Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 23:16
  #38461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eskilstuna Kuriren har ikväll lagt ut ett ljud- och filmklipp där Johanna utfrågas om sexfilmen. "— Det är inte jag på filmen. Jag skulle väl säga det i så fall för att skydda min dotter, säger hon."

Artikeln som tyvärr bara kan ses och höras av prenumeranter beskriver vidare om hur hon angav sin egen son som Görans mördare och uppmanade Rajabi göra detsamma på sina skrivna lappar.
.....
Har JM förlorat greppet om JB eller kan det vara så enkelt att dottern är sugen på att bli vän med mormor av ekonomiska skäl? JB bekräftar att JM är skyldig för att "det verkar ju så". Det kommer Hikes säga att det beror på att Sociala media och press har dömt Johanna och dottern JB har följt flödet. - Det finns inga tekniska bevis och min klient anser sig vara oskyldig, kommer Hikes säga.
....
DB verkar fortfarande sitta fast i mammas nät och har kanske hjälpt till att flytta en livlös Aki. Jag tror dock den stackarn sonen till slut kommer att sluta skydda mamma.
Det är slutpläderingar nästa vecka och den 29/1 är det sista rättegångsdagen i hovrätten.
Det är mor Johanna, i sexfilmen med afghanerna inte dottern, undra varför hon skyller på dottern, denna ljugande psykopat kvinna.
Citera
2018-01-18, 00:07
  #38462
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eskilstuna Kuriren har ikväll lagt ut ett ljud- och filmklipp där Johanna utfrågas om sexfilmen. "— Det är inte jag på filmen. Jag skulle väl säga det i så fall för att skydda min dotter, säger hon."

Artikeln som tyvärr bara kan ses och höras av prenumeranter beskriver vidare om hur hon angav sin egen son som Görans mördare och uppmanade Rajabi göra detsamma på sina skrivna lappar.
.....
Har JM förlorat greppet om JB eller kan det vara så enkelt att dottern är sugen på att bli vän med mormor av ekonomiska skäl? JB bekräftar att JM är skyldig för att "det verkar ju så". Det kommer Hikes säga att det beror på att Sociala media och press har dömt Johanna och dottern JB har följt flödet. - Det finns inga tekniska bevis och min klient anser sig vara oskyldig, kommer Hikes säga.
....
DB verkar fortfarande sitta fast i mammas nät och har kanske hjälpt till att flytta en livlös Aki. Jag tror dock den stackarn sonen till slut kommer att sluta skydda mamma.
När utfrågades JM? Är det i TR?
Citera
2018-01-18, 00:16
  #38463
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eskilstuna Kuriren har ikväll lagt ut ett ljud- och filmklipp där Johanna utfrågas om sexfilmen. "— Det är inte jag på filmen. Jag skulle väl säga det i så fall för att skydda min dotter, säger hon."

Artikeln som tyvärr bara kan ses och höras av prenumeranter beskriver vidare om hur hon angav sin egen son som Görans mördare och uppmanade Rajabi göra detsamma på sina skrivna lappar.
.....
Har JM förlorat greppet om JB eller kan det vara så enkelt att dottern är sugen på att bli vän med mormor av ekonomiska skäl? JB bekräftar att JM är skyldig för att "det verkar ju så". Det kommer Hikes säga att det beror på att Sociala media och press har dömt Johanna och dottern JB har följt flödet. - Det finns inga tekniska bevis och min klient anser sig vara oskyldig, kommer Hikes säga.
....
DB verkar fortfarande sitta fast i mammas nät och har kanske hjälpt till att flytta en livlös Aki. Jag tror dock den stackarn sonen till slut kommer att sluta skydda mamma.
Det är en svår nöt att knäcka. Jag hoppas på, och önskar, att JB kommit till insikt. Men hon kan också vara så starkt präglad av sin uppväxt att hon väljer den enklaste vägen till ev. nya inkomster.
Citera
2018-01-18, 06:36
  #38464
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
När utfrågades JM? Är det i TR?

Ursäkta om jag var otydlig, men det var tidningen som avslöjade att det var JM på sexfilmen och de konfronterade henne med frågor i ett telefonsamtal. Tidningen har filmat och spelat in samtalet. Detta finns bakom betalvägg i tidningen. JM ljuger friskt som vanligt och menar att det är hennes dotter på filmen och att hon har täckt över sina tatueringar med kräm.

