2018-01-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Instämmer helt.

Njuter vid bara tanken att han nu i ca 7-8 dagar skall få möta allt välförtjänt hat och förakt från alla som vet exakt vilket djävla kräk han är. Mår illa bara jag tänker på det som hänt Kim Wall. Fy f-n!

R.I.P. Kim Wall
Varma tankar till Familjen
Citera
2018-01-23, 19:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det står såklart fel i själva åtalet. Expressen har rättat till det!
Citat BT

”De stik er efter anklagemyndighedens opfattelse blevet påført hende, mens hun var i live. Der er ifølge anklageskriftet tale om 10 stik på ydersiden af hendes kønsdele og fire stik inde i hendes vagina med kniv eller skruetrækker. ”

han hade medvetet filat(?) skruvmejslarna så att de blev än mer spetsiga.

Edit: under denna tiden som tråden levt har jag en mängd gånger observerat dina smileysar. Jag finner det motbjudande och för mig en omöjlighet att använda. De finns inte på kartan, ändå använder du dem. Det fattar jag faktiskt inte. Åtminstone inte nu. Idag.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-23 kl. 19:56.
Citera
2018-01-23, 19:35
Medlem
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/223580

Jag begriper inte hur han kan vara så lugn inför dansk polis bara ett par timmar efter det bestialiska otäcka dådet han utförde.

Annons visas innan klippet.
Citera
2018-01-23, 19:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Njuter vid bara tanken att han nu i ca 7-8 dagar skall få möta allt välförtjänt hat och förakt från alla som vet exakt vilket djävla kräk han är. Mår illa bara jag tänker på det som hänt Kim Wall. Fy f-n!

R.I.P. Kim Wall
Varma tankar till Familjen
Ja, jag hoppas att han får uppleva helvetet på jorden, det värsta av det värsta.

Jag spyr.
Citera
2018-01-23, 19:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Jag begriper inte hur han kan vara så lugn inför dansk polis bara ett par timmar efter det bestialiska otäcka dådet han utförde.

Det har jag tänkt på många gånger och det är så jävla sjukt att det framstår som totalt rubbat. Nu var han ju inte rubbad och det begriper jag inte heller.
Citera
2018-01-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Han var nog HELT säker på att aldrig åka fast. Lugn eftersom han just genomfört något som han tänkt på länge.

Tror jag.
Citera
2018-01-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Tidpunkter för SMS, absolut ja.

SMS-innehåll - beror på. T.ex. om operatören sparat SMS:et och om det verkligen gått som SMS eller om det gått som t.ex. ett iMessage.

Mail - kanske. Om t.ex. Hotmail eller Gmail använts går det att lösa. Ibland också om andra tjänster/servrar använts (beror på hur eposthanteringen är konfigurerad). Det går också ofta att plocka fram delar eller hela mailkonversationer från hårddiskar i datorer som använts, varierar lite beroende på tidsaspekten och vilken typ av mjukvara/lösning som använts.

Det bästa är såklart att få tag på telefonerna.

Ibland kan det hända att det från vissa håll går att få fram information som delges utredare/ansvarig endera i sin helhet eller i delar/sammanfattning, den kan då användas i utredningen för att föra det interna arbetet åt ett visst håll eller för att ställa vissa typer av frågor, leta efter viss typ av bevisning. Däremot används informationen inte officiellt, i åtal eller dokumenteras då den kommer från källor/lösningar som omgärdas av sträng sekretess. Jag misstänker att det finns något/några sådana inslag när det gäller KW/PM-fallet.

Troligen har KWs pojkvän fått sms från ubåten fast vi inte har fått veta det- Ännu.
Citera
2018-01-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det har jag tänkt på många gånger och det är så jävla sjukt att det framstår som totalt rubbat. Nu var han ju inte rubbad och det begriper jag inte heller.
Jag skulle önska jag fick sitta med om/när de röntgar hans hjärna för att jämföra med en normal hjärna. Ni vet där man kan se hjärnans innandöme i olika färger som reagerar när den utsätts för olika bilder och känslolägen? Jag vill ha hans hjärna och en normal hjärna bredvid.

Jo, rubbad är han. Fullständigt. Men inte på det viset att han ska ha vård, det är han inte mottaglig för. SÅ rubbad är han.
Citera
2018-01-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Troligen har KWs pojkvän fått sms från ubåten fast vi inte har fått veta det- Ännu.

Kan så vara. Tror inte Kim W var införstådd i att dyk skulle ske och hur som skulle dom inte hinna i land vid utsatt tid. Hon borde meddelat sambon på något sätt, tänker jag ...
Citera
2018-01-23, 19:53
Medlem
Alla bekanta som tidigt gick ut i media och försvarade Madsen, och som sa att han omöjligt kunde ha genomfört ett mord ombord på ubåten. Jag hade gärna sett en uppföljning där samma personer får ge sin ståndpunkt idag.
Citera
2018-01-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Alla bekanta som tidigt gick ut i media och försvarade Madsen, och som sa att han omöjligt kunde ha genomfört ett mord ombord på ubåten. Jag hade gärna sett en uppföljning där samma personer får ge sin ståndpunkt idag.
Pga begränsad plats, eller pga att de inte trodde han var en mördare? Jag tror t o m D**dre fattat nu att hennes underbara älskling är en sadistisk sexualdåre. Hon lär nog inte gifta sig med honom. Han lär bli ledig för Merwinna. Han får ta det han kan få, och nån mer vill inte ta i honom med tång.
Citera
2018-01-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Alla bekanta som tidigt gick ut i media och försvarade Madsen, och som sa att omöjligt kunde ha genomfört ett mord ombord på ubåten. Jag hade gärna sett en uppföljning där samma personer får ge sin ståndpunkt idag.

Det var egentligen inte så många och dom få som fanns har nog backat sedan länge. Den envisaste har nog det egna nättrollet här varit. Som nu tystnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in