Citat:
Ursprungligen postat av
anbo1987
DNA-tester används i det här fallet för att kompensera för en usel poliskår. Förr i tiden så hade man hittat GM på egen hand och gripit honom. Nu så förlitar man sig på att allmänheten ska ställa upp på förhör, lämna DNA-prov och avfärda sig själva ur en pågående mordutredning. Man kan tycka vad man vill om det. Jag har ingen direkt åsikt.
Dock så stör det mig att man aldrig skulle våga bekämpa gängkriminalitet på det här sättet. Tänk dig hur många mord man hade kunnat lösa genom att kräva DNA-prov från alla kända personer som rör sig i de där kretsarna. Man har dock inga problem med att applicera tekniken på ett urval bestående av 99,99% hederliga människor.
No shit Sherlock........
Det var nog en av de mest inkompetenta uttalanden som jag har hört på länge.
Sitt inte och häv ur dig åsikter när Du inte har ett piss koll på vad Du pratar om.
Förhör är och har alltid varit den främsta anledningen till att lösa brott.
DNA är ett oerhört effektivt komplement för att ringa in en MGM tillsammans med övrig
teknisk bevisning. En DNA träff innebär ju inte att man på något sätt har löst ett brott.
Du är helt ute och cyklar i din övertygelse.
I detta fallet så har MGM troligen tagit livet av sig beroende på att han förmodligen visste
Att han blev inringad. Det är absolut inte detsamma som att alla med DNA träff skulle anses vara skyldiga.
Om Du inte tror att DNA analyser förekommer i samband med gängkriminalitet så är Du ännu en gång ute och cyklar.......