Citat:
Vad har då vänstern för lösningar? Vänstern är så rädd för sanningen att man kastade ut förra årets årets svensk som engagerar sig i hedersrelaterat våld. Vilka lösningar har vänstern och rödgröna lagt fram? Alarmism som att alla män är möjliga våldtäktsmän när vissa grupper kraftigt sticker ut.
Vänstern har väl inte hittat några superbra lösningar heller men de har gett polisen större resurser, de ströp invandringen och satsar på olika jobbåtgärder. Det kanske inte gett önskvärda resultat men det är försök till lösningar.
Jag har mest svårt för skrikhögern som gärna påpekar problemen men inte kommer med några lösningar. Som att problemen inte redan är uppenbara för alla. Är man politiskt aktiv så får man fan lägga manken till och komma med förslag på hur man ska åtgärda problemen, eller dra igång utredningar för att få fram förslag på lösningar.
Att som Heberlein sammanställa statistik som redan finns för att påpeka något alla redan vet fyller ju noll funktion annat än att debatten börjar om igen. Att Bali twittrar frenetiskt om hur saker som händer i Sverige inte hände förr är förvisso korrekt, men jag förväntar mig inte att en politiker bara ska stå och peka på problemen utan faktiskt även försöka åtgärda det.
Heberlein och Bali och deras geliker står bara och stampar på samma ställe. De bidrar inte på något sätt till att föra problemet närmare en lösning, likt papegojor upprepar de bara vilka problemen är och så fastnar debatten där istället för att gå från att diskutera problemen till att diskutera lösningar.
Jag vet inte vilket deras motiv är, men jag antar att de vill skrämma upp folk så att de röstar på de mest alarmistiska partierna, och de är ju alltid högerpartier.