2018-01-18, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sanningen-skall-gora-er-fria/

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

vem skänker pengar till en bipolär som gör sådant som är uppenbart för att hon ska kunna skriva en bok. Hon kopierar bara det som sägs här, och gör saker som är uppenbarta för att gynna sitt egenintresse. Hon ändå var smart men hon ligger på samma låga nivå som Tino, iraniern som inte platsade i usa och där han blev utkastad för han plankade vad andra sagt och gjort.
Citera
2018-01-18, 03:49
Medlem
Är Anna först på bollen? Nej.

Men tänk nu strategiskt. Vad ni än tycker så är det smartare att stödja dethär projektet ordentligt så att media tvingas reagera eller inte reagera (vilket blir en signal i sig). Men för att det ska hända så måste vanligt folk engagera sig så att det märks. Är vi tillräckligt många kommer också andra politiker förstå att landskapet förändras, det blir högre i tak och fler kommer våga.

Anna är tillsammans med Hanif det enda hopp vi har i moderaterna. Själv ska jag rösta SD, men kommer stödja detta då det kommer förändra debatten.

Förövrigt är Anna riktigt vass, mer än de flesta politiker och skribenter i dagens Sverige.
Citera
2018-01-18, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse001
Är Anna först på bollen? Nej.

Men tänk nu strategiskt. Vad ni än tycker så är det smartare att stödja dethär projektet ordentligt så att media tvingas reagera eller inte reagera (vilket blir en signal i sig). Men för att det ska hända så måste vanligt folk engagera sig så att det märks. Är vi tillräckligt många kommer också andra politiker förstå att landskapet förändras, det blir högre i tak och fler kommer våga.

Anna är tillsammans med Hanif det enda hopp vi har i moderaterna. Själv ska jag rösta SD, men kommer stödja detta då det kommer förändra debatten.

Förövrigt är Anna riktigt vass, mer än de flesta politiker och skribenter i dagens Sverige.

Anna är sökert vass när hon är själv. Tror du verkligen politiker bryr sig om man lovat guld och gräna skogar men aldrig infriat något eller att man skapar olika staliga instanser så att man kan "avfärda det ryska hotet" eller har möten i Bryssel för att träffa PR proffs kring hur man ska "neutralisera" falska nyheter. Kanske dags att vakna upp ur sin Anna inducerade fantasi och dröm. Hon bryr sig bara om pengar och är ljusår ifrån smart.
Citera
2018-01-18, 04:24
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse001
Men tänk nu strategiskt. Vad ni än tycker så är det smartare att stödja dethär projektet ordentligt så att media tvingas reagera eller inte reagera (vilket blir en signal i sig).

Media har gång på gång bevisat att de inte är tvingade till att uppvisa någon som helst intellektuell hederlighet. I deras bok kommer det bara heta att Ann plockar fram hatfakta.
Citera
2018-01-18, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Anna är sökert vass när hon är själv. Tror du verkligen politiker bryr sig om man lovat guld och gräna skogar men aldrig infriat något eller att man skapar olika staliga instanser så att man kan "avfärda det ryska hotet" eller har möten i Bryssel för att träffa PR proffs kring hur man ska "neutralisera" falska nyheter. Kanske dags att vakna upp ur sin Anna inducerade fantasi och dröm. Hon bryr sig bara om pengar och är ljusår ifrån smart.

Ann heter hon!!!!!
Citera
2018-01-18, 06:34
Medlem
Just när det gäller gruppvåldtäkter så är mitt tips som följer;

Tippar på att hon hittar 20-30 domar de senaste fem åren. 100 andra gruppvåldtäkter har inte klarats upp och gått till åtal.

- 95 % har begåtts av personer med namn som för tankarna till MENA länder.

- Resterande 5% kan vara svenskar mixat med Balkan folk.
Citera
2018-01-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Andra generationens invandrare då som är födda i Sverige och är svenska medborgare räknas i statistiken inte som svenskar?
Nej. Som jag förstått det krävs att båda föräldrarna är födda i Sverige.
Citera
2018-01-18, 07:12
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon har stått på samma sida som Jackie Antjelen. Mer PK än så blir man inte.
Trans och lögn. Heberlein är kristen och har i många år korrekt kritiserad Svenska Kyrkan för vad på FB kallas DDR-kyrkan. Framförallt har hon kritiserat den vänsterextrema ateisten Antjelen. Det kulminerade i att hon gick ur Svenska Kyrkan.

Ann Heberlein är verkligen inte en kappvändare.

Det hon gör nu och i formen av crowdfunding är en del av sin valkampanj. Men det är ett viktigt område. Politiker som inför valet tramsar om flygskatt och relativ barnfattigdom när samhället bokstavligen står i lågor är så blinda dom kommer bli

Heberlein och Hanif kan få mig att rösta på M.
Citera
2018-01-18, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Nej. Som jag förstått det krävs att båda föräldrarna är födda i Sverige.

Om det krävs att bägge ens föräldrar är födda i Sverige, hur många "utlänningar" finns det då i landet?

Vilket land tillhör man om farsan är från Serbien?
Citera
2018-01-18, 07:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Spelar ingen roll. Ju fler personer som lägger fram tung saklig statistik, desto svårare blir det att avfärda statistiken som "fake news" eller "högerextrema lögner".

Att Ann Heberlein är en moderat är perfekt. Då kan inte motståndarna avfärda henne som en nazist eller sverigedemokrat. Utan hon är ju en del av sjuklövern, rent officiellt. Även om hon förstås befinner sig på högerkanten bland moderaterna.
I sak är det väl bra att frågan utreds. Heberlein är ju forskarutbildad och bör väl ha möjligheten att göra ett gediget arbete, med större resurser än de granskningar som redan gjorts. Så långt allt väl, men samtidigt är det väl skäl att påpeka att hon är representant för det parti som öppnade gränserna, och dessutom undertryckte all diskussion om invandring och brottslighet. Det att hon kandiderar till riksdagen för moderaterna sänker i viss mån hennes trovärdighet. Sedan har du självfallet en poäng att åsiktsmonopolet inte kan avfärda henne så enkelt då hon tillhör etablisemangspartiet. Fast åriktsmonopolet har ju börjat krackelerad påtagligt på sistone.
Citera
2018-01-18, 07:54
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5669514
Ska hon ta med organiserade gangbangs där kvinnorna utsätts för grova övergrepp, då har hon mycket att göra. Hur ofta anordnar man gruppvåldtäkter där männen betalar för att delta?
Citera
2018-01-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sanningen-skall-gora-er-fria/

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?

Heberlein tillhör den politiska skrämselhögern som jag personligen är rätt trött på. Även om jag inte är moderat tycker jag ändå Kristersson verkar vara en vettig person som skiljer sig skarpt från alarmisterna som dominerar på högerkanten.

Vänstern är sannolikt inte rädda för "sanningen", men däremot är de (med rätta) rädda för skrämselpropaganda likt den Heberlein, Bali med flera ägnar sina dagar åt att sprida. Rädda människor är farliga och om rädda människor matas med statistik och påpekanden från personer de ser upp till om hur farliga och våldtäktsbenägna flyktingar är så riskerar man att piska upp obehagliga stämningar.

Alla är medvetna om att problemen finns men från framförallt högerhåll finns det bara alarmism, inga lösningar. Den enda lösningen jag hört från någon av Heberlein och Bali är "stoppa invandringen och utvisa folk som ska utvisas" men invandringen är redan nere på väldigt låga nivåer (under 30 000 förra året) och det är knappast de som väntar på utvisning som begår majoriteten av brotten.

Trodde faktiskt aldrig jag skulle känna eller säga så här, men Heberlein och Bali och alla de andra moderaterna politikerna som gjort det till sin uppgift att skrämma upp folk har fått mig att tycka att SD känns vettiga. Jag gillar inte SD, kommer aldrig göra och kommer aldrig rösta på dem men de tar i alla fall problemen på allvar och presenterar idéer på lösningar. Jag håller inte med om alla och vissa lösningar är bara grundade i klassisk högerextremism, men de har i alla fall idéer och en del idéer är vettiga.

Heberlein & Co däremot har jag ingen respekt för. De är hetsare och jag har svårt att se vem som vinner på ett hetsigare samhällsklimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in