2018-01-18, 18:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som alla andra polisutredningar "bromsas" för att resurser inte finns, kanske..? Här i Sverige läggs i alla fall t.o.m. våldtäktsfall på hög för att poliserna inte hinner utreda, och bostads- och bilinbrott har det inte varit någon mening med att polisanmäla på många år... Det VAR av populistiska skäl så otroligt mycket resurser lades på det här. I stället för att försöka röja upp i gängkriminaliteten t.ex. som skördar många fler liv. Och ja även vanliga danskars och svenskars, då de kommer ivägen för kulorna. Men det är inte lika spektakulärt, och åklagare och polischef får inte sola sig lika mycket i glansen då.

Ja, men frågan är hur de plötsligt kan veta det nu, när det var oklart efter själva obduktionen. Obduktionsresultaten kan ju inte ha ändrats.

Kim lär inte ha betalt skatt i Sverige ändå. Hon skulle ju flytta till Kina, och skulle antagligen ha fortsatt leka världsmedborgare... med understöd från föräldrarna upp i 50-årsåldern.

Jag vill inte ens försöka räkna, men tänk så mycket man kunnat gjort i förebyggande arbete ute i förorterna för dom pengarna! Då hade man sparat många liv och mycket lidande.

Ja, men hur kan det ha ändrats sedan obduktionen? Det måste ju ha varit någon annan expert som gjort en ny obduktion i så fall. Undrar om vi får veta det den 23:de? Eller så är det ett justitiemord vi bevittnar, där polis och åklagare ändrar på bevisen efter hand så att det ska passa den teori de önskar...

Dom hade inte behövt lägga så mycket resurser på ett enda fall. Det var som sagt enbart av politiskt korrekta, populistiska skäl det satsades så mycket på just denna utredning. Offrets föräldrar hade en röst i media och den misstänkte gärningsmannen var en vit, nordisk, medelålders, heterosexuell och dessutom hyfsat känd man, alltså den perfekta syndabocken i våra dagar... Åklagaren är på väg mot en ny karriär, och det här blir hans krönande insats som statsåklagare... "allt ljus på mig". Det är medvetet han lägger ner så mycket på arbete på detta, det är jag säker på.

Hur tänkte du nu, att om en ensam människa blir mördad så ska straffet bli lägre, för han eller hon har ju ändå inga anhöriga som blir lidande..? Om du är upprörd över att de anhöriga måste se gärningsmannen, så tycker jag att du ska styra din upprördhet till det faktum, att hundratals våldsmän (ja även mördare och våldtäktsmän) släpps ut på gatan efter avtjänat straff, trots att utvisning egentligen fanns i straffskalan. P.g.a. att åklagaren inte kräver det, då "vi ska vara en human rättsstat". Vi är en så human rättsstat, att den våldtagna kvinnan snart får förmånen att möta sin våldtäktsman igen, på gatan och på krogen och i trappuppgången... Du skäller upp i fel träd, och det gör ni alla här!
Nej du missförstår mig Merwinna! Naturligtvis tänker jag inte så. Med "tredje part" menade jag även alla oss andra, vi anonyma som ser den släppte sadisten gå visslande gatan fram efter ett kortare straff.
Har inte hunnit läsa allt, långt ifrån, men jag tror att jag är på din sida Merwinna (brukar ofta vara det).
Visst är det så att matnyttiga brott slås upp stort medan mindre intressanta försvinner i "resursbrist".
- T ex vit, nordisk man är minsann äcklig skurk = jajamän, hurra!

Fruktansvärt för offret, alltid fruktansvärt.
Citera
2018-01-18, 18:59
Medlem
Citat:
Fast jag känner att han är "fel" exempel, även om han är skyldig. Eftersom sådana brott är så extremt ovanliga, och antagligen inte påverkas av hårda straff (om det nu är så driftstyrt som "experterna" här i tråden påstår). Den stora mängden brott mot kvinnor består av 1) våldtäkter och gruppvåldtäkter på främmande kvinnor begådda av invandrare från Mellanöstern och Afrika, 2) hedersvåld mot mellanösternfamiljers egna kvinnor, där förövarna är män, men ibland samarbetar även t.ex. en syster eller mamma till offret och 3) relationsvåld, som oftast accelererar när en kvinna har sagt att hon vill lämna förhållandet eller strax efter att hon har gjort det (just detta ser antagligen likadant ut i parförhållanden från alla kulturer, även om det kan kombineras med hedersmotiv såklart).

