2018-01-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
En rättelse.
Jag tror inte att jag, scheele, eller nån annan framhäver vår teori längre.
I alla fall inte jag.
Jag la ner det igår kväll, för det är ingen ide längre känner jag.
Istället lyssnar jag på era teorier som handlar om Bitcoin som rasar i kurs, så därför dödade han alla, pedofili, Mystiken med ett högt staket (skulle kunna ha med att poolen är i det hörnet) Att dom döljer nått i och med reg-skyltar, brev/video....jag tror dom skrev ett brev tillsammans och sen filmade brevet ! Alla små-pundare som redovisar 100 tals olika mediciner som kan vara troliga och sen tjafsar om biverknigar, att dom är Jehovas vittnen och inte får opereras och många fler genomtänkta teorier som finns här.
Om nu inte "vår" teori ligger närmast, så är det såklart bättre att luta sig tillbaka och lyssna på vad andra tycker är mer rimligt.
Och det gör jag nu.
Visst, jag har sagt 2 ggr att jag inte skall skriva mer här i tråden, men detta fallet berör mig, och jag är ledsen över vad som hänt.
Jag kan helt enkelt inte släppa det.
Jag har 2 jävla pusselbitar kvar, som jag inte kan släppa... annars så är min teori klar.
Sen är det bara att vänta.
Men, det är jäkligt härligt att läsa många inlägg som skrivs så
Keep up the good work.
PS. Jag säger inte att jag har rätt, jag förmedlar orden från en kontakt.
Alltså har du två fakta till om fallet som du inte kan/vill publicera?
Citera
2018-01-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Förvisso, men man kan nog anta att det var i samband med mellandagsreorna före nyår då det var i en affär de sågs.

Mest sannolikt sågs de i en livsmedelsbutik. Slut på mjölk kanske.
Citera
2018-01-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då är du i samma sits som jag. Både när det gäller intesse för fallet och Bjärred-tillhörighet.

Bra Picasso2, nu känner jag igen dig igen! Tack till Stefan också. Alltid viktigt med flera infallsvinklar.
Citera
2018-01-18, 21:09
Medlem
Vad ni spekulerar 😁
Finns det någon speciell tid eller dag som polisen kommer komma ut med mer info?
Presskonferens? Tid dag?
Någon som vet?
Ska bli sååå spännande att höra någon fakta om fallet.

Hur mkt alla än spekulerar så måste vi ju vara eniga om att ingen normal människa gör så här. Det är sååå sjukt och ofattbart, jag har själv varit nere på botten i depression men jag har två fina barn som jag lever för, o även om de var sjuka skulle jag aaaaaaldrig döda dem.. Så jävla sjukt. Och inte fan skulle jag döda sambon heller, o kom han med förslaget så skulle jag packa o dra med barnen. 😳
Citera
2018-01-18, 21:09
Medlem
Citat:
En rättelse.
I alla fall inte jag.
Istället lyssnar jag på era teorier som handlar om Bitcoin som rasar i kurs, så därför dödade han alla, pedofili, Mystiken med ett högt staket (skulle kunna ha med att poolen är i det hörnet) Att dom döljer nått i och med reg-skyltar, brev/video....jag tror dom skrev ett brev tillsammans och sen filmade brevet ! Alla små-pundare som redovisar 100 tals olika mediciner som kan vara troliga och sen tjafsar om biverknigar, att dom är Jehovas vittnen och inte får opereras och många fler genomtänkta teorier som finns här.
Om nu inte "vår" teori ligger närmast, så är det såklart bättre att luta sig tillbaka och lyssna på vad andra tycker är mer rimligt.
Och det gör jag nu.
Visst, jag har sagt 2 ggr att jag inte skall skriva mer här i tråden, men detta fallet berör mig, och jag är ledsen över vad som hänt.
Jag har 2 jävla pusselbitar kvar, som jag inte kan släppa... annars så är min teori klar.
Keep up the good work.

håller med dej, det går inte att släppa detta
Citera
2018-01-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vad ni spekulerar 😁
Finns det någon speciell tid eller dag som polisen kommer komma ut med mer info?
Presskonferens? Tid dag?
Någon som vet?
Ska bli sååå spännande att höra någon fakta om fallet.

Hur mkt alla än spekulerar så måste vi ju vara eniga om att ingen normal människa gör så här. Det är sååå sjukt och ofattbart, jag har själv varit nere på botten i depression men jag har två fina barn som jag lever för, o även om de var sjuka skulle jag aaaaaaldrig döda dem.. Så jävla sjukt. Och inte fan skulle jag döda sambon heller, o kom han med förslaget så skulle jag packa o dra med barnen. 😳
Jag tror att hälsoproblemen spelar in - men jag tror det är något annat också, något större. Nåt som ligger lite mer begravt än vad som kommit till anhörigas, arbetskamrater och vänners kännedom.
Citera
2018-01-18, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Alltså har du två fakta till om fallet som du inte kan/vill publicera?

Nej, jag har två pusselbitar kvar, för att min teori skall gå ihop. (för mej)
1. Exakt HUR hjälpte han sin fru att dö.
2. Vad hände och vilka kontakter hade dom mellan 31/12 -- 9/1.
Jag vet att många andra har helt andra teorier, men för mig är dom 2 punkterna viktiga.
Citera
2018-01-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Tycker allt verkar kretsat kring pappans arbete, och det är stor prestige i det yrket. Kanske vart bekvämt att ha ungarna hemma, och inte behövt lägga tid på dem. Känns som en konstig tillfällighet att detta händer precis när han tvingats vara hemma mer. Han verkar närmast beskrivas som ett geni, och det vet man sedan tidigare, att skillnaden mellan geni och dårskap är hårfin.

Kan ju vara så enkelt att någon i familjen blev sjuk, på riktigt.

Precis. Det hänger ihop. Han misskötte jobbet under hösten, missade viktiga händelser och skyllde på sjuka barn. Känns tungt att tänka att om arbetsgivaren, om han haft en riktig chef, väldigt fritt på universitetet (?), reagerat och agerat tidigare, hade kanske detta inte hänt.

Det kan absolut vara så att han blev sjuk och paranoid. Han kanske trodde att familjen skulle skada honom och tog dem av daga av det skälet. Jag har som sagt haft en kollega som trodde att hennes barn skulle döda henne. Hon blev inlagd. Frun i Bjärred kanske inte kom så långt, om pappan dessutom hunnit bli farlig för dem. Att han var farlig på riktigt visade sig med all tydlighet.
Citera
2018-01-18, 21:13
Medlem
[quote=Osakazuki|62954724]
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2

Någon som inte kan skriva ordentlig svenska, jobbar "inom myndighet" och kan kontrollera om en person varit offline sedan ett visst datum? Med skype dessutom? CIA kanske.
Gick du på den?
Vad skulle problemet med det vara? Många företag har väl Skypes där man kan se om någon är tillgänglig, på möte eller offline. " offline 20 min" eller liknande. Så från någon som jobbar på samma myndighet....
Citera
2018-01-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att hälsoproblemen spelar in - men jag tror det är något annat också, något större. Nåt som ligger lite mer begravt än vad som kommit till anhörigas, arbetskamrater och vänners kännedom.

Ja för att döda krävs ganska mkt
Citera
2018-01-18, 21:15
Medlem
Citat:
En rättelse.
I alla fall inte jag.

I går kväll skrev du att du pressade två kontakter. Du skrev i ett inlägg både hon och han om samma person.

Kan du bestämma dig någon gång hur många ”säkra källor” du har?
Citera
2018-01-18, 21:16
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
En rättelse.
I alla fall inte jag.
Och det gör jag nu.
Keep up the good work.

Precis som du beskriver det.
Folk vill inte höra på dem vittnesbeskrivningar vi har.
Man dras från att komma med den faktan som folk faktiskt söker.
Och Ja, Vi var inte där. Men vi har varit i kontakt med folk som rört sig på platsen.
Vi säger inte att detta är det sanna, utan rena vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in