Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Till er som säger att ni har säkra källor.
Är era källor sådana med förstahandsuppgifter eller har de fått informationen i andra eller tredje hand? Jag tänker mig att även poliser kan spela varandra spratt, liksom vanliga människor kan. Om någon polis misstänker att en annan läcker info till fb, eller till någon som i sin tur läcker till fb, kan den tanken uppstå, att förmedla falsk info till läckan. Kanske för att få arbetsro eller bara av ren djävulskap.
Jag tänker främst på polisens talesperson Westford som härom dagen uttryckte, med udden klart mot fb, sin förvåning över att personer verkade så säkra på vad som hänt. Och i samma mening tyckte jag mig kunna utläsa, att hon också menade att antagandena var helt fel. Eller åtminstone att osäkerhet råder kring vad som har hänt, men på fb visste man bestämt.
Dagens intervju med rättsmedicinaren pekar, i mitt tycke, mot att polisen inte heller vet så mycket om vad som verkligen har hänt. Vem som har mördat vem och vem som har begått självmord samt i vilken ordning.
Det verkade också oklart om pappan (eller någon alls) verkligen har hittats hängd. I intervjun framstår det nästan som att alla har hittats döda på olika platser, eller kanske i samma säng, och att rättsmedicinarna har ett himla pussel att lägga.
Men samtidigt är det oklart om den intervjuade är direkt delaktig i denna utredning eller om hon bara uttalar sig generellt om hur man arbetar på rättsmedicin.
Jag skulle inte alls bli förvånad om den förklaring vi alla väntar på kommer att bli en stor överraskning.
Instämmer. Det som inte verkar troligt är framförallt uppgiften att om dessa två vuxna hittats på olika ställen- har dessa två agerat i samförstånd så borde det vara självklart att dessa två delar de sista livsögonblicken nära varandra, även deras barn borde ha insomnat nära med sina föräldrar.
Jag börjar tro att en enda person har agerat.
Övriga tre har inte varit medvetna alls om att deras liv ska ta slut. Någonting har dödat alla-
en cocktail av olika preparat kan man gissa. En person har varit aktiv i att alla avled.
Vet någon verkligen om mamman var döende i cancer ? hon hade haft cancer tidigare men tillfrisknat, alltså tyder det på att hon var en stark person/ kvinna som tidigare bekämpat sin
sjukdom,
även om den återkommit så kan hon fortfarande haft kraft och tillförsikt att tillfriskna en gång till.
Flickorna led av sjukdom, den äldre led kanske mera, och enligt insatta så märktes det på henne, alltså inte bara att hon led av trötthet, sjukdomen var synlig, kanske handikappande och hon behövde hjälp med förflyttning och fysisk omvårdnad- men inget säkert vet jag-om vad hon hade för sorts sjukdom.
Pappan var han sjuk?- deppig och utmattad ? ja kanske men fortfarande inget säkert har framkommit.
Han berättade för omgivningen att det var kris i familjen- långvarig kris. Men inget har framkommit vad som låg bakom hans förtvivlan.
OM flickan var sjuklig, mamman likaså så vet så klart sjukvårdspersonal hur det stod till med dessa två.
Om den yngre flickan påstås att även hon haft samma sjukdom som storasyster.
Har familjen levt under påfrestningar under så lång tid så borde kanske alla deras anhöriga förstå vad
som pågått. Många personer har umgåtts ikring familjen, rektor, lärare, chefer och arbets-kamrater, mor och farföräldrar, så isolerade kan de inte ha varit.
Kanske fanns önskemål att denna jul fira i avskildhet.
Rättsteknikerna gör sitt-och bara de kan ha hanterat kropparna- ingen ambulans utan teknikernas egna fordon användes förmodligen när familjen reste från sitt hem sista gången.