Inget av ovanstående förändras för att M får sitta länge i fängelse. Det är dessa, numera "mängdbrott", polisen borde lagt krutet på, i stället för att finkamma Öresund för en enda (eventuellt) mördad kvinnas skull, och där MGM i alla fall var en landsman, som inte legat samhället till last utan tvärtom inspirerat många.
Du kan inte tänka så långt att poliser är människor med KÄNSLOR. Vissa brott berör människor väldigt illa även om alla mord är oacceptabla. Det här är ett sådant mord som berör en väldigt illa. Fadime var ett annat sådant fall. Lilla Helene i Hörby. osv
Att PM kommer att förvaras länge beror främst på att han är FARLIG för kvinnor. Det är inte för att vara taskig mot PM. Har du något bättre förslag? Att operera bort hans genitalier?Ta bort hans sexualdrift för alltid?
Ska vi införa det för alla "vita,nordiska"sexualmördare/brottslingar och sedan låta dem löpa utan straff? Tycker du att det är upprättelse nog för offret och offrets anhöriga? Och så ska polisen lägga sitt krut på att sätta dit enbart mörkhyade sexbrottslingar istället? Så kan Ekelund köra långtradare och käka pizza i frihet istället för att straffas för vad han gjorde mot lilla Engla och Pernilla. Menar du allvar???? Var finns rättvisan i ditt resonemang?
EDIT: Du får gärna svara på mitt fetade.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-18 kl. 19:47.
Citera
2018-01-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Merwinna är farligt ute nu. Jag undrar om det inte är belagt med straff om man faktiskt förtalar en myndighetsperson på nätet där allmänheten ser. Att anklaga en åklagare för att vara korrupt, att vara köpt är förtal i juridisk mening. Hon säger också att obduktionsresultaten verkar ha ändrats, så då är även rättsläkaren fel ute, genom att i efterhand förfalska en obduktionsrapport.

Merwinna, lägg ner nu.

Man har inte ändrat på något, men man har släppt lite info i taget efterhand till media som man har kommit fram till svaren på fler frågor. Fattar inte vad det skulle vara för anledning för någon att konspirera mot PM. Den som tror det kan ju förklara varför i så fall.
Citera
2018-01-18, 19:24
Medlem
Citat:
Åklagaren är även partisk. Han handlar av ren egoism. Även detta med kravet att Nautilus ska förstöras, är publikfriande. För det finns ingen annan anledning att förstöra henne. Möjligen konfiskera av säkerhetsskäl och ställa ut på museum, eller ge sjöförbud. Det säger jag i så fall inget om. Men att konfiskera för att destruera - det ÄR populism. Det har han uppfattat att den obildade pöbeln önskar. Och då gör han så för att göra sig populär, inför nästa pinne på karriärstegen. Ungefär som när kejsarna i det Gamla Rom kastade kristna till lejonen, eller visade tummen ner när det var två gladiatorer som kämpade i arenan. Bröd och skådespel...

Ok, Merwinna. Vi kan ju tänka oss in i ett scenario som faktiskt skulle kunna hända om det blev som du önskar. Alltså at PM bara blir dömd till två år.
Då blir han utsläppt före 50 års ålder. Då kanske han tycker att det inte går att bo i Danmark längre pga att alla känner igen honom. Han kanske är skild också.
Så han flyttar till Sverige, i närheten av där du bor. Han råkar träffa din dotter och tycke uppstår. (Jag vet inte hur gammal din dotter är, men nån gång blir hon väl 16...) Han uppvaktar henne, och så småningom gifter de sig, trots åldersskillnaden. Sånt händer.
De får barn.
Då har du PM som svärson och som far till dina barnbarn.
Ja, så skulle det kunna gå om han blir utsläppt efter två år.
Då får du tillfälle att diskutera intressanta uppfinningar medhonom över en familjemiddag och du kan visa din beundran för honom och uppmuntra honom till att skriva den där boken.
Skulle du inte trivas med det livet? Så som du verkar beundra honom på den här sidan så borde du det. Du menar ju också att ”han har säkert lärt sig sin läxa” och kommer inte att göra om det, så ni kan ju känna er säkra, eller hur?
Citera
2018-01-18, 19:27
Medlem
Madsens vän Jens Falkenberg, som känt honom sedan 2003, uttalar sig i BT. Artikeln är dock endast för prenumeranter.

»Jeg må jo desværre sige, at som forløbet har været, så havde jeg mistet troen på, at det der skete på ubåden var noget, der opstod spontant. Det tror jeg desværre ikke, at det var,« siger Jens Falkenberg.

https://www.bt.dk/danmark/raket-madsens-tidligere-ven-har-aendret-menng-jeg-tror-desvaerre-ikke-det-opstod
Citera
2018-01-18, 19:32
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Madsens vän Jens Falkenberg, som känt honom sedan 2003, uttalar sig i BT. Artikeln är dock endast för prenumeranter.