Det är så obegripligt hur hon återkommande skyller på sina barn - oavsett om det handlar om en sexfilm eller mord. Dessutom be barnen om att ta kål på hennes make. Stackars, stackars barn att ha en så ond mamma. Hon angav sonen DB som möjlig mördare i flera förhör och sitter sen i rätten och säger "om det varit jag som dödat min pappa, skulle jag säga det".

Denna kvinna har fött 6 barn. Nu börjar de 2 vuxna och mest mamma-påverkade förstå att de endast varit verktyg till att utföra dåd hon själv inte vill utföra eller ta på sig. Hellre kastar hon in barnen i elden. Så hemskt!
Citera
2018-01-18, 09:53
  #38465
Medlem
mahkees avatar
Kommer någon att kunna närvara idag i HR på slutplädering?

En till fråga: Jag sitter och surfar på gamla Aftonbladetartiklar om fallet, som jag tycker att jag läst flera gånger. Hittade en grej jag inte kände igen:

MR säger: Innan hon parkerade bilen, hon stannade där, sa hon till mig att du måste bara gå in och hugga mina föräldrar med den här kniven. Hon sa du ska bara hugga dem.

– Hon sa att det spelar ingen roll om de dör eller om de är kvar i livet men du ska hugga så att de blir döende.

(länk:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX )

Hur tänkte JM här, om hon nu sa så? Hur menar hon "det spelar ingen roll Om de dör eller är kvar i livet"? Skulle hon bara skrämma sina föräldrar?
Citera
2018-01-18, 10:05
  #38466
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är en svår nöt att knäcka. Jag hoppas på, och önskar, att JB kommit till insikt. Men hon kan också vara så starkt präglad av sin uppväxt att hon väljer den enklaste vägen till ev. nya inkomster.
Jag tror nog att det till viss del handlar om att JB tänker att hon behöver ekonomisk hjälp av mormor, på samma sätt som JM hjälpt henne. Har liksom inte ingått i uppfostran att bli en självständig individ med lite stolthet utan hon har lärt sig att det handlar om att roffa åt sig pengar på olika vis, ljuga och manipulera sig fram för att nå målen.

Tror dock inte att det bara handlar om att "lura mormor på pengar" faktiskt.
JB har insett att JM kommer att vara borta och är inte konstigt om hon behöver och söker stöd inom familjen för sig och sin lille son. Mänskligt stöd, inte enbart pengastöd.

Och nu när hon mer och mer insett vidden av det JM ställt till med, när hon sett hur skadad Anki är och hur dåligt alla mår efter JM:s verk, är det inte konstigt att hon själv blivit påverkad och insett att hon inte längre kan stötta och hjälpa sin egoistiska mördarnamma till 100%.

Även fast JB är den som mest liknar JM i sättet så tror jag inte alls att hon är lika förhärdad psykopat som mor sin.
Kändes som att hennes gråt och känslor faktiskt var äkta där i tingsrätten.

Förutom den sorg och bedrövelse alla drabbats av så borde JB känna sig jävligt utnyttjad och lurad av JM, när hon fått lite perspektiv på det hela.
Citera
2018-01-18, 10:42
  #38467
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Kommer någon att kunna närvara idag i HR på slutplädering?

En till fråga: Jag sitter och surfar på gamla Aftonbladetartiklar om fallet, som jag tycker att jag läst flera gånger. Hittade en grej jag inte kände igen:

MR säger: Innan hon parkerade bilen, hon stannade där, sa hon till mig att du måste bara gå in och hugga mina föräldrar med den här kniven. Hon sa du ska bara hugga dem.

– Hon sa att det spelar ingen roll om de dör eller om de är kvar i livet men du ska hugga så att de blir döende.

(länk:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX )

Hur tänkte JM här, om hon nu sa så? Hur menar hon "det spelar ingen roll Om de dör eller är kvar i livet"? Skulle hon bara skrämma sina föräldrar?

Jag har inte sett det förut. Givet vad vi tror oss veta om JM så ville hon verkligen ha ihjäl dem, men det tål kanske att tänkas på att hon bara ville göra dem fysiskt obrukbara el.dyl. för att sen tro sig kunna övertala dem eller skrämma dem efter hennes vilja.

Men det finns en faktor som försvårar en idé om att det bara var tänkt som misshandel el mordförsök, och det är att MR spridde sina spår över platsen och dessutom skulle kunnat bli utpekad. Detta låg med största sannolikhet iofs i JM:s tankebana, men inte i MR:s. Han lämnade sin mobil hemma, men MR hade dagen innan varit där i samma ärende men då med JM som dirigent på tfn. Då påstod sig MR inte ha hittat. Man misstänker att MR var rädd att bli ditsatt, vilket sannolikt var JM:s avsikt. Hon hade tänkt att snacka sig ur det och troligtvis fejka en överdos på MR.

