2018-01-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vad ni spekulerar 😁
Finns det någon speciell tid eller dag som polisen kommer komma ut med mer info?
Presskonferens? Tid dag?
Någon som vet?
Ska bli sååå spännande att höra någon fakta om fallet.

Hur mkt alla än spekulerar så måste vi ju vara eniga om att ingen normal människa gör så här. Det är sååå sjukt och ofattbart, jag har själv varit nere på botten i depression men jag har två fina barn som jag lever för, o även om de var sjuka skulle jag aaaaaaldrig döda dem.. Så jävla sjukt. Och inte fan skulle jag döda sambon heller, o kom han med förslaget så skulle jag packa o dra med barnen. 😳

Tänk om du inte hann... det är väl ingen som vet om OH hade en psykiatrisk diagnos i botten av allt. En del kan dölja allvarlig problematik väldigt väl, medan de som uppfattas som kufar är helt normala. Om en person börjar dra sig undan från sin arbetsplats ligger det så gott som alltid något större problem i botten, från mobbing, till stök på jobbet eller andra problem. Ska alltid kollas med den det gäller och något måste man göra åt saken som arbetsgivare!
Citera
2018-01-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror snarare tvärtom, om barnen hade varit så långt gångna i sin sjukdom så hade det som nu hände inte hänt. Då hade det inte funnits något motiv. Det vore intressant att veta om någon av föräldrarna har haft någon nära anhörig som har gått bort i samma sjukdom. Om det är så kan det påverka hur man ser framtiden. Med hopp om att ett botemedel upptäcks, eller med en fasa att behöva se ens barn gå bort på samma sätt.

Med "att tro att det inte fanns någon framtid" menade jag inte att föräldrarna trodde att barnen skulle dö inom en snar framtid. Tänkte snarare i riktning av ett liv fyllt av fruktansvärt lidande utan hopp om förbättring.

Edit: och ja, jag vet att det inte finns något som styrker "ett liv fyllt av fruktansvärt lidande".
Senast redigerad av tagmaster 2018-01-18 kl. 21:21.
Citera
2018-01-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Ja för att döda krävs ganska mkt
För att inte tala om hur mycket som krävs för att ta livet av sina egna barn. Men tror man att man ska träffas efter döden, och är övertygad om det, så kanske det inte behövs så mycket mer än tron. Vad vet jag?
Citera
2018-01-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En rättelse.
Jag tror inte att jag, scheele, eller nån annan framhäver vår teori längre.
I alla fall inte jag.
Jag la ner det igår kväll, för det är ingen ide längre känner jag.
Istället lyssnar jag på era teorier som handlar om Bitcoin som rasar i kurs, så därför dödade han alla, pedofili, Mystiken med ett högt staket (skulle kunna ha med att poolen är i det hörnet) Att dom döljer nått i och med reg-skyltar, brev/video....jag tror dom skrev ett brev tillsammans och sen filmade brevet ! Alla små-pundare som redovisar 100 tals olika mediciner som kan vara troliga och sen tjafsar om biverknigar, att dom är Jehovas vittnen och inte får opereras och många fler genomtänkta teorier som finns här.
Om nu inte "vår" teori ligger närmast, så är det såklart bättre att luta sig tillbaka och lyssna på vad andra tycker är mer rimligt.
Och det gör jag nu.
Visst, jag har sagt 2 ggr att jag inte skall skriva mer här i tråden, men detta fallet berör mig, och jag är ledsen över vad som hänt.
Jag kan helt enkelt inte släppa det.
Jag har 2 jävla pusselbitar kvar, som jag inte kan släppa... annars så är min teori klar.
Sen är det bara att vänta.
Men, det är jäkligt härligt att läsa många inlägg som skrivs så
Keep up the good work.
PS. Jag säger inte att jag har rätt, jag förmedlar orden från en kontakt.

Du verkar övertygad om att du har lösningen. Ingen har den. Vi vrider o vänder på olika teorier då vi alla närmast blivit besatta av detta massmord. Jag vet, via mitt arbete, att incest är väldigt mkt mer förekommande än vad iaf jag trodde innan och ffa vad som kommer till kännedom pga skam- och skuld? Man blir ju också psykiskt sjuk av det på ngt sätt. Och det blir man också av att hållas kontrollerad och instängd/på tomten. Människa är inte mervärdesskatt.

F ö så går deras relativt nybyggda o höga staket runt hela huset där det ej finns häck. o även invid bilarna där det mig veterligen inte finns ngn pool. Nu hoppas vi på att få case closed snart så vi kan släppa detta massmord o gå vidare. Imorgon kommer fler fakta ut fr polisen som jag dock inte tror kommer klarlägga detta helt för oss o det kanske för evigt blir höljt i dunkel. Stackars släktingar och vänner (som dom dock inte verkade ha många av) som måste leva med detta sår.
Citera
2018-01-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En komplikation som gör teorin om ett gemensamt självmords- och mordbeslut av föräldrarna problematisk är den psykologiska märkligheten hur den av allt att döma ganska normala mamman skulle acceptera att den fysiskt fullt friske och framstående momsexperten skulle ta livet av sig och sin familj.

Det är knappast så att en normal person tycker det är ett rimligt uppdrag att ge någon även om denne själv skulle tycka det är en bra idé och inte ett öde en dödssjuk fru skulle vilja medverka till drabbade hennes äkta man.

O kanske inte var fysiskt frisk? Kan den utlösande faktorn varit att även han, som (kanske) hållit de andras näsor över vattenytan, börjat visa tecken på att vara drabbad av familjeförbannelsen?
Citera
2018-01-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Precis som du beskriver det.
Folk vill inte höra på dem vittnesbeskrivningar vi har.
Man dras från att komma med den faktan som folk faktiskt söker.
Och Ja, Vi var inte där. Men vi har varit i kontakt med folk som rört sig på platsen.
Vi säger inte att detta är det sanna, utan rena vittnesmål.
Jag har inte fått minsta lilla påhopp från det inlägg som jag fått från min källa igår. Men jag skrev en rejäl brasklapp som varning också. Man ska vara rädd om de som faktiskt får trovärdiga PM. Annars får man ju ingen info alls.
Citera
2018-01-18, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nej, jag bor och forskar utomlands, så jag är definitivt inte med utredningen. Min expertis är heller inte familicide, det vill jag vara tydlig med. Jag har däremot ägnat många kvällar åt att läsa in mig på området eftersom fallet intresserar mig. Utöver rent professionell och personlig nyfikenhet kommer halva min släkt från Skåne; flera av dem bor i Bjärred där jag spenderat oräkneliga somrar. Därför är detta fall av extra intresse för mig.

En liten oskyldig fråga bara..
Kan du inte få lite info från dina släktingar i Bjärred?
Citera
2018-01-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej, jag har två pusselbitar kvar, för att min teori skall gå ihop. (för mej)
1. Exakt HUR hjälpte han sin fru att dö.
2. Vad hände och vilka kontakter hade dom mellan 31/12 -- 9/1.
Jag vet att många andra har helt andra teorier, men för mig är dom 2 punkterna viktiga.

Jag tror att han slog ihjäl henne. Alternativt använde kniv. Varför? Jo, för att mamman hade förgiftat barnen och orsakat deras död utan hans vetskap. Så i ren chock/ilska dödade han henne, och sedan sig själv...

Och varför tror jag det? Lägg ihop all fakta vi tror oss veta: pappan var expert på sitt yrke, hyllad och älskad av kollegor. Mamman jobbade halvtid för att vara hemma med barnen som på något sätt var sjuka. Så med tiden blev hon allt mer instängd, deprimerad, förminskad. Pappan valde då att jobba mindre, vara mer hemma/jobba hemifrån . ”Jobbigt hemma” berättade han för kollegorna.

