2018-01-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Var hittar man den?

Glöm den där videon och krafset på griffeltavlan. Den har inget med händelsen i Bjärred att göra.
Citera
2018-01-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Julpyntet indikerar att mamman i familjen inte var svårt deprimerad eller psykotisk långt innan dådet. Det skulle bli en helt vanlig jul...?
Varför är julpyntet en indikation på att mamman mådde bra? Fattar inte... pappan kan väl va den som hängt upp stjärnor... eller? Det gjorde min man i år... eftersom det alltid är nån lampa som är trasig osv o han har bättre koll på sånt. Bara undrar....
Citera
2018-01-16, 23:13
Medlem
Det går inte att släppa detta fallet, funderingarna ploppar upp till och från under dagarna. Man vill bara veta, det hjälper inte att läsa här, vi kommer ingenstans bara en massa spekulationer. Bara till att avvakta och förhoppningvis får vi alla ett avslut.
Citera
2018-01-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har ju i evinnerliga tider sagt gärningsman. Tror att det beror på att det förr var ganska ovanligt med kvinnor som begick grövre brott. Idag verkar det mer och mer bli "gärningsperson". Men jag har märkt att äldre poliser, 50-60 plus, fortfarande säger gärningsman, även om det är en kvinna det gäller eller om man inte ens vet om det är man eller kvinna som begått brottet. Det sitter nog lite i ryggmärgen. Väldigt OT. Ursäkta.

Gärningsman är en juridisk term som inte har nåt med kön på förrövaren att göra. Men gärningsperson vore bättre eftersom folk missförstår det och tror att det ÄR en man när
termen används.
Citera
2018-01-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är färdig med det här. Jag betraktar allt annat än resonabla och rimliga och underbyggda synsätt som ute i annat ärende än att söka sanningen. Dvs. som trollande av folk som till någon del via allmän deduktion måste antas ha sin inkomst av att sitta med detta hela dagarna – alternativt missköter sitt egentliga arbete.

Det här fallet är att betrakta som så klart det kan bli, bortsett från detaljer som inte är deducerbara ur tillgängliga fakta.

Ansvariga tjänstemän i offentlig tjänst har haft insyn i familjens situation över lång tid, och fler sådana har i uppdrag att utreda exakt vad som skett och var ansvar kan utkrävas. End of story.

Ge lite värdighet åt de drabbade,
er själva, fb och livets villkor genom att sansa er, och om något foka på en balanserad och formell sammanfattning. Pladderinläggen kommer med all sannolikhet ändå rensas ur tråden, skulle jag misstänka. Här finns det inte mycket mer att se. Är min åsikt.

Herregud vad du försökte flika in ord som flyger över mössan på kreti och pleti, jag ska försöka "foka" på en balanserad och formell, personlig sammanfattning...
Pappan våldtagit döttrarna när dom kommit i en peddos "dream spot" - hence dotter nummer två, även hon måste hållas hemma (efter hon blivit för lockande för pappis) så att hon inte får kompisar som hon kan söka stöd hos. Mamman får reda på det under lovet och pappan känner att - sitta i fängelse är inte min grej = tragik.

Tror att det är så enkelt (I en dylikt mans hjärna), varför söka komplicerade orsaker..?
Citera
2018-01-16, 23:20
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån - börjar inte den här tråden sväva ut ordentligt i OT-diket nu?

Jo absolut, haft konstiga teorier jag med, men börjar slå bort både det ena å det andra, tror att det varit jobbigt ifamiljen, någon har inte pallat, någon har flippat ut totalt av de vuxna och insett att det är kört. End.
Citera
2018-01-16, 23:24
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Jo absolut, haft konstiga teorier jag med, men börjar slå bort både det ena å det andra, tror att det varit jobbigt ifamiljen, någon har inte pallat, någon har flippat ut totalt av de vuxna och insett att det är kört. End.
(En av de vuxna, ska det stå)
Citera
2018-01-16, 23:25
Bannlyst
Jag gör ett sista försök att få över någon mer att tro på min teori.
Sen loggar jag ur från den här skiten.
Ännu en gång hävdar jag med säkerhet att :
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade godkänd hemskola.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Mamman hade obotlig cancer.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Det fanns liksom ingen framtid kvar ansåg dom.
Mor och far ordnar gemensamt en avskeds-förklaring som ligger väl synlig.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
Men på nått sätt hoppas o tror jag att beslutet går i kärlekens tecken.
Men det behöver ingen av er tro såklart.
God natt,
Citera
2018-01-16, 23:32
Medlem
DenKorruptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Pappan hade ihjäl frun och de båda barnen - och till sist sig själv. Hela familjen utplånad. Stor tragik...

Och som vanligt är det en "familjetragedi" när en galen man utplånat hela sin familj - fy fan jag mår SÅ ILLA.
Citera
2018-01-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Detta var en vanlig svensk familj, med mycket kärlek och stort mod, och dom var väldigt omtyckta, precis så som dom beskrivs i tindnigarna bla.
Flickorna hade obotliga sjukdomar och det var fruktansvärt jobbigt för hela familjen, och dom hade ingen möjlighet till ett normalt liv.
Det var ett gemensamt (i alla fall mellan mor o far) beslut att avsluta tillsammans.
Barnen och mamman somnar in, nerbäddade på ett fint och omvårdande sätt, och sist av allt så hänger sig pappan i vardagsrummet.
Detta har jag och några till skrivit i flera dagar, men alla har såklart rätt att spekulera i precis vad man vill.
Jag är övertygad och mer därtill, på att detta är sanningen, och att det måste vara ett fruktansvärt jobbigt och ångestfyllt beslut.
God natt,

Det finns väl ingen normalt funtad förälder som avlivar sina barn pga någon diffus sjukdom som skulle eventuellt avsluta deras liv om ett okänt antal år, hoppet finns väl alltid om ett botemedel... Det du skriver låter som en fantasinovell skriven av en tolvåring.
Du lever i en drömvärld och har förmodligen läst för många sagor.
Citera
2018-01-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
God natt,

Att ta livet (mörda) någon som inte vill det är inte något som går i kärlekens tecken. Jag förstår att de/han valde den vägen om de kommit till en punkt där de/han inte såg någon annan utväg. Men alla som inte var med på det är mördade och de hade knappast gjort det valet själva.

Om man ska gå på att det som sagts i tråden är sant, att mamman och döttrarna låg nerbäddade och han hade hängt sig, så tror jag att han gjorde det själv. Annars borde han varit nerbäddad i sin säng tillsammans med frun.
Citera
2018-01-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenKorrupta
Och som vanligt är det en "familjetragedi" när en galen man utplånat hela sin familj - fy fan jag mår SÅ ILLA.

Håller med, en bilolycka där en familj dör är en familjetragedi. När en person väljer att mörda sin familj är det mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in