2018-01-17, 23:18
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning.
Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.

Det fetade ovan: Är det fakta eller bara ett löst antagande?
Citera
2018-01-17, 23:20
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kom i håg: ingen erkänner att han/hon läser FB. Många är vi som gör det, men desto färre som erkänner det.

Polis och utredare kanske borde överväga att kommunicera med allmänheten om dom nu
ogillar spekulationer så mycket.
Sen blir det ju en ideologisk fråga om det ska lämnas information om just det här fallet. Det är
känsligt värre.
En sen kväll förra veckan hoppade en person framför T-banan vid Odenplan. Inte ett knyst i pressen om det.

Jag betvivlar att svensk polis har något att invända mot diverse spekulationer på Flashback. Däremot måste polisen få göra sitt jobb, utan att behöva ta hänsyn till vad som skrivs i denna tråd.
Citera
2018-01-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag fick uppgift om att mor o far lämnat info/förklaring till den som hittade dom.
Min automatiska reaktion blev...
-Aha ett avskedsbrev.
För 5 min pratade jag med "nån" som nämnde att dom spelat in video, så det kör JAG på fortsättningsvis.. skitsamma.
Det viktiga var att dom tillsammans lämnat nått efter sig, kan jag tycka
Jag kan inte annat än hålla med fullständigt, brev, e-post, video, voicemail eller skrivit avskedet på badrumskaklet, det har ju fan ingen betydelse alls. ALLA säger en sak, att de lämnat en förklaring, där de båda uttryckt samma vilja
Citera
2018-01-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag betvivlar att svensk polis har något att invända mot diverse spekulationer på Flashback. Däremot måste polisen få göra sitt jobb, utan att behöva ta hänsyn till vad som skrivs i denna tråd.

Svensk polis följer denna tråd mycket noggrant.
Citera
2018-01-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Dreba har bara spelat pajas i sina inlägg, det är ironi
Hen hittar bara på för att trolla känns det som, menar hen det som skrivs är det bara fragment av tankar
Citera
2018-01-17, 23:26
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Svensk polis följer denna tråd mycket noggrant.

Må så vara. Det är dock inte samma sak som att svensk polis behöver ta hänsyn till vad som skrivs i denna tråd.
Citera
2018-01-17, 23:27
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag kan inte annat än hålla med fullständigt, brev, e-post, video, voicemail eller skrivit avskedet på badrumskaklet, det har ju fan ingen betydelse alls. ALLA säger en sak, att de lämnat en förklaring, där de båda uttryckt samma vilja

Då är det med andra ord två skruvade barnamördare i fallet.
Citera
2018-01-17, 23:28
Medlem
Suicid/suicidtankar/suicidförsök eller klinisk försämring

Depression är associerat med en ökad risk för suicidtankar, självskador och suicid. Denna risk kvarstår tills signifikant förbättring inträtt. Eftersom förbättring kan utebli under de första behandlingsveckorna, eller uppträder ännu senare, bör patienten följas noggrant till dess förbättring sker. Det är en generell klinisk erfarenhet att suicidrisken kan öka under de tidiga förbättringsfaserna.

Källa: FASS
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Okej...Ja det är väl bara jag som har svårt att fatta hur bildade människor kan tro på än det ena än det andra år 2018. Men det är väl så..
Ja, jag var ju tvungen att kolla lite mer, förutom Tom Cruise och John Travolta finns bl a Isaac Hayes, Beck, Chic Corea, Juliette Lewis, Kirstie Alley.
Varför intelligenta männislor dras till scientoloogerna:
*https://www.quora.com/Why-do-so-many-smart-people-believe-in-Scientology

De snärjer verkligen in människor på ett fruktansvärt sätt och jag finner det sannolikt att detta skulle ha hänt dessa föräldrar i Bjärred. Att BÅDA TVÅ skulle planerat dessa mord tillsammans kräver i mina ögon mer än depression och utmattning. Religiös irrlära skulle kunna vara en del i det hela.
Citera
Medlem
Mitt eget spekulerande som från början rörde sig kring sjukdom /religion / hopplöshet har nu övergått till att pappan helt sonika fick nog. Det blev för mycket att leva upp till, och såhär mitt i livet kommer funderingar kring "är det inte mer än så här?" och så brister det. Visserligen med brutala följder den här gången, tyvärr....
Kanske ska vi inte överanalysera....?
Citera
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Du kan nog tjata dig randig, dreba verkar inte vilja svara på det.
Citera
2018-01-17, 23:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Dreba har bara spelat pajas i sina inlägg, det är ironi
Hen hittar bara på för att trolla känns det som, menar hen det som skrivs är det bara fragment av tankar

Ja, jag anade det, men var inte helt säker.
Dessutom... Tack för det du delger och dina seriösa inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in