-18, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ludde22
Hade GM blivit dumpad av en E*in strax innan mordet skedde? Problem med motsatta könet?

Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Om det är den utpekade GM, så känns det lite obehagligt att han samma datum som BO bragdes om livet, deklarerade sitt förhållande med sin flickvän.

Utveckla gärna detta.

Något stämmer inte...eller så klarnar saker.
Citera
2018-01-18, 21:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Jag har fått ett PM om dödsorsaken. Jag väntar på godkännande för att skriva ut det här.
Strypning är väl en lågoddsare. Kniv tror jag knappast på.
Citera
2018-01-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu behöver man ju inte vara släkt för att ha samma efternamn, men tre Hylander bland sina FB-vänner känns spontant som väl många. Kan nog ändå finnas en direkt koppling här mellan BO och GM.

I mina trakter är efternamnet Hylander mer än ovanligt.

Ja jag har aldrig hört efternamnet innan.
Citera
2018-01-18, 21:22
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Läckte det bilder då?
Jodå en ganska obehaglig bild läcktes iom förundersökningsprotokollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in