2018-01-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
http://www.bbc.co.uk/programmes/b08zjyp1

Behöver ni mer bevis?

Åt någon i familjen denna typ av medicin?
Annars har det väl ingen relevans alls.
Citera
2018-01-18, 00:08
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hmm, det får jag inte ihop riktigt. Har dom en film på händelseförloppet?

Du tror väl inte att familjen filmat har tragedin? Och tycker du att en glad/skrattande smiley passar i inlägget?
Citera
2018-01-18, 00:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhoebeBuffay
De kan ju bara sökt hjälp i kyrkan? Kanske inte varit så aktiva.

Hade de haft med kyrkan att göra är det omöjligt att tex ta psykofarmaka.

Sen är det inte som en vanlig kyrka. Det är något helt annat. Det fanns bra inlägg om det tidigare i tråden.
Citera
2018-01-18, 00:15
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur vet du det? Är du själv scientolog?
I så fall fäster jag ingen som helt betydelse vid vad du skriver, ska du veta. De är väldigt kända för att trolla!

Jag har vuxit upp i den miljön.
Citera
2018-01-18, 00:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Svensk polis följer denna tråd mycket noggrant.
Det kan ju vara så att mördaren finns kvar i livet och skriver in villospår i tråden när det blir för hett om öronen.
Citera
2018-01-18, 00:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Flera har frågat om det finns kollektiva självmord registrerade i Sverige, och jag har letat och funnit några exempel, bl.a hittade jag två unga personer som man misstänker tagit livet av sig i gemensam handling, men det är inte riktigt relevant just här. Men iof att det har förekommit gör ju inte det till en omöjlighet i Bjärred.

Hittade denna angående kollektiva suicid:
https://www.svd.se/svt-ensamkommande-planerar-kollektivt-sjalvmord

För fem, tio år sedan så var det två unga personer, tonåringar tror jag, en flicka och en pojke som tillsammans begick självmord. Har för mig att de hängde sig på något sätt i ett fotbollsmål. Tragiskt var det i alla fall...

Edit: Jag får korrigera mitt inlägg ovan. De var 25 respektive 27 år gamla och det skedde i Borås år 2002. Det skedde inte så långt ifrån den så kallade ”Punkartunneln” i Borås.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10322072.ab

(Det finns en tråd om Punkartunneln på Flashback för den intresserade. Jag var på platsen tidigare i höstas för lite dokumentation)

(FB) Mordet vid Punkartunneln, Borås 70-talet
Senast redigerad av Pajosv 2018-01-18 kl. 00:57.
Citera
2018-01-18, 00:30
Medlem
Citat:
http://www.bbc.co.uk/programmes/b08zjyp1

Behöver ni mer bevis?

Är det på KMR: s sida du hittat detta "beviset"?
"Scientolog- spåret" i tråden ser annars lite annorlunda ut mot för hur du lägger fram det nu?
Citera
2018-01-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Alltså enligt Scheele så sade man i snacket på polishuset att pappan hjälpte mamman att dö eftersom hon inte dog av det som hon tog tillsammans med barnen. Och då frågade jag precis i texten du länkat här innan om hur man kan veta det om det då är filmat hur det gick till.

Scheele sade sedan att dom spelat in en video där man berättar hur man tänkt utföra dom här morden, och då har teknikerna sedan sett att det inte stämde med videons uppgifter och därför har pappan hjälpt mamman som inte dog av något hon och barnen tog. Så ja det är värt en smiley i och med frågan om det är inspelat för något sånt blir svårt att få till annars menar jag. Tänk nu noga på vad som sägs. För min del är det skrattretande svammel ingenting annat.

Det vore bättre du följde konversationen det gör du enklast genom att följa pilen i det inlägg jag citerat. Så ser du snart vad det handlar om.

Än bättre om du förstod vad du läser. Läs texten igen!
Citera
2018-01-18, 00:36
Medlem
Undras vad ev håranalyser av barnen och mamman visar. Hon (eller pappan) kan ju ha förgiftat dessa under lång tid á la MbP. Trots många undersökningar verkar läkarna ha stått handfallna och inte kunnat ställa en diagnos. Vilket måste vara ovanligt. Har mamman tidigare lidit av förlossningsdepression tro?
Citera
2018-01-18, 00:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Än bättre om du förstod vad du läser. Läs texten igen!

