2018-01-18, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Vad har då vänstern för lösningar? Vänstern är så rädd för sanningen att man kastade ut förra årets årets svensk som engagerar sig i hedersrelaterat våld. Vilka lösningar har vänstern och rödgröna lagt fram? Alarmism som att alla män är möjliga våldtäktsmän när vissa grupper kraftigt sticker ut.

Vänstern har väl inte hittat några superbra lösningar heller men de har gett polisen större resurser, de ströp invandringen och satsar på olika jobbåtgärder. Det kanske inte gett önskvärda resultat men det är försök till lösningar.

Jag har mest svårt för skrikhögern som gärna påpekar problemen men inte kommer med några lösningar. Som att problemen inte redan är uppenbara för alla. Är man politiskt aktiv så får man fan lägga manken till och komma med förslag på hur man ska åtgärda problemen, eller dra igång utredningar för att få fram förslag på lösningar.

Att som Heberlein sammanställa statistik som redan finns för att påpeka något alla redan vet fyller ju noll funktion annat än att debatten börjar om igen. Att Bali twittrar frenetiskt om hur saker som händer i Sverige inte hände förr är förvisso korrekt, men jag förväntar mig inte att en politiker bara ska stå och peka på problemen utan faktiskt även försöka åtgärda det.

Heberlein och Bali och deras geliker står bara och stampar på samma ställe. De bidrar inte på något sätt till att föra problemet närmare en lösning, likt papegojor upprepar de bara vilka problemen är och så fastnar debatten där istället för att gå från att diskutera problemen till att diskutera lösningar.

Jag vet inte vilket deras motiv är, men jag antar att de vill skrämma upp folk så att de röstar på de mest alarmistiska partierna, och de är ju alltid högerpartier.
Citera
2018-01-18, 10:13
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det kommer snart nya lagar som förbjuder sådan forskning. Innan de är på plats kör man med de gamla vanliga sakerna; utfrysning, förtal, rasiststämpel.

När sanningen drar ner brallorna på makten ser makten till att sanningen inte kan komma ut. En statlig tidning, en TV-kanal och en radiokanal. Tidningen kan döpas till Sanningen för att få extra genomslagskraft. Internet måste för övrigt strypas ner ordentligt så medborgarna inte får tillgång till otillåtna åsikter. Där kan vi starta ett projekt, Gyllene Väggen.
Är du allvarlig med det första stycket eller spekulerar du? I det här landet så skulle det ju kunna hända, men det låter lite väl även för Sverige 2018.. 2015 skulle det kunna hända, men nu?? Hoppas det är spekulation

Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ett ganska säkert kort att granska gruppvåldtäkter, invandrare är klart överrepresenterade och särskilt från nordafrika. Jag tror inte nån förnekar det. Sen vilka slutsatser man drar (socioekonomiska, kulturkrock + hårdporr + invandrare anmäls oftare än svennar - o.s.v blabla) beror på. Jag tror hon får svårt att leda i bevis att det är accepterat att gruppvåldta i vissa länder/kulturer. Om man inte tänker sig "subkulturer" typ raggare, kriminella miljöer o.s.v.

Men om det stämmer att invandrare och vänstermän är överrepresenterade kan det kanske handla om att normen förut var att kvinnan skulle hålla på sig, ju längre bort från den normen en kvinna glider iväg desto mer metoo, våldtäkter osv. Rätt intressanta resonemang av Heberleins man:

https://ledarsidorna.se/2018/01/oonskad-uppvaktning-en-gammal-historia/
Det är väl inte svårt att bevisa? I vissa av dom där stenåldersländerna är det inte ett brott att våldta. Eller jo, kvinnan kan bli straffad (stenar, piskor eller något annat modernt) för att hon har haft sex med nån annan än hennes ägare/make (sic).

Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
ÄNTLIGEN!!!!

Men vänta... har inte någon annan redan gjort detta? Och varför är det så jävla viktigt? Som att bevisa att gräset är grönt, vi alla (nästan) vet redan att gräset är grönt och om du inte redan tror det kommer du inte tro det sen heller.

Att debattera invandring och brottslighet med vänstern är som att diskutera jude konspiration med David Duke.... du kommer helt enkelt ingen vart
Tyvärr är det många som fortfarande blundar för det uppenbara. De fokuserar på att det är män, men inte vilken typ av män. Exakt det hon gör kanske inte gör någon jätteskillnad, men att hon gör det är väldigt viktigt för debattklimatet. För ett par år sedan skulle hon fått sparken och en yxa i dörren om hon ens funderade på att göra något sånt här. Det verkar gå åt att man faktiskt får kalla en spade för en spade.
Senast redigerad av CoopCola 2018-01-18 kl. 10:19.
Citera
2018-01-18, 10:21
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är bra, även för P Jonasson, att ha en annan oberoende undersökning som bekräftar hans siffror.

