Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-18, 11:37
  #38473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är slutpläderingar nästa vecka och den 29/1 är det sista rättegångsdagen i hovrätten.
Det är mor Johanna, i sexfilmen med afghanerna inte dottern, undra varför hon skyller på dottern, denna ljugande psykopat kvinna.


En bra fråga, men som alla med liknande personlighetsstörning som JM så vill såna alltid skylla på andra. Men det påstås ju att man klart och tydligt kan se i filmen att det är JM och ingen annan som vältrar sig i sängen med afghanerna.
Citera
2018-01-18, 11:38
  #38474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
När utfrågades JM? Är det i TR?

Hon SKA höras fredag 19/1 i Hovrätten.
Citera
2018-01-18, 11:42
  #38475
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
J
Uttalandet betyder sammantaget inte att JM inte beordrade MR att mörda hennes föräldrar.

Skulle jag säga.

Nej det tycker inte jag heller! Hade bara inte sett det uttalandet förut och undrar lite varför

Ingen koll på om någon är i HR idag? Slutplädering idag väl?
Citera
2018-01-18, 11:43
  #38476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ursäkta om jag var otydlig, men det var tidningen som avslöjade att det var JM på sexfilmen och de konfronterade henne med frågor i ett telefonsamtal. Tidningen har filmat och spelat in samtalet. Detta finns bakom betalvägg i tidningen. JM ljuger friskt som vanligt och menar att det är hennes dotter på filmen och att hon har täckt över sina tatueringar med kräm.

Det är så obegripligt hur hon återkommande skyller på sina barn - oavsett om det handlar om en sexfilm eller mord. Dessutom be barnen om att ta kål på hennes make. Stackars, stackars barn att ha en så ond mamma. Hon angav sonen DB som möjlig mördare i flera förhör och sitter sen i rätten och säger "om det varit jag som dödat min pappa, skulle jag säga det".

Denna kvinna har fött 6 barn. Nu börjar de 2 vuxna och mest mamma-påverkade förstå att de endast varit verktyg till att utföra dåd hon själv inte vill utföra eller ta på sig. Hellre kastar hon in barnen i elden. Så hemskt!

Visst. En person med en sån störning skyller alltid på andra, det är en del av själva störningen att göra det. JM sa t.o.m "...skulle jag stå här rakryggad säga det...". Men vi vet ju alla att JM är allt annat än rakryggad och barnen är bara medlen för att nå målen - dvs pengar och åter pengar.
Citera
2018-01-18, 11:43
  #38477
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Nej det tycker inte jag heller! Hade bara inte sett det uttalandet förut och undrar lite varför

Ingen koll på om någon är i HR idag? Slutplädering idag väl?

Inte en susning.
Citera
2018-01-18, 11:44
  #38478
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det spelade ingen roll om de fortfarande levde när han gav sig av, bara de var döende. Dvs, de skulle vara döda när hon kom morgonen efteråt för att hälsa på.

Jo det kan ju helt enkelt vara så enkelt! Jag reagerade på "det spelar ingen roll" men då jag själv ofta använder tolk i mitt arbete så vet jag hur "klumpigt" språket ofta ter sig då det översätts.
Citera
2018-01-18, 11:49
  #38479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En bra fråga, men som alla med liknande personlighetsstörning som JM så vill såna alltid skylla på andra. Men det påstås ju att man klart och tydligt kan se i filmen att det är JM och ingen annan som vältrar sig i sängen med afghanerna.


Hon har ju också erkänt själv att det är hon i filmen.
Citera
2018-01-18, 12:01
  #38480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror nog att det till viss del handlar om att JB tänker att hon behöver ekonomisk hjälp av mormor, på samma sätt som JM hjälpt henne. Har liksom inte ingått i uppfostran att bli en självständig individ med lite stolthet utan hon har lärt sig att det handlar om att roffa åt sig pengar på olika vis, ljuga och manipulera sig fram för att nå målen.

Tror dock inte att det bara handlar om att "lura mormor på pengar" faktiskt.
JB har insett att JM kommer att vara borta och är inte konstigt om hon behöver och söker stöd inom familjen för sig och sin lille son. Mänskligt stöd, inte enbart pengastöd.