Först det här.
Citat:
Det jag hört från snack i polishuset om man säger, poliser pratar även dem, är att mamman har tagit samma som barnen men inte dött. Så hon har fått hjälp av sin make. Där finns sannolikt många fler frågor, bara där. Jag vill inte skriva på vilket sätt hon troligen dött, eller vad man misstänker där, eller vad denna hjälp skulle bestått i.

.

Sedan kommer detta.

Citat:
D
Om nu föräldrarna gör en video där de förklarar vad de gjort med barnen och varför, samt vad de nu ska göra med sina egna liv, och polisen finner dem på ett annat sätt, där fadern dött på ett sätt och mamman på ett sätt hon inte fysiskt kan ha gjort mot sig själv? Jag tror inte du förstår den kriminaltekniska slutledningen.

Till slut det här.
Citat:
Som jag redan sagt flera gånger.
Jag har bara återgett det jag fått mig berättat, och jag har två olika uppgifter. Ena personen säger video, andra sa brev. Personen som sa brev sa sedan att det kunde lika gärna varit en video, flera andra säger därefter; video inget annat.
Men som jag redan sagt, allt ska förklaras i detalj för dig, varför vet jag inte riktigt. Eget tänkande är verkligen inte din paradgren.

Dags för dig Remark att läsa på. Vad väljer du i dag?
Video eller brev? Full information om tillvägagångssätt i en video? Nej för helvete nu får du ge dig. Nog för att du spridit falska uppgifter osv, men här får man finna sig i att bli ifrågasatt när det inte går ihop.
Jag får också PM men det är så ointressant så det behövs inte ens läggas upp. Däremot finns det en agenda att vissa vill framföra sina teorier eller vad dom tror i tråden via PM-.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-18 kl. 00:45.
Citera
2018-01-18, 00:45
Medlem
Även om det går inflation i olika diagnoser i tråden så måste jag ändå säga att jag tror Nyf1kentant är något på spåren med Niemann-Picks sjukdom. En ärftlig ämnesomsättningssjukdom som beror på bristande funktioner hos specifika enzymer. Sjukdomen kan bryta ut i vilken ålder som helst och ger olika symtom beroende på när den bryter ut.

Om en person med denna sjukdom (bärare av två muterade gener) får barn med en frisk bärare av den muterade genen (dvs endast en muterad gen) är sannolikheten hela 50 procent att barnet får sjukdomen.
En teori är att mamman hade denna sjukdom utan att hon visste om det och att pappan var bärare av en muterad gen vilket ledde till att båda deras döttrar fick det. Sjukdomen är svårdiagnostiserad och likartade symtom ingår i en mängd andra sjukdomar vilket även kan förklara de olika diagnoser som nämnts av diverse källor.

Niemann-Pocks har symtom som påminner om bla kroniskt trötthetssyndrom vilket kan, efter uteslutningsdiagnostik, initialt lett till diagnosen ME. Hemskolning sätts in men med siktet inställt på att tjejen så småningom skulle tillbaks till skolan. Sedan kom narkolepsiliknande symtom som kataplexi och föräldrarnas tankar börjar snurra runt den där svininfluensavaccineringen som dottern fick för några år sen. Eller så börjar den yngre dottern uppvisa ovanliga symtom och man börjar då gräva ordentligt i orsaken.

Kanske hade de precis fått fastställt att båda flickorna led av Niemann-Picks sjukdom. En progressiv, obotbar sjukdom med hemska, starkt livshämmande symtom och som obönhörligen leder till en för tidig död. Sedan, via genetisk diagnostik, förstått att även mamman var drabbad. En sjukdom som, om den bryter ut i vuxen ålder, börjar med psykiatriska symtom som psykotiska tillstånd, vanföreställningar, hallucinationer, nedstämdhet och beteendeavvikelser för att sedan även utveckla svåra neurologiska symtom.

Det är en insikt och ett öde som skulle vara nästintill omänskligt tungt att bära..

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/niemann-pickssjukdomtypc
Citera
2018-01-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Undras vad ev håranalyser av barnen och mamman visar. Hon (eller pappan) kan ju ha förgiftat dessa under lång tid á la MbP. Trots många undersökningar verkar läkarna ha stått handfallna och inte kunnat ställa en diagnos. Vilket måste vara ovanligt. Har mamman tidigare lidit av förlossningsdepression tro?

Nu vet jag inte vad för sjukdom flickorna faktiskt hade, men OM det var ME kan det ta flera år innan man får diagnos, då läkarna först måste utesluta alla andra sjukdomar. Därtill finns det många läkare som inte tror på / känner till ME, vilket försvårar ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in