Ja, folk som gnäller här verkar inte förstå att för att kunna konstatera någonting som ett faktum krävs FLERA undersökningar som visar ett liknande resultat.
Citera
2018-01-18, 10:23
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Vänstern har väl inte hittat några superbra lösningar heller men de har gett polisen större resurser, de ströp invandringen och satsar på olika jobbåtgärder. Det kanske inte gett önskvärda resultat men det är försök till lösningar.

Jag har mest svårt för skrikhögern som gärna påpekar problemen men inte kommer med några lösningar. Som att problemen inte redan är uppenbara för alla. Är man politiskt aktiv så får man fan lägga manken till och komma med förslag på hur man ska åtgärda problemen, eller dra igång utredningar för att få fram förslag på lösningar.

Att som Heberlein sammanställa statistik som redan finns för att påpeka något alla redan vet fyller ju noll funktion annat än att debatten börjar om igen. Att Bali twittrar frenetiskt om hur saker som händer i Sverige inte hände förr är förvisso korrekt, men jag förväntar mig inte att en politiker bara ska stå och peka på problemen utan faktiskt även försöka åtgärda det.

Heberlein och Bali och deras geliker står bara och stampar på samma ställe. De bidrar inte på något sätt till att föra problemet närmare en lösning, likt papegojor upprepar de bara vilka problemen är och så fastnar debatten där istället för att gå från att diskutera problemen till att diskutera lösningar.

Jag vet inte vilket deras motiv är, men jag antar att de vill skrämma upp folk så att de röstar på de mest alarmistiska partierna, och de är ju alltid högerpartier.

Rödgröna vill att vi ska tro att rödgröna ströp invandringen statistik och myndigheter säger något annat. Både partier ur alliansen och rödgröna förbereder sig för fortsatt massinvandring.

(FB) Migrationsverkets nya prognos, fortsatt enorm massinvandring till Sverige

https://www.di.se/di/artiklar/2015/1/31/har-ar-regeringens-hemliga-asylgrupp-2/?share=9FC5741B79DAE55ECF3A3EF09F272963

https://www.europaportalen.se/2017/04/sverige-gav-nast-flest-asyl-i-eu

Jag kan hålla med om att lösningar och förslag bör premieras. Som det ser ut nu behövs lagändringar för att få till förändringar som att helt avveckla straffrabatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Mycket av kriminaliteten bottnar i orättvisor, fattigdom och frustration. Se till att utjämna de ekonomiska klyftorna, fördela om bostäderna så att vi får bukt med segregation och trångboddhet. Flerbarnstilläggen måste höjas så att även stora familjer kan ha det bra och leva på egna inkomster. Vi måste visa våra nya svenskar större förtroende till att skapa egna lösningar. Då kommer kriminaliteten och hatet mot samhället att minska naturligt.

Ta ansvar för sina egna liv? Inte behandla vuxna människor som barn med lägre intelligens som inte klarar av att ta hand om sig själva. I bidragssverige är det märkligt att det ens begås större brottslighet.
Citera
2018-01-18, 10:34
Medlem
Tervulls avatar
Hon dör väl oförklarligt i någon ”hjärtåkomma” innan detta hinner publiceras. Det är ju så makteliten hanterar obekväma sanningar.
Citera
2018-01-18, 10:39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Mycket av kriminaliteten bottnar i orättvisor, fattigdom och frustration. Se till att utjämna de ekonomiska klyftorna, fördela om bostäderna så att vi får bukt med segregation och trångboddhet. Flerbarnstilläggen måste höjas så att även stora familjer kan ha det bra och leva på egna inkomster. Vi måste visa våra nya svenskar större förtroende till att skapa egna lösningar. Då kommer kriminaliteten och hatet mot samhället att minska naturligt.
Det är mindre orättvior, fattigdom och frustration här är där de kom från, ändå är de missnöjda, men gör inget åt situationen själv (utom de kriminella ungdomarna, som utnyttjar vår godtrogenhet och milda polisväsen till att bygga upp kriminella gäng).

Att höja flerbarnstilläggen är knappast att låta familjer leva på egna inkomster, det är bidrag, inte inkomster, höjer vi dem blir dessa familjer ännu mer bidragsberoende.

