Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Jag är färdig med det här. Jag betraktar allt annat än resonabla och rimliga och underbyggda synsätt som ute i annat ärende än att söka sanningen. Dvs. som trollande av folk som till någon del via allmän deduktion måste antas ha sin inkomst av att sitta med detta hela dagarna – alternativt missköter sitt egentliga arbete.
Det här fallet är att betrakta som så klart det kan bli, bortsett från detaljer som inte är deducerbara ur tillgängliga fakta.
Ansvariga tjänstemän i offentlig tjänst har haft insyn i familjens situation över lång tid, och fler sådana har i uppdrag att utreda exakt vad som skett och var ansvar kan utkrävas. End of story.
Ge lite värdighet åt de drabbade,
er själva, fb och livets villkor genom att sansa er, och om något foka på en balanserad och formell sammanfattning. Pladderinläggen kommer med all sannolikhet ändå rensas ur tråden, skulle jag misstänka. Här finns det inte mycket mer att se. Är min åsikt.
Herregud vad du försökte flika in ord som flyger över mössan på kreti och pleti, jag ska försöka "foka" på en balanserad och formell, personlig sammanfattning...
Pappan våldtagit döttrarna när dom kommit i en peddos "dream spot" - hence dotter nummer två, även hon måste hållas hemma (efter hon blivit för lockande för pappis) så att hon inte får kompisar som hon kan söka stöd hos. Mamman får reda på det under lovet och pappan känner att - sitta i fängelse är inte min grej = tragik.
Tror att det är så enkelt (I en dylikt mans hjärna), varför söka komplicerade orsaker..?