Och nu när hon mer och mer insett vidden av det JM ställt till med, när hon sett hur skadad Anki är och hur dåligt alla mår efter JM:s verk, är det inte konstigt att hon själv blivit påverkad och insett att hon inte längre kan stötta och hjälpa sin egoistiska mördarnamma till 100%.

Även fast JB är den som mest liknar JM i sättet så tror jag inte alls att hon är lika förhärdad psykopat som mor sin.
Kändes som att hennes gråt och känslor faktiskt var äkta där i tingsrätten.

Förutom den sorg och bedrövelse alla drabbats av så borde JB känna sig jävligt utnyttjad och lurad av JM, när hon fått lite perspektiv på det hela.

Självklart är JB starkt påverkad av uppväxten och det som nu har hänt och känner sig sviken, lurad. Konstigt vore det annars. I BUPen, som nu är borttagen, kunde man läsa att JB också är väldigt manipulativ men än är det inte för sent att rädda henne - eller att hon vaknar upp och räddar sig själv. Det får vi innerligt hoppas.

Jag tycker väldigt synd om alla inblandade och att en enda människa kan ställa till med så mycket ondska som drabbar så många personer.
Citera
2018-01-18, 14:57
  #38481
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det spelade ingen roll om de fortfarande levde när han gav sig av, bara de var döende. Dvs, de skulle vara döda när hon kom morgonen efteråt för att hälsa på.
Jag tror att JM absolut ville att de skulle dö så att hon snabbt kunde utkvittera arvet och samtidigt stoppa försäljningen av Granliden och ta över detta själv.
Hon var ju pressad och desperat efter att IF beslutat att inte betala ut pengar efter Akis död.

Tror inte alls det fanns en tanke på att "bara" misshandla och skrämma.
Inte hade hon lust eller tid att påbörja nya tiggeriförsök hos pappan som bestämt sig att nu fick hon klara sig själv.

Om han blivit skadad och invalidiserad t.ex så har jag MYCKET svårt att tänka mig JM i rollen som hjälpande dotter för att försöka smöra till sig pengar. Aldrig i livet.

Planen var att föräldrarna skulle dö.
Snabba cash var det som gällde för JM.
Citera
2018-01-19, 00:03
  #38482
Medlem
Nu fredag 19/1 ska JM tala i Hovrätten. Någon som vet vilka media som eventuellt sänder direkt? Har varit väldigt tyst i den frågan.
Citera
2018-01-19, 01:03
  #38483
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu fredag 19/1 ska JM tala i Hovrätten. Någon som vet vilka media som eventuellt sänder direkt? Har varit väldigt tyst i den frågan.


Kan vara SVT då detta är slutet och såpass intresse finns. Ring redaktionen: 021-15 04 00 tidigt så vet du... vi
Citera
2018-01-19, 01:37
  #38484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror att JM absolut ville att de skulle dö så att hon snabbt kunde utkvittera arvet och samtidigt stoppa försäljningen av Granliden och ta över detta själv.
Hon var ju pressad och desperat efter att IF beslutat att inte betala ut pengar efter Akis död.

Tror inte alls det fanns en tanke på att "bara" misshandla och skrämma.
Inte hade hon lust eller tid att påbörja nya tiggeriförsök hos pappan som bestämt sig att nu fick hon klara sig själv.

Om han blivit skadad och invalidiserad t.ex så har jag MYCKET svårt att tänka mig JM i rollen som hjälpande dotter för att försöka smöra till sig pengar. Aldrig i livet.

Planen var att föräldrarna skulle dö.
Snabba cash var det som gällde för JM.

Jo. Det tror jag också var meningen. Men hade Anki varit vid liv morgonen efter hade JM fort förpassat henne till den andra sidan.

Anki hann dock ringa 112, knappt levandes, och hamnade på operationsbordet och sedan i ett rum där besöksförbud gällde. Med vakter vid dörren.

JM lät helt hysterisk i bilen med MR, när dom skulle hitta till sjukhuset. Varfan är sjukhuset? Det handlar om Pengar, Pengar, Pengar ....
Mest troligt hade hon väl tänkt dra ut några slangar så mamman dog ...

Tack och lov, släpptes hon inte in.
Så då drog JM utomlands, trots att mamman svävade mellan liv och död.

Vilken Ond ... Sak (människa förtjänar hon inte att kallas)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback