2018-01-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Då är det med andra ord två skruvade barnamördare i fallet.
Det har jag ingen kunskap om, de verkar inte ha varit urtypen för personer med personlighetsstörning.
Tvärtom pekar väl allt mot att de var personer man säkert skulle ha haft stor respekt och beundran inför, jag hittar inget uppseendeväckande
Citera
2018-01-17, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Då är det med andra ord två skruvade barnamördare i fallet.

Ellet två förtvivlade föräldrar, som känner hopplöset mot herrens prövningar, som dom utsats för.

Beror på vilket ben man vill stå på.
Jag är neutral i frågan
Citera
2018-01-17, 23:33
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
där de båda uttryckt samma vilja[/b]
Fast de var ju fyra döda i huset, två av dem fick aldrig ge sin vilja. De blev bara brickor i ett spel.
Citera
2018-01-17, 23:34
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Svensk polis följer denna tråd mycket noggrant.

Två skäl: Möjligen fiskar man efter information (det torde dock inte finnas mycket av värde här, beklagar ovänligheten) men framförallt vill man ha koll på vad som kan tänkas ha läckt.

Bryter någon mot sekretessreglerna och detta kan beläggas blir det förstås mudder, fullt befogat.
Citera
2018-01-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, jag anade det, men var inte helt säker.
Dessutom... Tack för det du delger och dina seriösa inlägg.

Jag har varit tydlig med att det är en hypotes.
Citera
2018-01-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Fast de var ju fyra döda i huset, två av dem fick aldrig ge sin vilja. De blev bara brickor i ett spel.

Nej inget spel detta. Detta är livsöden kantade av svåra motgångar och hopplöshet, en tragedi. Stackars människor! Ekonomihögskolan i Lund har varit med om två makabra mord nu på kort tid. Först Dalbymordet, då offret E var anställd forskare och nu O...
Citera
2018-01-17, 23:43
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Förmår? Servera? Väg dina ord. Jag tror att 3 av 4 inte valde att dö, alltså är det mord. Sen är det naturligtvis hemskt att pappan var så deprimerad att han såg detta som en lösning. Men ditt inlägg framställer honom som en hjälte.
Ja, det blir väldigt magstarkt med sådana ordval. Vill man på något sätt höja upp honom till skyarna för att han har tagit de båda barnen till himmelriket?
Citera
2018-01-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ellet två förtvivlade föräldrar, som känner hopplöset mot herrens prövningar, som dom utsats för.

Beror på vilket ben man vill stå på.
Jag är neutral i frågan
Har funderat mkt över detta fallet som inte lämnar någon oberörd. Från början tyckte jag att det var grymt det som hänt och att jag absolut inte kunde förstå hur någon kan döda sina barn.Tror att så många spekulerar ang. sjukdomar osv.beror inte enbart på illvilja utan på att det är så totalt ofattbart det som skett att en hel familj är utplånad att man vill ha någon form av svar på hur det kunde ske. Rannsakar mig själv emellanåt att man kanske inte ska vara så stursk att så snabbt fördöma deras handlande.Vi har ju ingen som helst aning om hur dom haft det och ingen här kan säkert säga hur VI hade klarat av OM 3/4 av ens familj varit dödsdömda och absolut inget hopp fanns. Jag försvarar ju härmed givetvis inte mord men det tål att fundera en vända till kanske. Må familjen nu vila i frid.Tack för ordet!
Citera
2018-01-17, 23:53
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossian.allvetaren
Nej inget spel detta. Detta är livsöden kantade av svåra motgångar och hopplöshet, en tragedi. Stackars människor! Ekonomihögskolan i Lund har varit med om två makabra mord nu på kort tid. Först Dalbymordet, då offret E var anställd forskare och nu O...

Du hävdar/tror/vet alltså att Oska* blev mördad?
Citera
2018-01-17, 23:55
Medlem
Citat:
De-personalisation vill jag ta fasta på, vanlig biverkan. Insomni mycket vanlig biverkan. Många slutar "känna". En total anhedoni i kombination med De-personalisation kan ha fatal utgång. Tyvärr det som hände Oskar. Ett offer för läkemedelsindustrin.

Dessa biverkningar är gemensamma för samtliga SSRI preparat.

Märk väl! En tidigare psykiskt stabil man under hård press, som dödar sin familj. Barmhärtighet är det inte, men allvarlig psykisk störning under inflytande av psykofarmaka eller annan substans.

Men inte alls bland de vanligt förekommande. Många har oftast inga biverkningar alls när medicinen stabiliserats.

Åt någon i familjen denna typ av medicin? SSRI
Citera
2018-01-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eftersom ingen annan människa, förutom familjen var där, så finns det självklart inga vittnen...
Självklart kan det vara bara pappan som ger cocktail till alla tre, och blir således ensam mödare.
Eller så var mamman med när barnen fick sina, och mamman tog sin direkt efter barnen var döda.
Omöjligt att veta - ingen källa på det.
Men säkert är att pappan hängde sig sist, efter att dom andra tre var döda.

En grov felanalys! Det kan mycket väl vara mamman som tagit livet av de två barnen, utan att pappan var närvarande, eller hur? ( Baserat på de fakta som finns hittills)

I nästa steg kan mamman vara vid liv när pappan kommer hem, alternativt tagit sitt eget liv, innan han kom hem.

Jag vill bara belysa att det finns ganska många scenarior som kan vara troliga. Då duger det inte att bita sig fast vid ett, och bygga ideer kring just det.

Är det bekräftat att det var pappan som hängde?
Senast redigerad av Whyback 2018-01-18 kl. 00:06.
Citera
2018-01-18, 00:03
Medlem
Citat:
Mamman jobbade deltid för att ta hand om sina barn.

Detta kan även jag intyga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in