Att visa nysvenskarna större förtroende att skapa egna lösningar har inte fungerat, det är därför det ser ut som det gör. De kommer från länder de format själva, det funkade inte. De får bo var och hur de vill här, det har lett till segregation och misär. Vi ger dem bidrag som bara leder till mer segregation och elände. Vad vi borde göra är att ställa krav, krav på att de lär sig språket, integrerar sig och blir bidragande istället för bidragsförsörjda.
Citera
2018-01-18, 10:46
Medlem
Med allt som händer nu för tiden, attacker mot Polisen, grupp, överfallsvåldtäkter mm så tror jag och hoppas att detta får mer medialt plats än tidigare försök. Ni som gnäller, varför? Jättebra om detta görs, kanske igen, men ändå. Hur kan man bestrida fakta egentligen? Hon går igenom alla domar från 2012-2017 som jag förstår det. Valår dessutom, kunde inte varit bättre, sätta lite press på politikerna.
Citera
2018-01-18, 10:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Att som Heberlein sammanställa statistik som redan finns för att påpeka något alla redan vet fyller ju noll funktion annat än att debatten börjar om igen.

Du har helt fel i att alla redan skulle känna till t.ex denna statistik:

• 95,6% av alla överfallsvåldtäkter begås av män med utländsk härkomst.
• 90% av alla gruppvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.
• 84% av alla grova våldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst.

Högst 20% av den svenska befolkningen känner till siffrorna ovan och omfattningen av invandrarnas våldtäkter. De flesta anar väl att invandrare är överrepresenterade, men de vet inte hur mycket. Och som vi vet så gör nuvarande (och föregående) regering samt BRÅ allt för att dölja denna statistik. Flera gånger har folk tryckt på att de ska ta fram statistik här, men de vägrar. De vill inte att det svenska folket ska veta! Det här ska tystas ned.

Ett stort problem i debatten är att mycket statistik som ändå finns kommer från fel källor. T.ex P Jonasson, som släppte den omfattande våldtäktsrapporten förra året, är en sverigedemokrat. Därför är det väldigt bra att någon inom sjuklövern (en moderat) släpper något liknande. Det kommer ge större spridning. Fler människor kommer att läsa siffrorna. Fler människor kommer att känna till siffrorna. Vilket är mycket viktigt!

Alldeles för få känner till dessa siffror. Det måste bli fler!

Citat:

De bidrar väldigt mycket på så sätt att folk blir medvetna om problemen. PK-politikerna har ju gjort allt för att dölja problemen, och den största faktorn till att en del PK-partier nu förefaller att bry sig är SD:s enorma tillväxta. De vet att att om de fortsätter att låtsas att allt är bra ("Sverige är tryggare än någonsin" bla bla) så kommer de att berövas sin makt. Och det vill de inte.

För att klara SD måste de dels prata SD:s språk men dels även komma med konkreta åtgärder. Utan sk "alarmister" och SD hade de inte gjort någonting alls. De hade fortsatt i samma hjulspår.

Citat:

Vad många vill är att bryta den nedtystningkultur som rått så länge i Sverige. Länge var det förbjudet att diskutera dessa saker i Sverige, och de som ändå gjorde det, möttes av ett hatdrev från vänstern.

Men nu håller tiderna på att ändras. Tack o lov.

Sedan är det klart att alla vill att de partier med de åsikter som man själv stöder tar makten. Det är inget konstigt med det. Det är ju då man har störst chans till förändring i den riktning som man själv vill ha.
Citera
2018-01-18, 10:57
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hon sätter sig själv väldigt mycket i centrum. Jag ser det som lite kränkande mot det oavlönade grovarbetet som gjorts av Affe, Jonasson och Provokatör.

Sedan har "sanning" visat sig vara ett rätt så värdelöst vapen mot såväl kognitiv dissonans som psykotisk utopism. De hon tänker sig övertyga är inte rationella. De förnekar fakta om de "måste". Fakta är lönlöst på den sorten.

Som professor i teologi känner hon säkert till bibelordet

(Lukas 16:29).

Tack för att någon minns mina trådstarter och egna studier i detta och närliggande ämnen. När jag misstänker att det förhåller sig på ett visst sätt så tittar jag på dom hårda fakta som trots allt finns att tillgå. Jag petar in siffror baserat på fakta som inte går att slå håll på och backar upp dessa med källhänvisningar, sen spetsar jag försåtligt till rubriken för att skapa ett intresse.

Mitt syfte är alltid att skapa medvetenhet och opinion, att ämnet når en vidare publik i social medier och sedan snappas upp av andra är helt i linje med mitt syfte.

Att brunsmeta mig går dåligt då jag inte är Sverigedemokrat och dessutom bor och rör mig på Södermalm (vilket kan enkelt kollas i min posthistorik). Här följer ett antal av mina trådstarter, vissa har nått utanför forumet och även genererat reaktioner utanför internets träskmarker.

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Heltäckande, knastertorr och neutral (nåja) fakta sida upp och ned med deras aktiviteter. Här har Maria.bokklubben och Universell bidragit med arbetet. Denna tråd tror jag bland andra att riksdagsmannen och centerpartisten Staffan Danielsson besöker med jämna mellanrum.

(FB) Ny studie avlivar myten att svenskar begår flest sexualbrott mot barn (6 kap. BrB)
En tråd som till min besvikelse inte har nått speciellt långt (ännu).

