2018-01-18, 20:50
Medlem
Sånt tjat om statistik hit och statistik dit..så OM detta var ett gemensamt beslut av båda vuxna valde de att mannen skulle döda de andra för det är rätt rent statistiskt??.
Citera
2018-01-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag tror inte barnen var sjuka, men jag tror att de "trodde" de var sjuka, pga pappan sagt att dem är det. Om de nu haft tillgång till sömnmedel eller liknande hemma, så kan man ju få någon att känna sig extremt trött.

Flickan tränade fotboll för många år sedan under överinseende av pappan. Fick de någonsin vara ute själva, cykla, träna sport, leka, utan att pappan var med? Var de någonsin hemma hos kompisar? Allt för enkelspårigt liv med mycket hemmasittande gör vem som helst trött!
Citera
2018-01-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men hur går uppgifterna att pappan hittats hängd och de andra nerbäddade i sina sängar ihop med att de ännu utreder "vem som har begått självmord och vem som har blivit mördad"? Kan t. ex. något av barnen ha hängt pappan?
Ok, det sista var tillspetsat, men ändå.

Det är för det tekniska helt enkelt. Man behöver det för att kunna ge anhöriga svar. Eftersom ingen GM finns i livet kommer det att läggas ner men för att kunna få en förklaring om vem som dött när behöver man ta reda på det rent medicinskt också.
Citera
2018-01-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag tror inte barnen var sjuka, men jag tror att de "trodde" de var sjuka, pga pappan sagt att dem är det. Om de nu haft tillgång till sömnmedel eller liknande hemma, så kan man ju få någon att känna sig extremt trött.

Om äldsta dottern varit sjuk i flera år och ingenting kan förklara det, borde då inte misstankar ha funnits, och kontrollerats?

Eller tror du inte att sjukvården varit inblandad?
Citera
2018-01-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gixanlixan
Det är för det tekniska helt enkelt. Man behöver det för att kunna ge anhöriga svar. Eftersom ingen GM finns i livet kommer det att läggas ner men för att kunna få en förklaring om vem som dött när behöver man ta reda på det rent medicinskt också.

Hur kan man vara säker på att det är GM som hittats i huset? Nyfiken på beviset för det.
Citera
2018-01-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ingenting talar för att döttrarna hade ”dödliga generiska/genetiska sjukdomar”, så resonemanget faller redan där.

Dessutom, även om det hade varit fallet, varför skulle två föräldrar komma överens om att mörda sina barn som har många år kvar i livet?

En förälder. Ja, kanske i extremfall. Två stycken? Är det verkligen mer troligt än något annat alternativ, exempelvis att en förälder mår dåligt och är suicidal, utifrån de fakta vi har?

Led gärna det i bevis att det är mer troligt att båda föräldrarna mördat sina barn gemensamt än att en gjort det. Jag ber dig inte bevisa att det verkligen var så, utan visa hur det kan anses vara den mest rimliga slutsatsen utifrån vad som är känt.

Vad tror du pappans motiv till att döda hela familjen var? Om han nu är ensam skyldig.
Citera
2018-01-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ska dra en absurd förklaring, till skillnad från allt rationellt:
Det är jul. Sjukt trötta föräldrar. Karriärister. De gör för första gången i sitt liv hemmagjord sill. De misslyckas. Alla avlider av akut botulism eller allvarlig matförgiftning. De dör i sömnen, alla blev trötta efter julmiddagen, det är ju en redan trött familj det handlar om. Pappan vaknar till, upptäcker att alla är döda. Han tar livet av sig direkt.

Absurt, precis som det som skett. Kanske förklarar pappan i ett avskedsbrev att han är oskyldig till att alla dött.

Jag tror i vart fall att pappans skolkande från viktiga åtaganden på jobbet kan skvallra om en perfektionistiskt lagd person som helt tappat det. Han orkade inte slutföra. Kanske har han kämpat med problematiken hela livet. Ovanpå det fick han en "sjuk" familj, eller så var barnen sjuka på grund av kraven på perfektionism, sträng lydnad eller andra husregler.

Teorierna kommer aldrig att ta slut. Undrar om den smarte pappan brydde sig om det, eftermälet? Beror på vilket dokument som återfinns. En gissning är att det är en snyftis, som kanske är överdriven på grund av sjukdom eller personlighetsstörning.
Eller ... de två döttrarna får ansvaret att ordna till julmaten. De har fått fria tyglar att göra allt i matväg.
De blandar ihop allt som de hittar i köket och blandar olika medel som de hittar i köksbänken.
Citera
2018-01-18, 20:58
Medlem
Citat:
Hur kan man vara säker på att det är GM som hittats i huset? Nyfiken på beviset för det.

Det svaret kommer du att få förr eller senare. Jag kan dessvärre inte skriva mer detaljerat då jag kommer röja min källa, tyvärr.
Citera
2018-01-18, 20:59
Medlem
SchwedenFreunds avatar
Citat:
Flickan tränade fotboll för många år sedan under överinseende av pappan. Fick de någonsin vara ute själva, cykla, träna sport, leka, utan att pappan var med? Var de någonsin hemma hos kompisar? Allt för enkelspårigt liv med mycket hemmasittande gör vem som helst trött!
Intressant frága ? Mánga här i tráden eller tja en del i allafall har vad jag fattat det som, anknytning till Bjärred pá ett eller annat sätt.
Citera
2018-01-18, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Jag tycker du fick ett bra svar på tal om vad dina teorier går för. Tack Stefan S.

Picasso, Scheel och Avd.9, ni påstod alla igår att ni skulle lämna tråden efter alla påhopp från personer som inte håller med er.
Men ni är tillbaka idag igen och kör stenhårt på samma teorier som ni haft från början utan ett uns av fakta som talar till er fördel.

Det är trist för tråden att bli så sönder slagen av era teorier medans fler andra har tagit fram mkt bra sammanställningar på statistik, liknande fall i andra länder och verkligen lagt ner tid att gräva i fallet på ett objektiv sätt.

Förhoppningsvis så kommer det ut mer information imorgon, som troligen blir ett stort antiklimax för en del i tråden.

En rättelse.
Jag tror inte att jag, scheele, eller nån annan framhäver vår teori längre.
I alla fall inte jag.
Jag la ner det igår kväll, för det är ingen ide längre känner jag.
Istället lyssnar jag på era teorier som handlar om Bitcoin som rasar i kurs, så därför dödade han alla, pedofili, Mystiken med ett högt staket (skulle kunna ha med att poolen är i det hörnet) Att dom döljer nått i och med reg-skyltar, brev/video....jag tror dom skrev ett brev tillsammans och sen filmade brevet ! Alla små-pundare som redovisar 100 tals olika mediciner som kan vara troliga och sen tjafsar om biverknigar, att dom är Jehovas vittnen och inte får opereras och många fler genomtänkta teorier som finns här.
Om nu inte "vår" teori ligger närmast, så är det såklart bättre att luta sig tillbaka och lyssna på vad andra tycker är mer rimligt.
Och det gör jag nu.
Visst, jag har sagt 2 ggr att jag inte skall skriva mer här i tråden, men detta fallet berör mig, och jag är ledsen över vad som hänt.
Jag kan helt enkelt inte släppa det.
Jag har 2 jävla pusselbitar kvar, som jag inte kan släppa... annars så är min teori klar.
Sen är det bara att vänta.
Men, det är jäkligt härligt att läsa många inlägg som skrivs så
Keep up the good work.
PS. Jag säger inte att jag har rätt, jag förmedlar orden från en kontakt.
Citera
2018-01-18, 21:03
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Tycker allt verkar kretsat kring pappans arbete, och det är stor prestige i det yrket. Kanske vart bekvämt att ha ungarna hemma, och inte behövt lägga tid på dem. Känns som en konstig tillfällighet att detta händer precis när han tvingats vara hemma mer. Han verkar närmast beskrivas som ett geni, och det vet man sedan tidigare, att skillnaden mellan geni och dårskap är hårfin.

Kan ju vara så enkelt att någon i familjen blev sjuk, på riktigt.
Citera
2018-01-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag tror att barnen var sjuka och att föräldrarna trodde att det inte fanns någon framtid. Däremot vet jag inte om jag tror att de var döende i den bemärkelsen att de skulle dö inom dagar/månader.

Men det är lättare att tänka sig det för att försöka rationalisera det för sig själv.

Jag tror snarare tvärtom, om barnen hade varit så långt gångna i sin sjukdom så hade det som nu hände inte hänt. Då hade det inte funnits något motiv. Det vore intressant att veta om någon av föräldrarna har haft någon nära anhörig som har gått bort i samma sjukdom. Om det är så kan det påverka hur man ser framtiden. Med hopp om att ett botemedel upptäcks, eller med en fasa att behöva se ens barn gå bort på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in