»Jeg må jo desværre sige, at som forløbet har været, så havde jeg mistet troen på, at det der skete på ubåden var noget, der opstod spontant. Det tror jeg desværre ikke, at det var,« siger Jens Falkenberg.

https://www.bt.dk/danmark/raket-madsens-tidligere-ven-har-aendret-menng-jeg-tror-desvaerre-ikke-det-opstod
Det är inget nytt.
Citera
2018-01-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det är inget nytt.
Jo, för mig. Tack Diva. Artikeln skrevs igår, och att han ändrat mening nu.
Citera
2018-01-18, 21:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja, men frågan är hur de plötsligt kan veta det nu, när det var oklart efter själva obduktionen. Obduktionsresultaten kan ju inte ha ändrats.
Det första obduktionsresultatet kom rätt snabbt och det var antagligen en preliminär obduktion för att kunna meddela allmänheten vad som hade skett i stora drag.
De skulle inte vara konstigt om de har gjort en mer detaljerad obduktion efter den första, med samma eller med nya obducenter.
Citera
2018-01-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nej du missförstår mig Merwinna! Naturligtvis tänker jag inte så. Med "tredje part" menade jag även alla oss andra, vi anonyma som ser den släppte sadisten gå visslande gatan fram efter ett kortare straff.
Har inte hunnit läsa allt, långt ifrån, men jag tror att jag är på din sida Merwinna (brukar ofta vara det).
Visst är det så att matnyttiga brott slås upp stort medan mindre intressanta försvinner i "resursbrist".
- T ex vit, nordisk man är minsann äcklig skurk = jajamän, hurra!

Fruktansvärt för offret, alltid fruktansvärt.
Så om PM hade varit invandrad/adopterad från Gambia från början så hade detta brottet inte väckt någon uppmärksamhet alls? Precis som skotten i Malexander som det varit så tyst om,eller hur?
Ja,jag vet inte ens vem som var den iskalle mördaren i det fallet? - Vet du?-Nej,du vet inte.
Ja,det är hemskt vad vänstermedia,vänsteråklagare och vänsternämdemän mörkar! (Obs.Ironi)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-18 kl. 22:04.
Citera
2018-01-18, 21:58
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Har berättade om det själv i ett klipp på Youtube, och han lät väldigt insatt. (Och det måste han ju vara; herregud han har ju konstruerat, byggt, balanserat och trimmat tre ubåtar!) Men det klippet finns inte längre, liksom några andra Madsenrelaterade.
Madsen är en notorisk lögnare. I stort sett hela hans liv är byggt på ett korthus av lögner. En psykopat ljuger väldigt trovärdigt - det är därför de faktiskt lyckas dupera så många människor.

Madsens kollegor säger att det var ett konsekvent problem att han inte deltog i ubåtsbyggandet. Så man kan väl säga att ord står mot ord där. Är det den notoriske psykopatmördaren och erkände lögnaren Madsen som har rätt, eller är det hans tidigare kollegor?
Citera
2018-01-18, 22:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Madsen är en notorisk lögnare. I stort sett hela hans liv är byggt på ett korthus av lögner. En psykopat ljuger väldigt trovärdigt - det är därför de faktiskt lyckas dupera så många människor.

Madsens kollegor säger att det var ett konsekvent problem att han inte deltog i ubåtsbyggandet. Så man kan väl säga att ord står mot ord där. Är det den notoriske psykopatmördaren och erkände lögnaren Madsen som har rätt, eller är det hans tidigare kollegor?

VAR säger hans tidigare kollegor att han inte deltog i ubåtsbyggandet? Jag har nämligen endast läst precis tvärtom: att han ville arbeta dygnet runt, helst sova i skrovet när det var färdigt så han inte förlorade någon tid på resor, medan de andra ville ha tid till familj och vänner också. Länk?
Citera
2018-01-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Ja, och otäck tanke också att han själv tog credit för precis allt när han de facto inte gjorde speciellt mycket alls. Han var den store kaptenen - men det var kompisar, kollegor och praktikanter som gjorde jobbet. Medan han mest fick aggressionsutbrott som en unge i trotsåldern. Nä, jag ger inte mycket för honom. Blir skönt när han blir dömd och får krypa in i cellen. Låt folk glömma bort honom. Helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in