Så i det ljuset, beroende på var ordern till MR varit tidigare och MR:s ev. skattning av riskerna för utpekande för egen del, samt JM:s förhoppning om att snacka sig ur saken, så kanske man inte ska fästa så stort avseende vid JM:s exakta formulering ovan. JM tänker att MR ska förstå sitt eget bästa, och att det ska bidra till att minska hennes skuld för dådet jämfört med MR:s i rättens ögon.

Sen kan man förstås tänka sig stt JM haft en tanke att MR inte skulle dröja kvar på platsen i onödan och att hon räknade med att de ändå skulle förblöda och dö innan räddningsfolk skulle kunna få henne till sjukhus. På denna isolerade plats.

Där bedrog hon sig lyckligtvis. Annars hade vi kanske haft en död MR och en fri och utlandsflyktad JM.

Uttalandet betyder sammantaget inte att JM inte beordrade MR att mörda hennes föräldrar.

Skulle jag säga.
Citera
2018-01-18, 10:45
  #38468
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
JM verkade i vart fall ha gett Hikes direktiv om att pressa JB om att hon blivit påverkad av mormor och moster. D.v.s "dålig påverkan" enligt JM. Att JB tycker synd om dem istället för att tycks synd om JM är såklart någon annans fel. Att de gaddats i hop sig och påverkat JB att till att tycka synd om dem och att ge JM skulden.

Kan tänka mig att JM skrev något i den stilen till Hikes som sedan "översatte" det till lite "finare" frågor. Jag kände att JM/Hikes fokuserade en hel del på det.

Tänkte på när avundsjuka och självömkande JM i tingsrätten slängde ur sig att "ingen frågar hur JAG mår" när det pratades om Ankis alla skador och dåliga mående.

Tror kanske att JB grät på riktigt. Jag satt precis bakom och såg att hon darrade och kände sig pinsam, böjde sig framåt/nedåt som om hon ej ville synas.
Mohammads tolk gick fram och gav henne en pappersnäsduk.

Finns ju faktiskt en chans att det verkligen känns riktigt tungt för JB att inför sig själv erkänna den smärta hennes mamma förorsakat - för alla i familjen.
Inte så jävla coolt att ha "värsta kriminella" mamman. Inte heller så kul att ta del av allt som skrivits om JM i media, hur hon manipulerat och styrt sina barn.

Kanske JB insett detta först när det beskrivits utifrån. Inte lätt att komma till insikt när hon var mitt i allt - präglad och "hjärntvättad" av sin mor som haft samma förmåga dom en dominant sektledare.
Bättre sent än aldrig heter det ju, om det nu skulle vara så att JB kommit till insikt så han hon ändå lång väg att vandra mentalt och moraliskt innan hon inser hela vidden i vad Mördar-Johanna har utsatt sin omgivning för.
OM hon ärligt och uppriktigt menar att hon har känslor och NU först inser vad som har hänt så hoppas jag att hon får den hjälp hon behöver. I så fall är ju även hon ett offer för sin mor.
Citera
2018-01-18, 10:55
  #38469
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Kommer någon att kunna närvara idag i HR på slutplädering?

En till fråga: Jag sitter och surfar på gamla Aftonbladetartiklar om fallet, som jag tycker att jag läst flera gånger. Hittade en grej jag inte kände igen:

MR säger: Innan hon parkerade bilen, hon stannade där, sa hon till mig att du måste bara gå in och hugga mina föräldrar med den här kniven. Hon sa du ska bara hugga dem.

– Hon sa att det spelar ingen roll om de dör eller om de är kvar i livet men du ska hugga så att de blir döende.

(länk:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX )

Hur tänkte JM här, om hon nu sa så? Hur menar hon "det spelar ingen roll Om de dör eller är kvar i livet"? Skulle hon bara skrämma sina föräldrar?
Jag tänker att hon till varje pris ville förhindra försäljningen av huset, och om båda dör eller blir kraftigt justerade av en massa knivhugg, skulle den "väna" dottern träda in och köpa huset så att föräldrarna eller den överlevande föräldern skulle slippa tänka på den biten.
Om jag fattat det hela rätt så hade ju Mördar-Johanna även planer på att besöka sina föräldrar nästkommande dag och skulle väl då upptäcka sin mördade/ knivstuckna mamma och pappa.
Hon har ju ett väl utvecklat sinne för dramaturgi
Citera
2018-01-18, 11:02
  #38470
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Kommer någon att kunna närvara idag i HR på slutplädering?