(FB) Ny statistik - Afghanistan är säkrare än Skåne - Hazarernas bluff synad.
Denna har fått stor spridning i sociela medier och även genererat mothugg i form av debattartiklar, den är baserad på FN's halvårsrapport för 2017. Snart kommer FN's helårsrapport och då ska jag göra en jämförelse med bl.a nästa tråd.
När den genererade en indignerad debattartikel i vänstermagasinet Paragraf så fickjag ett kvitto på att tråden tog skruv. Länk till artikeln.

(FB) 2017 dystra facit - Dödliga attacker mot polisen är nu vardag - respekten nära noll!

(FB) Äntligen - Afghanernas brottslighet i hårda siffror - Läs om mord & grova våldtäkter!
(FB) 2016 var den afghanska gruppvåldtäktsviljan 52000% högre än under hela 90-talet (Brå)
Afghaner igen.

(FB) Färskt PM från gränspolisen fastslår - 96% av ensamkommande marockanerna inte barn

(FB) Sensationella siffror-Ensamkommande klarar sig bättre eller mycket bättre än svensken
Togs senare upp av bl.a Tino.

Lite blandat
(FB) Marockaner står för 2200% fler våldtäkter än svenskar enligt BRÅ's senaste statistik
(FB) Ny undersökning - Afrofobi kan inte förklaras med antalet invandrare från Afrika

Och så gillar jag att hacka på media, specielt ETC, något som Uvell precis börjat granska.
(FB) Undersökning -Presstödet vs besökarantal -Vilket är sambandet, finns det ett samband?

/Provokatör
Citera
2018-01-18, 11:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Alla är medvetna om att problemen finns men från framförallt högerhåll finns det bara alarmism, inga lösningar. Den enda lösningen jag hört från någon av Heberlein och Bali är "stoppa invandringen och utvisa folk som ska utvisas" men invandringen är redan nere på väldigt låga nivåer (under 30 000 förra året) och det är knappast de som väntar på utvisning som begår majoriteten av brotten.

Förra året (2017) beviljades ett rekordhögt antal uppehållstillstånd:

Citat:
Rekordhög invandring trots ny flyktingpolitik

Trots omsvängningen av den svenska asyl- och flyktingpolitiken för ett par år sedan fortsätter antalet människor som beviljas uppehållstillstånd att ligga på rekordhöga nivåer. Antalet som fått uppehållstillstånd 2017 har minskat jämfört med året innan, men ligger på betydligt högre nivåer än åren före 2013.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rekordhog-asylinvandring-trots-ny-flyktingpolitik

Citat:
2017 beviljades näst flest uppehållstillstånd någonsin

Enligt Migrationsverkets statistik beviljades hela 135 459 uppehållstillstånd under 2017. Det motsvarar ungefär hela Helsingborgs eller hela Jönköpings kommun. Bara en gång tidigare har fler beviljats och det var rekordåret 2015 då 150 535 tillstånd gavs ut.

https://samnytt.se/2017-beviljades-nasta-flest-uppehallstillstand-nagonsin/

Det kan vara bra att känna till i debatten. Troligen kommer det att sjunka de kommande åren, men att så många uppehållstillstånd beviljades år 2017 kommer att leda till ökande problem.

Citat:
Heberlein & Co däremot har jag ingen respekt för. De är hetsare och jag har svårt att se vem som vinner på ett hetsigare samhällsklimat.

Vi ser idag i Sverige vad nedtystningskulturen har lett till. Det har lett till ett mycket otryggt Sverige där vi dagligen kan läsa om bl.a handgranatsattacker, skjutningar, grova våldtäkter, attacker mot poliser och annat elände. Man kan ibland tro att Sverige befinner sig i krig. Nyligen dog en människa av en handgranat och igår kunde vi läsa om en handgranatsattack mot en polisstation.

Ska det bli ändring här så måste vi först börja prata om det. Och dessvärre är det väldigt obehagligt att prata om död och våld, och en del tolkar det som "hetsigt" och "alarmistiskt". Men det är en process som vi måste gå igenom, om vi ska kunna göra något åt saken. Att stoppa huvudet i sanden har visat sig leda direkt till avgrunden. Så härmed måste det vara slut med det.
Citera
2018-01-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Nej. Som jag förstått det krävs att båda föräldrarna är födda i Sverige.
Andra generationen klumpas ihop med svenskar och det har gjorts i årtionden.
Citera
2018-01-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Att höja flerbarnstilläggen är knappast att låta familjer leva på egna inkomster, det är bidrag, inte inkomster, höjer vi dem blir dessa familjer ännu mer bidragsberoende.

Nej, då får de pengar över om de börjar jobba. Idag dras alla inkomster av från försörjningsstödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in