Mamman märkte dock att detta tärde enormt på den arbetsälskande pappan. Han kanske till och med beklagade sig högt inför familjen? Mamman blir allt mer psykiskt instabil. Förminskad, kanske rent utav avundsjuk på sin mans framgång. När mamman sedan märker att pappan ansökt om en ”högre tjänst” är hon så långt under isen att hon helt enkelt utplånar alla hinder som står ivägen för OH’s karriär. ”Nu ska han få det liv han vill ha...”

Att två föräldrar gör detta i samförstånd finns inte på min karta.
Citera
2018-01-18, 21:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Det är för det tekniska helt enkelt. Man behöver det för att kunna ge anhöriga svar. Eftersom ingen GM finns i livet kommer det att läggas ner men för att kunna få en förklaring om vem som dött när behöver man ta reda på det rent medicinskt också.

Hmmmm Tycker att jag läst dessa ord förut, samma meningsbyggnad, samma ordföljd.... hmmm... jag får nog nagelfara tråden bakåt ett slag - så jag är säker på att jag inte ställs inför ett spratt...
Citera
2018-01-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tycker den här tråden är bland det mest intressanta som hänt på länge. Obs!! Menar alltså inte att jag tycker brottet är intressant - det är fruktansvärt - men alla inlägg i tråden säger så mycket om mycket!!

Håller med. Många värderingar som skiljer sig hos alla till synes "likadana svenskar". Det här är inte mellanmjölkens land precis. Många extrema uppfattningar och ännu värre är hur snabbt många dyker upp ivriga att stöda något som absolut inte har något stöd vare sig i lagen eller hos den stora massan. Frågan är vad som händer om man börjar tycka att vissa liv är mindre värda att leva... frågan om "dödshjälp" borde begränsas till den som berörs, men här verkar det som om barns liv inte är deras eget, utan de är mest en förlängning av föräldrarna. De får finna sig i vad för dåraktigt som föräldrarna bestämmer sig för... det går att uppfostra barn till sekterister i dag...

Det kanske inte är omöjligt att barnen gått med på att deras liv inte var värt att leva... det var ju så tråkigt och styrt ändå...?
Citera
2018-01-18, 21:38
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Flickan tränade fotboll för många år sedan under överinseende av pappan. Fick de någonsin vara ute själva, cykla, träna sport, leka, utan att pappan var med? Var de någonsin hemma hos kompisar? Allt för enkelspårigt liv med mycket hemmasittande gör vem som helst trött!
Ja, det känns oerhört märkligt. Ingen enda person här i tråden har vittnat om att de två döttrarna skulle ha några kompisar. Inga vittnen som sett dem leka någonannanstans än i och utanför huset.
Det har stått en hel del i tidningarna om att Tom Cruise inte har träffat sin lilla dotter Suri på flera år, sedan skilsmässan från mamman, att det skulle bero på scientologin.

Om de två föräldrarna nu skulle planerat morden i samförstånd ligger scientologspåret närmast, som jag tror.

Om det är enbart mannen som mördat är det incest, tappat ansikte på grund av att ha sackat efter med jobbet eller gjort något fel där, eller att han anser sig misslyckad då flickorna kanske inte får den karriär som han hoppats på. Han är ju perfektionist och det går inte hans väg.
Alternativt att kvinnan vill skiljas.

Om det är kvinnan som ensam utfört morden ligger kanske svartsjuka eller tablettmissbruk i grunden.

Men framför allt isoleringen är märklig. Beror den verkligen på enbart dessa sjukdomar?
Citera
2018-01-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hmmmm Tycker att jag läst dessa ord förut, samma meningsbyggnad, samma ordföljd.... hmmm... jag får nog nagelfara tråden bakåt ett slag - så jag är säker på att jag inte ställs inför ett spratt...

Spratt? Vad är det för spratt du skall ställas inför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in