En till fråga: Jag sitter och surfar på gamla Aftonbladetartiklar om fallet, som jag tycker att jag läst flera gånger. Hittade en grej jag inte kände igen:

MR säger: Innan hon parkerade bilen, hon stannade där, sa hon till mig att du måste bara gå in och hugga mina föräldrar med den här kniven. Hon sa du ska bara hugga dem.

– Hon sa att det spelar ingen roll om de dör eller om de är kvar i livet men du ska hugga så att de blir döende.

(länk:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX )
Hur tänkte JM här, om hon nu sa så? Hur menar hon "det spelar ingen roll Om de dör eller är kvar i livet"? Skulle hon bara skrämma sina föräldrar?

Det spelade ingen roll om de fortfarande levde när han gav sig av, bara de var döende. Dvs, de skulle vara döda när hon kom morgonen efteråt för att hälsa på.
Citera
2018-01-18, 11:31
  #38471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eskilstuna Kuriren har ikväll lagt ut ett ljud- och filmklipp där Johanna utfrågas om sexfilmen. "— Det är inte jag på filmen. Jag skulle väl säga det i så fall för att skydda min dotter, säger hon."

Artikeln som tyvärr bara kan ses och höras av prenumeranter beskriver vidare om hur hon angav sin egen son som Görans mördare och uppmanade Rajabi göra detsamma på sina skrivna lappar.
.....
Har JM förlorat greppet om JB eller kan det vara så enkelt att dottern är sugen på att bli vän med mormor av ekonomiska skäl? JB bekräftar att JM är skyldig för att "det verkar ju så". Det kommer Hikes säga att det beror på att Sociala media och press har dömt Johanna och dottern JB har följt flödet. - Det finns inga tekniska bevis och min klient anser sig vara oskyldig, kommer Hikes säga.
....
DB verkar fortfarande sitta fast i mammas nät och har kanske hjälpt till att flytta en livlös Aki. Jag tror dock den stackarn sonen till slut kommer att sluta skydda mamma.

Tack, det var intressant (men synd med de förbaskade betalväggarna).

JM har inget emot att skylla på sina egna barn och jag gissar att det är vad hon kommer göra med full kraft imorgon fredag 19/1. Tror att DB är den svagaste länken och att han mår väldigt dåligt av allt det här. Han kommer bryta ihop när som helst, om han inte redan har gjort det.

Intressant det Hikes säger: "Min klient anser sig vara oskyldig". Är man oskyldig så säger man det, inte att man "anser sig" vara det. Liksom att man heller inte går med på ett kortare fängelsestraff. Är man oskyldig vill man ju inte ha ett straff över huvudtaget.
Citera
2018-01-18, 11:35
  #38472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
JM verkade i vart fall ha gett Hikes direktiv om att pressa JB om att hon blivit påverkad av mormor och moster. D.v.s "dålig påverkan" enligt JM. Att JB tycker synd om dem istället för att tycks synd om JM är såklart någon annans fel. Att de gaddats i hop sig och påverkat JB att till att tycka synd om dem och att ge JM skulden.

Kan tänka mig att JM skrev något i den stilen till Hikes som sedan "översatte" det till lite "finare" frågor. Jag kände att JM/Hikes fokuserade en hel del på det.

Tänkte på när avundsjuka och självömkande JM i tingsrätten slängde ur sig att "ingen frågar hur JAG mår" när det pratades om Ankis alla skador och dåliga mående.

Tror kanske att JB grät på riktigt. Jag satt precis bakom och såg att hon darrade och kände sig pinsam, böjde sig framåt/nedåt som om hon ej ville synas.
Mohammads tolk gick fram och gav henne en pappersnäsduk.

Finns ju faktiskt en chans att det verkligen känns riktigt tungt för JB att inför sig själv erkänna den smärta hennes mamma förorsakat - för alla i familjen.
Inte så jävla coolt att ha "värsta kriminella" mamman. Inte heller så kul att ta del av allt som skrivits om JM i media, hur hon manipulerat och styrt sina barn.

Kanske JB insett detta först när det beskrivits utifrån. Inte lätt att komma till insikt när hon var mitt i allt - präglad och "hjärntvättad" av sin mor som haft samma förmåga dom en dominant sektledare.

Visst. Det är naturligtvis svårt för JB att sitta där med den nya vetskapen om hur JM faktiskt har styrt henne och de övriga. En smärtsam kunskap att ta in. Pinsamt och plågsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback