Scientologer skulle inte begå självmord. Det är för dem totalt oacceptabelt.
Hur vet du det? Är du själv scientolog?
I så fall fäster jag ingen som helt betydelse vid vad du skriver, ska du veta. De är väldigt kända för att trolla!
En till hittepåteori: På tal om våldsbrott... det kanske uppstod våld/slagsmål ändå? Därav spekulationer kring blod/blåmärken och allt som kommit på tal... Tänker att kanske mamman mått väldigt psykiskt dåligt och planerat detta helt ensam, att hon och de sjuka (?) barnen ska lämna jordelivet. Den vaga bilden vi fått är att HB varit lite ensam och hemma väldigt mkt? Kanske tycker hon att OH ägnar för mycket tid till jobbet och alla kollegor som älskar och hyllar honom. OH kanske försökte gottgöra genom att jobba hemifrån, vilket OH beklagat sig för inför kollegor. ”Jobbigt hemma”. Men så upptäckte HB att OH i smyg ansökt om en ny tjänst som skulle innebära att hon och barnen blev ”ensamma” igen. Där brinner det... Hon har kanske precis hunnit droga barnen en eftermiddag när pappan kommer hem. Väl planerat dagen innan OH’s stora möte/föredrag (eller vad det var). Han blir skogstokig, flyger på henne. Ruskar om henne, slår, skriker och ser svart. Hans barn är döda! Antingen så dödar han sin fru under utbrottet och ser sedan ingen annan utväg än att ta livet av sig själv med. Vad finns kvar att leva för?
Ännu en fantasihistoria om hur detta hemska gått till...
Jag häpnar över en del kommentarer här!
Jag tror det är så enkelt som att pappan har mått riktigt dåligt psykist och med det börjat grubbla och det har slagit runt.
Han har gått bärsärkargång i huset och mördat resten av familjen för att sen ta sitt eget liv.
Kan tillägga att jag tror att det är ett knivmord.
Hmm, det får jag inte ihop riktigt. Har dom en film på händelseförloppet?
Du har varit mycket kontraproduktiv och oförskämd i otaliga inlägg, men att du kastar med smileysar och garvar inför det som beskrivs är bortanför makabert. Du är så djävla korkad att allt måste förklaras.
Om nu föräldrarna gör en video där de förklarar vad de gjort med barnen och varför, samt vad de nu ska göra med sina egna liv, och polisen finner dem på ett annat sätt, där fadern dött på ett sätt och mamman på ett sätt hon inte fysiskt kan ha gjort mot sig själv? Jag tror inte du förstår den kriminaltekniska slutledningen.
Gå och ta en flaska vodka och lek skrubbleken med dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Återigen tack för info. Tänker att exakt alla detaljer behöver inte allmänheten veta det räcker med vem och om det var i samförstånd sedan varför såklart.
Tänker även om pappan var upphängd skild från övriga familjen på nedervåningen. Tror du att det kan vara så att det är ett medvetet val? Pappan visste att kollegan skulle bli oroligt den 9 och åka hem till familjens hus. Han räknar med att kollegan kikar in genom fönstren och att kollegan då upptäcker honom?
Jag vet att personer som tar suicid ofta är bekymrade över hur de ska hittas, inte alla men många. Så visst kan det vara så, däremot vet jag inget i den saken. Arrangemang om hur man hittas kan väl även räknas in i förberedelsen, såsom att skriva brev osv. Har de brytt sig såpass att de gjort en video så har de garanterat funderat på hur de hittas.
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Angående Mammans död.
Jag har "pressat" 2 källor, men som sagt tar det stopp där.
Jag har försökt med scheele, men där tar det också stop för till fället, av respekt för anhöriga, vilket jag fullständigt förstår.... känns det fel, så posta inget ! Helt rätt.
Så medans vi väntar på den infon, så slänger jag in en TEORI.
Mamman ligger medvetslös, men hon dör inte.
Pappan märker såklart detta... paniken kommer, ångest, förtvivlan....vad fan skall jag göra !!
*Lägger händerna runt hennes hals och stryper henne, men då måste han se hennes ansikte relativt lång tid..och fixar han verkligen det.??
*Tar en kudde eller liknande och kväver henne, och då slipper han se hennes ansikte.
*Injektion av nått, men tänk nu hur stressad han måste vara, gråtandes, stressen.....börja fippla med en kanyl, hitta en ven.... fixar han det, tro ?
*Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om en kniv ?? Kommer ni ihåg att det har nämnts nått om blod. Han får panik, han vet inte vad han skall göra... han hämtar en kniv... hugger henne med flrea hugg i bröstet........
Kommer ni ihåg att poliserna som kom ut, såg väldigt allvarliga och tagna ut.
Det har pratats om att nån polis har spytt.
Och det har erbjudits hjälp till poliserna.
Vilken fruktansvärd o fasansfull situation pappan var tvungen att hantera...... ångest, gråt, förtvivlan.
Dom flesta av oss tar självklart avstånd från hela händelsen med denna familjen.
Mor och far dömde sina barn till döden.......
Men glöm inte bort att dom även dömde sig själva.
Personligen är jag emot allt våld, och framför allt mord på barn.
Detta är bara en TEORI, och vild SPEKULATION av mig.
Men, nått har ju hänt !!
Jag vet inget om det, men vad som krävs för att en polis ska spy eller må dåligt är lika individuellt som för alla vi andra dvs ofta som poliser mår illa fysiskt, lukter syner osv måste inte vara något speciellt för det med avseende på blod. Många ogillar ”lukten av död”, dvs döda personer
Men visst kan det ha funnits något specifikt på en specifik plats.
Jag har hört en historia I ett helt annat fall om en polis som kräktes på en brottsplats, inte optimalt innan teknikerna jobbat på platsen, den gången var det ”bara” en skjutning, inte helt ovanligt att unga poliser kräks, det är inte tagit ur luften det som visas på vissa mordserier, kriminalfilmer när en ung polis spyr och den äldre räcker fram en näsduk att torka sig med, ungefär
Jag häpnar över en del kommentarer här!
Jag tror det är så enkelt som att pappan har mått riktigt dåligt psykist och med det börjat grubbla och det har slagit runt.
Han har gått bärsärkargång i huset och mördat resten av familjen för att sen ta sitt eget liv.
Kan tillägga att jag tror att det är ett knivmord.
Jag tror nåt åt det hållet jag med. Tror iaf inte att det har med barnens ev sjukdomar att göra. Om en förälder dödar sitt barn för att det är sjukt så är föräldern inte LITE galen..
Låter isf konstigt att hon kunde jobba som vanligt i stort sett ända tills hon avled. Stod det inte i tidningen att hon gjorde det?
Sjukdomen ger inga fysiska symptom om den debuterar i vuxen ålder, dock börjar man bli ”psykiskt” sjuk. Min misstanke är därför att mamman i någon slags vanföreställning/hallucinatoriskt rus tog livet av barnen och sig själv. Barnen var sjuka i samma ärftliga åkomma, men med tidigare debut och uppvisade därför fysiska symptom. Googla på det, låter helt osannolikt, men det kan mycket väl vara den sjukdomen.
Det verkar som att "som vanligt" i det här fallet verkar vara en deltidstjänst, som delvis utförts hemmifrån.
Kanske HB bara hade en tjänst för att vara sysselsatt. Ett "jobb" som OH fixat - i all välmening - genom sina kontakter.
Så kan också fallet ha varit när paret samkörde på E & Y. Fast där var nog HB mera av en kaffeflicka kanske...
Frugan tycks ju ha varit både labil och sjuklig under lång tid, låt vara med avbrott för bättre stunder givetvis. Då är en sysselsättning av godo till skillnad mot det motsatta som oftast resulterar i inåtvändhet, avoghet och självskadebeteende.
Ännu mycket mera har ju stått att läsa i tråden i en veckas tid nu.
Konstigt nog tycks människan inte ha fastnat på bild
Vilken fakta? Det har inte framkommit något fr polisen. Allt här baseras på säker källa etc.
Den enda faktan är att tre i familjen har mördats och en var mördare. Enligt media.
Det är för stort fokus på barnens sjukdomar. Det räcker att du skaffar barn och går sömnlös i några månader för att du skall gå in i en utmattning. Yttre krav och ingen avlastning = utmattning. För att du skall bli våldsam och ta livet av din familj måste något till.
Jag håller helt med. För att förstå händelsen bör man nog fokusera på pappans kognition.
Du glömmer att det finns genetiska skillnader hos individer som gör att man reagerar olika på mediciner. För en liten grupp människor är ssri helt ineffektivt.
Har man dessutom kontakt med öppenvårdspsyk i Malmö så får man absolut inga försiktiga upptrappningar och täta läkarbesök. 2ggr per år har jag alltid haft. Även vid insättning. Dock med det inte sagt att alla blir benägna att mörda. Jag blir "bara" självmordsbenägen.
Vid insättande kan medicinen helt klart förstärka de symptom den skall bota därför skall den insättas i låg dos. Oftast kommer effekten man eftersträvar betydligt senare. Ingen quick-fix medicin direkt, som jag tex hoppades på.